Forfatter Emne: Helt ny og måske kommende T3 ejer  (Læst 5311 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #15 Dato: 26. November 2008 kl: 18:22:39 »
Sauger er en livsstil.

Hvis jeg vil have travlt låner jeg konens toliters Sierra, resultatet er så 150 på motorvej. Ikke særligt beroligende.

Det bliver en vane at lade Brian overhale, må han hvile i fred.

Derudover har jeg kørt et par gange i Martíns kasse sauger (vejer en del mindre end Backmobilen), den trækker sku fint, men topfart bliver der aldrig meget af, og her er kernen i spørgsmålet. Hvad vil man nå.

Jeg nyder min Sauger til fulde, den frihed det er ikke at skulle vurdere situationen med et kraftoverskud er simpelthen god karma. Istedet slapper man helt af og nyder musikken mens alle andre stresser omkring med fuld fart.

Så er der selvfølgelig motorvejen, men det er såmænd ikke så svært når man er gammel lastvognschauffør. 90 er fint nok til mig.

Til slut lige et spørgsmål.: Har man nogensinde hørt en ha "road rage" i en T3.?

Kurt

PS. Undskyld er unødvendigt.
PPS. Ja da en boxer lyder fint, det gør alle T3
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #16 Dato: 26. November 2008 kl: 18:40:35 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Så er der selvfølgelig motorvejen, men det er såmænd ikke så svært når man er gammel lastvognschauffør. 90 er fint nok til mig.


Lige min indstilling...Får det næsten dårligt når man kommer over i konens plastic æske og skal forsøge sig med 110/130 på motorvejen :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #17 Dato: 26. November 2008 kl: 19:11:23 »
Synes denne debat giver vores nye bruger et fremragende perspektiv.

Jeg vil hellere bruge tiden på noget andet, end at sidde i en bil. Kan jeg komme en time hurtigere hjem fra sommerhuset ved Struer, så vil jeg hellere det. Så er der noget andet jeg kan nå i stedet.

Det er meget rart at kunne holde 110-130 km/t på motorvejen og følge den øvrige trafik.

Jeg kunne også bare ta' min Toyota Avensis, men det er lidt svært at få familien med oppakning og mit Windsurfudstyr ind i den.

Er man Brian hvis man kører 130 på motorvejen og overhaler ?  :lol:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

PARKHAVE

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #18 Dato: 26. November 2008 kl: 19:12:53 »
130??
Er det ikke kun tilladt inde i nødsporet/slæbesporet  :lol:  :lol:

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #19 Dato: 26. November 2008 kl: 21:34:44 »
arhmen.... når man triller rundt i sin bus/doka/sika/syncro.. så ser man verden på en måde som en billist i en kønsløs plastikbil slet slet ikke kan sætte sig ind i... glæden ved og buldre afsted i en bil der viser.. Hallo ja jeg kører i et rugbrød.. fordi jeg vil og kan  :D jaja gu fanden ska den ses til, den er osse over 20 år gammel, og ja, man ska have lyst og evnen til og skrue i den selv, ellers vil jeg faktisk tro den ku ødelægge en nok så sund økonomi:0) men ja det er som der tidligere er sagt, en LIVSSTIL og køre Bulli  :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #20 Dato: 26. November 2008 kl: 21:50:03 »
Og når man så, i trafikken, klemmer sig ind mellem en BMW 7** og en Audi A8, skal man lægge bånd på sig selv for ikke at rulle vinduet ned og råbe:
 "HVA SÅ TØSER, KAN I SÅ LIGE FÅ JERES METROSEKSUELLE PLASTIK-LORT IND TIL SIDEN, FOR HER KOMMER MANDENS VOGN!"

 :twisted:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #21 Dato: 26. November 2008 kl: 22:45:03 »
Ja, Smukkehansen - som du ser - er der rigtig mange gode grunde til at køre T3. Skal man opsummere det, så må fællesnævneren være, at T3-ejere simpelthen har et højere testosteronniveau end andre. Jeg kører selv T3 på grund af den rigelige plads ved forsædet, så jeg kan have mine gigantiste nossere - dermed ikke et ondt ord om folk, der kan få plads i japanerbiler, men det fortæller jo alligevel et eller anden... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Eva

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #22 Dato: 26. November 2008 kl: 23:07:08 »
Citat fra: "Jarl"
Skal man opsummere det, så må fællesnævneren være, at T3-ejere simpelthen har et højere testosteronniveau end andre. :


Det var edderma'me noget af en melding    :wink:  :wink:  :wink:

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #23 Dato: 26. November 2008 kl: 23:50:53 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "WBX Manden"

Jeg vil hellere bruge tiden på noget andet, end at sidde i en bil. Kan jeg komme en time hurtigere hjem fra sommerhuset ved Struer, så vil jeg hellere det. Så er der noget andet jeg kan nå i stedet.

Nu er der ikke motorvej helt til Struer.
At hente en hel time på den strækning ved at køre
stærkt er svært.
Lykkedes det alligevel, så vil det betyde et pænt
merforbrug af benzin. Den benzin skal vel betales med
penge tjent ved lønarbejde. Den tid skal så trækkes
fra tidsbesparelsen ved at køre stærk.
Ud over det er der øget risiko for for ulykker ved
at køre stærkt.


er der ikke motorvej til struer :roll: , det er ihvertfald noget godt, lige, utrafikeret asfalt fra give til struer, men nu er det også en måned siden jeg var den vej så måske er det lavet om :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #24 Dato: 27. November 2008 kl: 00:17:00 »
Altså - jeg kan kun advare mod at købe en T3.

