0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Den forvarmer også så lang tid selvom bilen er varm.Netop. Sensoren i vandstudsen er defekt, eller også er kablet til den defekt, men det giver ikke anledning til dine startproblemer, for nu gløder bilen bare meget længere.Jeg må igang med at måle. Håndtaget er trukket.Noget kunne måske tyde på, at dit problem ikke skyldes forgødningen, men snarere dyser, timing, kompression eller andet motorinternt.
Citat fra: "Eva"****Når jeg får den til at springe an skal jeg køre lidt på pedalen, så kan jeg høre i nogle sekunder at den ikke går på alle 4 cylindere, men efter 3-5 sekunder med lidt speeder så kommer den på alle 4, og den køre som den skal. ****Det lyder ganske typisk sådan, hvis der er brændt et eller to gløderør....og det kan også forklare startproblemerne når det er koldt.Hvis den slet ikke forvarmer er jeg 99 % sikker på, at den ikke starter overhovedet i frostvejr :wink:Ja, og da der er skiftet 3 gløderør allerede, tyder det vel på manglende kompression.
****Når jeg får den til at springe an skal jeg køre lidt på pedalen, så kan jeg høre i nogle sekunder at den ikke går på alle 4 cylindere, men efter 3-5 sekunder med lidt speeder så kommer den på alle 4, og den køre som den skal. ****Det lyder ganske typisk sådan, hvis der er brændt et eller to gløderør....og det kan også forklare startproblemerne når det er koldt.Hvis den slet ikke forvarmer er jeg 99 % sikker på, at den ikke starter overhovedet i frostvejr :wink:
Så hvis du ikke har haft bilen i gang efter skift af gløderør, så prøv at få den slæbt igang.....manglende brændstoftilførsel kan være årsagen, såfrem du har haft pillet noget af for at komme til gløderørene.
Citat fra: "Eva"Så hvis du ikke har haft bilen i gang efter skift af gløderør, så prøv at få den slæbt igang.....manglende brændstoftilførsel kan være årsagen, såfrem du har haft pillet noget af for at komme til gløderørene.Hvorfor dog det :?: Det er sgu da nemmere bare at bruge en bremse udlufter e.lign (evt suge, men smager ikke godt) til at suge diesel igennem pumpen og fylde den på den måde - husk at slå tændingen til så magnetventilen er åben.Dernæst kan man evt løsne en eller to af omløberne ved dyserne. Så er der i hverfald ikke probs med luft i systemet. Hvilket der i øvrigt heller ikke burde være da systemet er selvudluftende hvis det ellers er tæt.