Forfatter Emne: Bule i bagskaerm...  (Læst 7704 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Herr_Jensen

  • Gæst
Bule i bagskaerm...
« Dato: 16. September 2008 kl: 09:50:00 »
Hey alle

Jeg oplevede igaar en af de fantastiske sider af at leve i byen.

Min bus har faaet en rimelig stor bule i h0jre bagskaerm.

Jeg kunne egentlig bedre lide hvordan den saa ud uden bule saa jeg maa se at faa rettet op paa den.

Paa billedet kan man se at ko fangeren ogsaa er blevet kr0llet men den kan jeg bare rette ud i pressen.

Det er jo et skide besvaerligt sted bulen sidder saa jeg tror da ikke jeg kan komme til indefra ligemeget om jeg piller panelerne af i bagagerummet?
 
Hvordan retter man saa saadan en ud?

Jeg kan heldigvis bruge mange af de skide gode forslag jeg fik i min anden traad til at faa fin finish i lakken - jeg er bare i tvivl om hvordan man faar rettet den store bule ud.

Mange tak.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Bule i bagskaerm...
« Svar #1 Dato: 16. September 2008 kl: 09:57:54 »
av det gør sgu ondt at se!

Var det et " hit ´n run"? eller selv forskyldt?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Bluestar

  • Gæst
Bule i bagskaerm...
« Svar #2 Dato: 16. September 2008 kl: 10:14:06 »
hej, du tager vel " bare " baglygten af og batteriet, så har du da lidt plads!!!

jeg ville bruge en hammer og en retteklods/retteske! så er den hurtigt på plads!

T3Anders

  • Gæst
Bule i bagskaerm...
« Svar #3 Dato: 16. September 2008 kl: 10:46:43 »
Fy for den! :?  Det ser ikke pænt ud, og med tiden kommer der rust, nu lakken er verstört, men det har du jo taget på 8)  Ellers mener jeg da også det er batteri og baglygte af, men der er nu ikke så meget plads til at svinge en hammer derinde....

Bluestar

  • Gæst
Bule i bagskaerm...
« Svar #4 Dato: 16. September 2008 kl: 10:49:33 »
der er masser af plads... ingen problem, en hammer kan bruges på flere måder!!!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Bule i bagskaerm...
« Svar #5 Dato: 16. September 2008 kl: 15:08:07 »
ØV!

Og, når du har rettet den fint ud, så kunne det være en god ide at fuge samlingen til det lille baghjørne om (Sikaflex 221 er et godt produkt, men få det IKKE på fingrene, med mindre du i 14 dage vil spørges om, hvorfor du ikke vasker hænder...:wink: ), for når der er "brækket" lidt i samlingen, så revner fugemassen typisk, og så er fri adgang for vintervejenes salttåger.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
Bule i bagskaerm...
« Svar #6 Dato: 16. September 2008 kl: 15:59:26 »
Øv at se en original vogn på den måde.

Til alle jer diesel facister: Der findes biler, som ikke behøver batterier i røven for at kunne starte.

Til gengæld skal du have indsugningskasse af for at komme derind.

/Mads

Herr_Jensen

  • Gæst
Bule i bagskaerm...
« Svar #7 Dato: 16. September 2008 kl: 16:58:05 »
Tak for opmuntringen og alle de gode forslag.

Nu glæder jeg mig helt til at komme igang med det : ).

Køber lige noget Sikaflex først og så i krig.

Tak igen.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Bule i bagskaerm...
« Svar #8 Dato: 16. September 2008 kl: 17:00:53 »
Mads: til gengæld skal de have et batteri under røven på passageren for at køre når de ER startet op :)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Bule i bagskaerm...
« Svar #9 Dato: 16. September 2008 kl: 17:37:16 »
HVordan????????????????????? fik du den bule???????????
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Bule i bagskaerm...
« Svar #10 Dato: 16. September 2008 kl: 18:45:52 »
Vel et af de der "venlige" mennesker, der gladeligt hamrer ind i andres biler og derefter lige så gladeligt skynder sig væk - UDEN, at efterlade et visitkort
+&%!!=$£@ og nogle stygge eder !

Hvis du er i nærheden af en trækhammer (også kaldet en glidehammer ) og en co2 svejser, kan du "klistre" en stump plade vinkelret på det sted, hvor bulen er dybest, og derefter "slå" den forsigtigt ud.
Skær pladestumpen væk med en vinkelsliber, og slib resterne af svejsningen væk. HVIS du brækker pladestumpen af (hvad jeg har set nogle gøre ) bliver der som regel hul, og pladen bliver svækket af brækkeriet. Huller kan selvfølgelig svejses ud, men lige så godt gøre det rigtigt fra start af.
Husk at slibe helt rent, inden du spartler det sidste væk ( men ikke slibe pladen tynd )
Des bedre du får rettet den ud, des mindre er der, at spartle efterfølgende. Du kan med fordel "presse" grundfarve ind i samlingerne, inden du fuger. Langt de fleste fugemasser binder fint på grunderen.

ivan

  • Gæst
Bule i bagskaerm...
« Svar #11 Dato: 16. September 2008 kl: 20:42:32 »
Jeg bulede egenhændigt højre bageste hjørne for et år siden, og købte en glidehammer for at rette den op. Det virkede fint. Jeg borede godt nok huller de steder i bulen hvor jeg trak den ud, - men det med at påsvejse et lille beslag er da smartere.
Jeg købte glidehammeren enten i Harald Nyborg eller Biltema, jeg tror den kostede ca. 100-150 kr. Så det er da overkommeligt.
Held og lykke med projektet.
mvh
Ivan

Bluestar

  • Gæst
Bule i bagskaerm...
« Svar #12 Dato: 17. September 2008 kl: 10:49:29 »
PAS NU PÅ med alt det glidecreme osv... det bedste løsning er udskiftning eller opretning!!!

de andre løsninger med at svejse en masse lir på, som man så kan hive i... der bliver en masse udglødning af pladen og dette giver rust potentiale... det er der ingen grund til...

jesper

Bluestar

  • Gæst
Bule i bagskaerm...
« Svar #13 Dato: 17. September 2008 kl: 12:54:20 »
ja, det vil jeg da...

 jeg vil bruge min erfaring : )

 nej, jeg vil oprette hjørnet så det får sin oprindelige facon igen og herefter finrette det! evt ligge lidt tin i...

 jesper

 hammer, retteske, modhold og tålmodighed!!!

jesper

Herr_Jensen

  • Gæst
Bule i bagskaerm...
« Svar #14 Dato: 19. September 2008 kl: 20:28:29 »
Nå en lille update.

Jeg fik kigget lidt på det idag. Det tager meget længere tid end jeg regnede med så jeg måtte patche det op og tager fat på det senere (måske imorgen)

Jeg har modelleret/restaureret den store bule og udglattet det meste. Den er stadig temmelig tydelig dog men jeg tror det er fordi den lige skal slibes en enkelt gang til og så males.

Kofangeren røg en tur i pressen og blev rigtig flot synes jeg. Jeg vil ikke have plastic ender på mere så jeg begyndte at tage mål til at lave nogle diskrete metal ender men løb som sagt tør for tid.

Foresten var det meget sjovt at opdage at hjørnet var fuld af padding så det er sgu ikke første gang at hun har slået sig der : ).
Her lidt billeder...