Forfatter Emne: 1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem  (Læst 6944 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rene\'

  • Gæst
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #15 Dato: 22. Maj 2006 kl: 23:24:49 »
på min golfmotor sidder bundkarret og udstødningsmanifolden fra en 1,6 d  transporter bare så du tænker ved det hvis det blir, jeg ved så ikke om de alle er ens og den ligger ned ca 40-45 grader

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #16 Dato: 22. Maj 2006 kl: 23:26:46 »
Og endnu et spørgsmål:

Der findes nogel enkelte Caravelle busser med 1,9 (ABL) kan der monteres en turbo på den? Og hvordan er den motor i forhold til en AAZ?

(jeg har lige fundet følgende liste: http://www.dieselsend.de/info0250201032.shtml og nu er jeg vældig forvirret.. en 1,9 TD med mindre heste end en 1,6TD???)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Kkrogsgaard

  • Gæst
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #17 Dato: 22. Maj 2006 kl: 23:42:22 »
Citat fra: "jankjerbye"
Og endnu et spørgsmål:

Der findes nogel enkelte Caravelle busser med 1,9 (ABL) kan der monteres en turbo på den? Og hvordan er den motor i forhold til en AAZ?

(jeg har lige fundet følgende liste: http://www.dieselsend.de/info0250201032.shtml og nu er jeg vældig forvirret.. en 1,9 TD med mindre heste end en 1,6TD???)


Kunne det ikke være T4?

btw. prøv at se dette forum, de er også en del diesel spørgsmål og svar :http://www.autoextrem.de/showthread,t-79647.htm

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #18 Dato: 22. Maj 2006 kl: 23:50:07 »
Super.. tak for det link... Hvis du alligevel er på så kig ind på chatten.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Kkrogsgaard

  • Gæst
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #19 Dato: 22. Maj 2006 kl: 23:59:58 »
Jeg dribler til køjs nu ;-)

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #20 Dato: 23. Maj 2006 kl: 00:01:06 »
Det gør jeg sku også når der ikke er mere øl i glasset.. gnat
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #21 Dato: 23. Maj 2006 kl: 12:38:10 »
Citér
Efter hvad jeg kan se, så har 2,0 td 86 hk og alm. D 69 hk.
SÅ er spørgsmålet jo om de kan ligge deri?


Det kan den, men det kræver en koblingsklokke fra en SydAfrika-T3'er. De var monterede med motorer fra Audis 5 cyl.-program - dvs op til 136 hk  :shock:  Samtidig havde de "Ölleitblech" i gearkassen for at kunne klare den ekstra belastning. Jeg er bange for, at sådan en klokke koster kassen. Desuden er jeg bange for at synsmanden skal have nogle store morgenbasser for at syne denm
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #22 Dato: 23. Maj 2006 kl: 13:16:50 »
hej hej med jer...

det du skrev jarl:

Desuden er jeg bange for at synsmanden skal have nogle store morgenbasser for at syne den

det har der jo lige været noget om i tv..  ha ha ha ha ha ha ha

Mvh Flemming  :lol:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #23 Dato: 23. Maj 2006 kl: 13:21:45 »
Citat fra: "Jarl"
Citér
Efter hvad jeg kan se, så har 2,0 td 86 hk og alm. D 69 hk.
SÅ er spørgsmålet jo om de kan ligge deri?


Det kan den, men det kræver en koblingsklokke fra en SydAfrika-T3'er. De var monterede med motorer fra Audis 5 cyl.-program - dvs op til 136 hk  :shock:  Samtidig havde de "Ölleitblech" i gearkassen for at kunne klare den ekstra belastning. Jeg er bange for, at sådan en klokke koster kassen. Desuden er jeg bange for at synsmanden skal have nogle store morgenbasser for at syne denm


Et ombyningssæt kan i hvert fald fåes her :

http://www.sa-teile.de/umbau.html
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #24 Dato: 23. Maj 2006 kl: 20:19:51 »
Citér
Der findes nogel enkelte Caravelle busser med 1,9 (ABL) kan der monteres en turbo på den? Og hvordan er den motor i forhold til en AAZ?


Det er en såkaldt "miljøturbo". I bund og grund identisk med AAZ, men med lavere ladetryk, katalysator og med emissioner, der kan leve op til Euro 3. I Golf 2 var dens forgænger - en 1,6 TD med 60 hk. Turboen tjener altså ikke nævneværdigt til at øge effekten, men til at gøre forbrændingen renere. ABL lå typisk i T4-campere fra 96 til 98. Umiddelbart vil jeg tro, at den fint kan gå i en T3, men jeg har ingen erfaringer med det. Der er ingen grund til at afholde sig fra den pga. lav ydelse. - Det kan der let ændres på :twisted:  Vi havde lige en Golf 3 med AAZ på rullerne på skolen idag. Den blev trimmet til 108 hk målt på hjulene uden at ryge vildt. Der er perspektiver i din ombygning, Dokajønne :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
1000 transportere med sprængt toppakning og knækket tandrem
« Svar #25 Dato: 24. Maj 2006 kl: 16:46:35 »
[/quote]de har ikke gjordt andet end at skrue op for diesel mængde og turbo tryk,vel?
Citér


I Golfen har den jo standartmonteret ladeluftkøler, men den har jo ikke fuld effekt, når bilen bare er på rullerne. Godt nok er der en stor blæser anbragt foran, men den kan ikke gøre det ud for fartvinden ved tophastighed. Bilen havde lige fået nye dyser med lidt forhøjet åbningstryk (160 bar), men ellers nej, så er bilen helt standart.

Skroget er væk på fredag :D
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!