Forfatter Emne: Ristet Carat... Horrorberetning!  (Læst 8773 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Dato: 30. November 2008 kl: 15:31:55 »
Søndag morgen. Alt ånder fred og ro. Jeg kigger ud og ser at, det er tøvejr. Hmm - Caraten er godt saltet til - altså er det tid til bilvask.

Jeg skyller den - grundigt - saltet skal gerne opløses. Så henter jeg vaskespanden med børsten og går igang. Jeg starter bagfra. Uhh den bliver fin. Til sidst er hele bilen vasket, så nu skal den bare skylles. Jeg skyller grundigt igen. Hvad satan? Det damper fra et af spejlene.. Førerdørens sidespejl. Føj det lugter. Brændt plastik - ingen tvivl! Jeg når at tænke: "Hvorfor er der ikke sprunget en sikring?" men den tanke kan jeg jo ikke bruge til noget, når der er ild i plastiken. Jeg sprinter hen til batteriet for at rykke en polsko af.

Fortsættes... :evil:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

PARKHAVE

  • Gæst
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #1 Dato: 30. November 2008 kl: 15:47:44 »
OG ?????

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #2 Dato: 30. November 2008 kl: 16:14:47 »
Damn, man må næsten håbe at kondien er blevet helt god efter kongen har abdiceret, så du når det i tide  :shock:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Mølle

  • Gæst
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #3 Dato: 30. November 2008 kl: 16:32:44 »
Ikke lige stedet at stoppe beretningen. .....

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #4 Dato: 30. November 2008 kl: 17:31:36 »
Arh come on...Vidre!! :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #5 Dato: 30. November 2008 kl: 17:32:19 »
Nu høres tydeligt en sydende lyd, men heldigvis er det i aftagende efter polskoen kom af. Loftlyset er tydeligt svækket - der er dælme noget strøm, der er forsvundet... hmmm - hvad kan der være på færde?

Knoppen på toppen af halsen arbejder på højtryk. Røg, damp og sydende lyde fra venstre sidespejl??? Tjo - jeg har egentligt altid undret mig over, at sidespejlene har kunnet justeres uden tilsluttet tænding. Heinz, Schultz og Schmidt - HVAD FANDEN HAR I LAVET? Hurtigt ind og kigge på Stromlaufplane. Hmmm - jo, spejlenes Stellmotoren burde være sikret med sikring 12. Hvordan fanden kan det så ske? Og sikring 12 er styret over tændingen - altså burde man ikke kunne stille på spejlene, mens tændingen er slået fra???

Ud og kigge - og hvilket sørgeligt syn:

Fortsættes.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #6 Dato: 30. November 2008 kl: 17:39:44 »
Come on, Jarl! Er det en julekalender? Hvis der er to timer mellem hvert indlæg, så får jeg jo ikke sovet i nat...

Jeg håber virkelig ikke det er en historie der ender med besøg af dem i røde biler???

Er det i øvrigt ikke en løgnehistorie? Jeg synes jeg kan huske noget med at du ikke vasker din bil...

/Mads

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #7 Dato: 30. November 2008 kl: 18:05:10 »
AAAArgh og jeg troede JEG gik og havde T3 uheldet samlet herude i Sibirien.??

Jeg håber virkelig det sluttede udramatisk og uden store skader på Caraten!

 :shock:

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #8 Dato: 30. November 2008 kl: 18:12:10 »
Vand ind gennem frontruden og så dryppende på sikringsboksen? Spejlet ligger for langt oppe for mulig kontakt? kablerne i døren er revnet og vandet samler sig?

Lad os høre ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #9 Dato: 30. November 2008 kl: 18:28:25 »
Først et lille stik:



Så et close-up af et kabelstykke:



Og til sidst en ende af kablet:



Ja, ikke sært, at det lugtede! Men hvordan kan det ske?
Jo, kablet i spejlet var gnavet igennem til stel. Men hvorfor tog sikringen så ikke skraldet? Jo, fordi, når man har sædevarme og forlygtevaskere, så er pladsen på det sikrede og tændingsafbrudte spadestik fyldt op, og så har Heinz, Schultz og Schmidt udvekslet disse ord en sen eftermiddag sidst i oktober 1983, hvor de første Carater med den kombination skulle samles:

Schultz til Schmidt: "Ahhh - Schmidt aaah sollten wir vielleicht eine neue Zentralelektrik-kassette für diese Sondermodell machen?"

Schmidt til Schultz: "Quatsch! Dummkopf. Immer diese Krümmer. Halt die Klappe du!"

Heinz til Schmidt: "Aber Das ist ja eigentlich eine Kreislauf ohne Sicherung, wenn wir die verstellbaren Spiegeln direkt anschlussen."

Schmidt til Heinz & Schultz: "Verdammt! Immer stört ihr meine Bierfestival. Diese ewige Fragen. Schluss! Höhrt ihr? Schluss, sage ich! Was kann passieren? Jetzt haben wir mehr als vierzig Jahren Käfer produziert, und die haben 8 sicherungen. Plötzlich wollt ihr mehr und mehr Sicherungen? Warum? Immer diese Überverbrauch. Erinnert ihr nicht die Krieg? Damals haben wir sparen gelernt, und jetzt wollt ihr immer mehr und mehr. Schluss habe ich gesagt, und schluss ist es! Fertig!

Heinz & Schultz så brødebetyngede på hinanden og satte stikket til spejlmotoren på den usikrede kreds.

Heldigvis skete der ikke mere end, der kan ses på billederne, men det er midlertidigt slut med verstellbare spiegeln.

Mine overvejelser går nu på, hvordan en Carat ville tage sig ud med et par opvarmede bøjlespejle...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #10 Dato: 30. November 2008 kl: 18:36:20 »
Hvor er jeg glad for at der ikke skete mere skade!

Phew....   det er oplevelser som denne der kan få mig ud og gå en ekstra runde om bilen inden jeg skal sove! Hvis jeg altså kan sove....
:shock:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #11 Dato: 30. November 2008 kl: 18:39:45 »
Sikke da en gyser  :shock:
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #12 Dato: 30. November 2008 kl: 19:14:19 »
Jeps. Godt, at der ikke skete mere og, at ejeren selv kan finde rundt i ledningsnettet, samt udbedre denne "lille mangel" fra d`herrer konstruktører.
Godt, at man ikke beflitter sig så meget med bilvask
 :oops:

Offline Gammelpot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #13 Dato: 30. November 2008 kl: 19:19:09 »
Ingen sikringer er som når bønderne i gamle dage brugte staniol om sikringerne for at kunne trække tærskeværket.
Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt det vil brænde, det er kun  et spørgsmål om hvornår!
Godt det ikke gik værre. Det er katastrofalt når den slags ses originaltmonteret, men tro mig, der er mange som kører rundt med ekstraudstyr der er monteret på samme vis.
Så et nytårsfortsæt kunne være at gennemgå alle hjemmelavede tilslutninger.

adventshilsen fra fyn.
Nu uden T3

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ristet Carat... Horrorberetning!
« Svar #14 Dato: 30. November 2008 kl: 19:34:19 »
I mit tidligere job fik vi på et tidspunkt en forstærker ind til reparation. I holderne til sikringer var der sat en stribe - 6 mm bolte !!!
Men sølvpapir / staniol var absolut ikke et ukendt fænomen. (Heller ikke "lus" loddet på, eller under sikringsholderne. Folk kan være meget kreative når det skal være .....