Forfatter Emne: Ladets betydning ved syn..??  (Læst 1895 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Buskov

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 98
  • Bilgal Maskinmester fra det midtjyske.
    • Vis profil
Ladets betydning ved syn..??
« Dato: 30. Oktober 2008 kl: 09:19:03 »
Hej Alle.. :) Så er jeg tilbage i en T3.. :) Denne gang har jeg købt mig en 1990'er SiKa 1,6TD.. én ejer fra ny og kun kørt 140tkm..  8)  

Problemet er, at den har været brugt som murermesterbil og bl.a har været brugt til transport af strandsand , hvilket betyder, at ladet er smask råddent..! Er der nogen af jer, som ved, om jeg kan købe en ny trapezplade til lad'et.? og i så fald hvor..? Hvis ikke, er det så lovligt, til syn, at fjerne den originale rustne plade, og lave en anden løsning som lad (dørkplade, tyk træplade eller lign.)..? Eller har lad'et slet ikke synsmandens interesse..?
Mvh. Buskov

Nu med
83'er SiKa 1,9 Wbx
81'er Bus 1,6 Lbx

90'er Merc. SL300
75'er Bmw E9 3,0 Coupé
3x 1983 Bmw E24 635Csi Coupé
96'er Bmw 323i Coupé

Daily Driver: Volvo V70 2,5 Tdi

Tidligere T3\'ere:
Syncro TD med HØJT tag
SiKa 1,6Td
SiKa 1,9 DG

Bo

  • Gæst
Ladets betydning ved syn..??
« Svar #1 Dato: 30. Oktober 2008 kl: 10:27:43 »
Velkommen tilbage  :D

Har da ihvertfald set flere med ladbunden i trapezplade og uden sidefjelde, så det skulle der vel ikke være noget galt i  :)

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Ladets betydning ved syn..??
« Svar #2 Dato: 30. Oktober 2008 kl: 15:01:39 »
Hvis du laver en pæn og håndværksmæssigt korrekt løsning tror jeg at du får succes, hvis du bare holder din mund. Siger du til syn at du selv....osv. Tror jeg ikke at den går.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Ladets betydning ved syn..??
« Svar #3 Dato: 30. Oktober 2008 kl: 16:04:21 »
En solid og langtidsholdbar løsning ser sådan ud i man verden:

Tyk vandfast krydsfiner plade, den slags man bruger til trailerbunde. Gerne 19mm+ Den skæres i et stykke og du undlader motorhullet. Ender og hjørner fases let og det hele lukkes igen med skibslak, inkl borhuller - forklaring følger.

Oven på denne monterer du en alu dørkplade gerne en 3/5 med små tern, den bukkes op mod bagvægen så der ikke kan stå vand / komme snavs ned den vej. Igen uden motorhul, dermed er det nemt at feje og dermed ingen fugtsamlinger.

Det hele boltes fast i hvert hjørne ned i vangen, gerne med surringsbeslag fra biltema:

Ydermere boltes toppen af pladen fast i den forreste del af laddet / kabine.

Evt kan du afslutte med en skydeliste som man bruger til fortelte så er det nemt at af- / påmontere presenningen over ladet!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Mølle

  • Gæst
Ladets betydning ved syn..??
« Svar #4 Dato: 30. Oktober 2008 kl: 16:39:40 »
Jeg tror at ladbunden er en væsentlig del af det selvbærende karroseri. Og derfor vil jeg ikke mene at man bare kan fjerne "jern" ladbunden og erstatte med træ eller for den sags skyld alu dørkplade.

Måske kan du finde en SIKA som skal skrælles, og bore ladet af og punktsvejse på din.



Det er bare noget jeg tror. Lad os spørge pladesmeden???

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Ladets betydning ved syn..??
« Svar #5 Dato: 30. Oktober 2008 kl: 17:02:46 »
hmm jeg ved hvor der står en sika, men laddet er ikke helt sundt, måske bedre end dit? Du er velkommen til at komme forbi og kigge den. Der er jo ikke fandens langt.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Ladets betydning ved syn..??
« Svar #6 Dato: 30. Oktober 2008 kl: 17:06:04 »
Da jeg synede min (ex.) Doka, fik jeg at vide at det ikke var noget problem at lave en anden bund af f.eks. finérplade.
Det bærende i den ende af bilen, er vangerne under laddet.

..men det må jo nødvendigvis have en stor betydning for stivheden af vognen, men det lød ikke til at bekymre dem i synshallen...  :roll:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.