Forfatter Emne: Sikkerhedsseler + barnestol?  (Læst 4747 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Sikkerhedsseler + barnestol?
« Svar #15 Dato: 15. August 2008 kl: 15:01:17 »
Hvis man skal ud i altmuligt modificering.. Hvorfor så ikke finde et sted med tykt gods i kabinen.. Montere en bøjle med gennemgående bolte der i diameter passer på isofixbeslag op til sæddet gennem sprækken ved ryglænet og købe en isofix barnestol? Det må da være det sikreste?

Det er selvfølgelig noget arbejde.. måle op, tegne o.s.v. men det bør da kunne lade sig gøre at få en smed til at lave?

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Sikkerhedsseler + barnestol?
« Svar #16 Dato: 15. August 2008 kl: 15:55:01 »
Citat fra: "jankjerbye"
Hvis man skal ud i altmuligt modificering.. Hvorfor så ikke finde et sted med tykt gods i kabinen.. Montere en bøjle med gennemgående bolte der i diameter passer på isofixbeslag op til sæddet gennem sprækken ved ryglænet og købe en isofix barnestol? Det må da være det sikreste?

Det er selvfølgelig noget arbejde.. måle op, tegne o.s.v. men det bør da kunne lade sig gøre at få en smed til at lave?

mvh

Jan


Det vil helt sikkert også fungere fint, ....... men..... jeg syntes at en montering af en hoftesele, er den mest simple modificering man kan lave...
...og nu kommer der lige et par punkter som nok kan udløse en større debat.. det elsker jeg.. :wink:  
... men det skal nok være i en anden tråd.
Folk vil forhåbentligt søge ivrigt på de forskellige sites med test osv. hvis emnet er aktuelt for dem, for kan det nu også passe at :

I forhold til barnets og stolens vægt, sidder en stol monteret meget stramt i en hoftesele, lige så sikkert som en stol der er monteret i isofix-beslag...  :?:

Er isofix-beslagene opfundet fordi de er mere sikre, eller fordi det er lettere at flytte stolene fra én bil til en anden...  :?:

Bliver nye isofix-stole levéret med en strop til at fastgøre ryggen til nakkestøtterne (eller kan de tilkøbes), fordi isofix-stolene også kan vippe og dermed udløse katapult-virkningen...  :?:

hmmmm... på gyngende grund.....eller......  :wink:

@ Mads, vi bruger alle det vi har, det vi kan få, og det vi har råd til, så få nu givet guldklumpen den køretur.... og kør forsigtigt.  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mads-kaa

  • Gæst
Sikkerhedsseler + barnestol?
« Svar #17 Dato: 15. August 2008 kl: 18:02:49 »
Citat fra: "TONY"


@ Mads, vi bruger alle det vi har, det vi kan få, og det vi har råd til, så få nu givet guldklumpen den køretur.... og kør forsigtigt.  :wink:

Tony


Han har skam kørt, og han elsker det, eller det vil sige sådan tolker jeg det... Han falder i søvn så snart ham høre den sprøde boxer buldre...
Jeg er pt. bare nødtil at bruge en lejet boksette, den er ikke lige så sikker, men barnet må tilgengæld opholde sig i længere tid i den.

/Mads

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Sikkerhedsseler + barnestol?
« Svar #18 Dato: 15. August 2008 kl: 18:08:05 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Han falder i søvn så snart ham høre den sprøde boxer buldre...
/Mads


Det kan man ikke fortænke ham i. Der sker jo heller ikke alverden... :P
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Sikkerhedsseler + barnestol?
« Svar #19 Dato: 15. August 2008 kl: 19:48:04 »
ÅÅH den misundelse

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Sikkerhedsseler + barnestol?
« Svar #20 Dato: 15. August 2008 kl: 20:57:43 »
Tror du ikke hellere du skulle få taget nogle billeder af din Multivan, fremfor at sidde og kommentere alle mulige indlæg :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
Sikkerhedsseler + barnestol?
« Svar #21 Dato: 15. August 2008 kl: 21:29:26 »
Sådan ser monteringen ud på det bagudvendte sæde, rodet kommer sig naturligvis af at det er en Multivan, så den er multifunktionel...


Jeg kan godt se at det ville være smart med noget til at holde ryggen af stolen, men jeg ved ikke engang om denne montage er lovlig??

/Mads

Offline chris-and

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
    • Vis profil
Sikkerhedsseler + barnestol?
« Svar #22 Dato: 15. August 2008 kl: 21:56:34 »
Hmmm kan godt huske de første Römer stole sad lidt løst monteret og i vores tilfælde var det på bagsædet af en gammel mondeo - din nuværende montering ser meget bedre ud end det jeg kørte rundt med  :oops:
Kom i tanke om at vi har en del babygrej i skabet og på loftet, hvis I kan bruge Voksipose - indendørsgynge - gåvogn og lignende så råb lige højt, meget af det er købt brugt men er i fino stand. Enkelt vis koster det gratis - det gør det også samlet. Vi har sikkert også andet jeg har glemt.
Måske kunne I slippe for en helvedestur til BabySam  :evil: eller lignende steder...
Hilsner
Christian
-Christian
-- 6177 1471
MaCrusty 1986 Westy
Lupo 3L 2002

Mads-kaa

  • Gæst
Sikkerhedsseler + barnestol?
« Svar #23 Dato: 15. August 2008 kl: 22:21:29 »
Citat fra: "chris-and"
Hmmm kan godt huske de første Römer stole sad lidt løst monteret og i vores tilfælde var det på bagsædet af en gammel mondeo - din nuværende montering ser meget bedre ud end det jeg kørte rundt med  :oops:
Kom i tanke om at vi har en del babygrej i skabet og på loftet, hvis I kan bruge Voksipose - indendørsgynge - gåvogn og lignende så råb lige højt, meget af det er købt brugt men er i fino stand. Enkelt vis koster det gratis - det gør det også samlet. Vi har sikkert også andet jeg har glemt.
Måske kunne I slippe for en helvedestur til BabySam  :evil: eller lignende steder...
Hilsner
Christian


Tak for tilbuddet, alle disse vandvidsindkøb er desværre foretaget. Heldigvis lykkedes det os at finde en babybutik i vores baghave, som ikke er så vanvittig som nogle af dem kan være...

/Mads