Jeg prøver lige at vække denne 3,5 år gamle tråd.
Mon ikke, at der efterhånden er kommet additiver til den afsluttende lak, så en vis smidighed opnås.
Jeg tænker på alle de biler med lakerede plastdele, der tålet lidt kysseri ved parkering uden at skalle og falde af. Måske kan man få den lokale autolakerer til at blande en halv liter i den ønskede farve og tilsætte noget elasto-gummimolekyle-additiv til farven, så man kan påstryge den med en lidt bedre pensel..??
Og for at opsummere arbejdsgangen, inden man går igang med fugerne (kommentér gerne):
1. Fjern mest mulig rust med en roterende stålbørste eller punktsandblæser.
2. Ikke røre ved det nøgne metal med fedtefingre.
3. Evt genopbygge med 2 komponent glasfiberspartel - og slibe.
4. Grunde med en godt vedhæftende grunder (i samme produktlinie som lakken).
5. Lægge en nænsom fuge af SIKA 221
6. Afsluttende maling med den elastiske lak.
7. Tørre/hærdetid på ca. en måned.
8. Påføre tynd lys PAVA fra indersiden.
9. Vaske hænder, smøre en god sildemad og drikke en kold bajer.
Giv gerne tilbagemelding til alles glæde og gavn...