Den æder alle dine penge.
Den æder al din tid.
Den larmer og støjerrr.
Du kommer langsomt frem.
Du betaler dyr vægtafgift.
Du bruger meget brændstof.
Du tilbringer meget tid med at mekke, eller holder din mekaniker med penge.
Du får rustpletter på tøjet og alle andre steder.
Du drypper olie hvor du kommer frem.

Men når alt det er sagt og lidt til - så får du også en bil som er en livsglæde udover bil, som vejer mindst i sin klasse, som er mest økonomisk i sin klasse, som er nemmest at mekke på i sin klasse, som ikke ruster nævneværdigt i.ft. sin alder (http://www.rust.dk/t3), - og bedst af alt -du får partoutkort til T3 nettets gode sider og mange venlige mennesker - og det er ubetaleligt.

Gode hilsner

JJ - på sin 4 T3 (lærer jeg det aldrig ? - der er vel rigtig god økonomi i en Toyota Hiace diesel bus? )
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #25 Dato: 27. November 2008 kl: 09:31:35 »
Hmmm måske HAR vi fået skræmt smukkehansen væk allerede :)

DET var ikke meningen.. undskyld hansen.. :)

Hvis du har lyst til at kigge på en mekanisk meget velholdt doka kan du komme og køre en tur i min, den kommer snart til salg da jeg har købt hvidplade Mercedes som daily driver istedet og vil (forsøge at :roll:) fokusere på min Syncro og mit Tristar projekt...

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

T3Anders

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #26 Dato: 27. November 2008 kl: 11:05:35 »
Hej SmukkeHansen,

Jeg synes du har analyseret dit behov meget godt. Jeg har en doka med hardtop og der er netop plads til en række MTB's står på tværs af ladet, uden at tage hjulene af. Op med klappen, ned med sidefjællet og det er ligetil at løfte cyklerne op og rulle ind! Mindst 5 stk kan der stå. Og samtidig kan der være en del passagerer når man har bænk og seler i bagkabinen.

Og om så du ender med den ene eller anden motor, det er jo økonomisk mindre afgørende med så få km om året. Begge slags virker, med de forskellige fortrin og ulemper de nu hver især besidder. Selv har jeg en turbodiesel og den kører 15-20.000 om året; jeg er godt tilfreds med det setup.

Men uanset motor så køb noget hvor minimum resten af bilen er så iorden som muligt fra start af. Ellers ender det med at gå op i uoverkommelige problemer og dårlig driftsikkerhed når der hele tiden dukker ting op som skal laves. Dårlig el. Bremser. Gearkasse. Osv. Osv.

Du må godt komme og se min en dag hvis du har lyst, men den er ikke til salg!  :wink:

Bluestar

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #27 Dato: 27. November 2008 kl: 11:54:33 »
smukkehansen!

 kan kun give dig mit synspunkt!

 MEN hvorfor ikke finde en bus, der kan du det hele!!!

 jeg kører selv MTB og er velsignet med et perfekt kuperet terræn ved Silkeborg og bruger min bus til det også!

jeg har dog cyklerne på et cykelstativ på krogen, men i starten havde jeg to inde i bilen, ingen problem! købte kun stativet da vi skulle have cyklerne med på tur i sommerferien!

det fede ved en bus som min er klapbord og pladsen i selve bilen! den er genial og du kan samtidig bruge den til ferieture i DK som i udlandet!

jeg ville klart vælge en bus, de er også LANGT federe hehe

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #28 Dato: 27. November 2008 kl: 12:38:04 »
Hvis du skal have en hvidplade T3 - så skal det være bus.....

Jeg har en White* og var på Sardinien i sommer med den. Vi var "kun" 2 "voksene" og 3 surfboards og 7 sejl  :D master og bomme, inkl. campingudstyr og der var masser af plads.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

T3Anders

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #29 Dato: 27. November 2008 kl: 13:04:29 »
Citér
jeg har dog cyklerne på et cykelstativ på krogen, men i starten havde jeg to inde i bilen, ingen problem! købte kun stativet da vi skulle have cyklerne med på tur i sommerferien!


Helt fint hvis behovet kun er lejlighedsvis som fx. en sommerferie.
Men cyklerne er lidt mere udsatte for vind og vejr samt langfingrede sjæle når de hænger bagpå. Og det er lidt mindre fedt med en lækker kabine hvis man tit slæber snavsede cykler ind i den, især efter en tur på muddersporet..... Det går nok bedre med lidt sand fra surfgrejet 8)

På den anden side; hvis det kun er 1-2-3 cykler, som så kan hænge bagpå, så kan en bus vel byde på noget komfort med plads omkring et bord når man skal have lidt til ganen og halsen efter strabadserne. Og hvis man skal betale for hvide plader aligevel så er 7-8-9 siddepladser jo også muligt med en bus.... :roll:

Det skal så vejes op mod hvor hurtigt og nemt det er at læsse et lad. Ingen ekstra stativ, ledning og nr.plade.