Forfatter Emne: konstant 4x4  (Læst 3278 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Samsø

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 173
    • Vis profil
konstant 4x4
« Dato: 25. Juni 2008 kl: 19:19:05 »
hej.
min gamle syncro kører med 100% firehjulstræk hele tiden.
nogen som har en forklaring eller et link til noget tidligere beskrevet?
Syncro jx
Caravelle aaz
LT40 4x4 2.4td
og 4 biler til stumper.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
konstant 4x4
« Svar #1 Dato: 25. Juni 2008 kl: 19:26:38 »
Du skal have skiftet din Visco kobling, det er en dyr omgang hvis du vil have en nyrenoveret, ellers skal du høre om nogen her på siden har en fungerende til at ligge på en hylde og samle støv...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
konstant 4x4
« Svar #2 Dato: 25. Juni 2008 kl: 19:28:58 »
det lyder som om det er din visco der er blevet hård, det kan lade sig gøre at skifte/få skiftet siliconeolien i den :)
prøv at søg på "visco" der er skrevet om en tysker der kan lave det billigt 8)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Kkrogsgaard

  • Gæst
konstant 4x4
« Svar #3 Dato: 25. Juni 2008 kl: 20:01:51 »
Der bor en omkring Kiel, mener jeg, der skifter olie på dem for +/- 30 euro.

PM eller ring til mig.

Herr_Jensen

  • Gæst
konstant 4x4
« Svar #4 Dato: 25. Juni 2008 kl: 22:33:42 »
Du skal passe lidt på du ikke kører den i smadder. Jeg kørte lidt for længe med min så jeg skal vist  have skiftet olien og lameller- det er dyrt : (.

 Pil evt. din kardan af mens du støver en ny visco op. Jeg fik det råd at det var 'meget sjovere' at have en ny en klar ved hånden når man piller den gamle ud grundet det mas man har med at komme til og pakninger osv.

Held og lykke

Mølle

  • Gæst
konstant 4x4
« Svar #5 Dato: 26. Juni 2008 kl: 20:48:46 »
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=3456&highlight=skift+visco

Lidt læsning i den retning. Måske har jeg skrevet noget klogt??????? -altså kun måske...

Offline Samsø

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 173
    • Vis profil
konstant 4x4
« Svar #6 Dato: 26. Juni 2008 kl: 21:28:26 »
hmm. hva vil så være den bedste og billigste løsning på mit problem?
Syncro jx
Caravelle aaz
LT40 4x4 2.4td
og 4 biler til stumper.

Mølle

  • Gæst
konstant 4x4
« Svar #7 Dato: 26. Juni 2008 kl: 22:36:55 »
Citat fra: "Samsø"
hmm. hva vil så være den bedste og billigste løsning på mit problem?


Hvis du kan finde et brugt fortøj med en gid visco, så er det nok billigste løsning at skrue en ud af den.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
konstant 4x4
« Svar #8 Dato: 26. Juni 2008 kl: 22:57:41 »
Citat fra: "Samsø"
hmm. hva vil så være den bedste og billigste løsning på mit problem?


Det kommer også an på hvad du bruger bilen til. Kører du 30.000km landevejskørsel er det utvivlsomt en decoupler du skal have. Kører du 15.000km om året og en del i terræn/grusveje ville jeg få viscoen repareret/udskiftet.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Samsø

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 173
    • Vis profil
konstant 4x4
« Svar #9 Dato: 26. Juni 2008 kl: 23:34:09 »
nogen der kan være behjælpelige med at finde  et fortøj?
evt. også et bagtøj med spær?
Syncro jx
Caravelle aaz
LT40 4x4 2.4td
og 4 biler til stumper.

Herr_Jensen

  • Gæst
konstant 4x4
« Svar #10 Dato: 27. Juni 2008 kl: 00:36:32 »
Må jeg forsigtigt spørge om det ikke er lidt vildt at sige han skal have en decoupler? Det lader til hans visco er smadret - skulle vi så ikke bare holde os til det?

Jeg vil gerne understrege det bare er et lille forsigtigt pip herfra : ).

Nu ser det jo ud til du bor på Samsø og det gør sikkert tingende lidt røv besværligt for dig. Tag evt. kontakt til Niels Erik (http://www.sydfynsautocamper.dk/). Han har med sikkerhed alt det grej du skal bruge og garanteret også et par sobre råd om hvordan du skal gribe det an.

Jeg kører stadig med min døde Visco og venter på der bliver hul i budgettet til at jeg kan fixe den. Jeg er meget interesseret i at høre hvordan det kommer til at flaske sig for dig.

Husk at hvis du bruger bussen som daily driver kan du altså 'bare' skrue kardannen af så du i ro og mag kan udtænke dit næste geniale træk : ).

Offline Samsø

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 173
    • Vis profil
konstant 4x4
« Svar #11 Dato: 01. Juli 2008 kl: 20:42:01 »
nogen som har en iorden visco de vil af med?
Syncro jx
Caravelle aaz
LT40 4x4 2.4td
og 4 biler til stumper.

Kkrogsgaard

  • Gæst
konstant 4x4
« Svar #12 Dato: 01. Juli 2008 kl: 21:18:47 »
Har du haft ringet til mig, for så har jeg misset opkaldet.

Offline Samsø

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 173
    • Vis profil
konstant 4x4
« Svar #13 Dato: 21. Juli 2008 kl: 22:20:12 »
kan sådan en visko godt gå løs igen?
Syncro jx
Caravelle aaz
LT40 4x4 2.4td
og 4 biler til stumper.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
konstant 4x4
« Svar #14 Dato: 21. Juli 2008 kl: 23:48:23 »
Det første tegn på at viscoen er død er som regel at den bliver stiv og derfor er konstant "indkoblet", da dette er meget hårdt for den i længden (og i øvrigt RØVtræls at køre med (køb en decoupler hvis du skal køre meget asfalt))har de det med at stå helt af efter et stykke tid. (meget afhænig af hvormange U-vendinger og paralelparkeringer du laver)

Svaret er ja! Når du har kørt længe nok med hysteriske spændinger i undervognen så bliver viscoen helt løs igen (og du har nu kun 2wd)

Mvh
Dokajønne
-der fra tirsdag atter gør sig fortjent til sit t3-alias...oh fryd, oh gammen....og så med 4wd :D  :D  :D  :D  :D
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it