Forfatter Emne: Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)  (Læst 104794 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #135 Dato: 29. April 2009 kl: 08:22:46 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "jensjakob"
Jeg tror der er mere plads på en diesel hh en Corrado :(

Udfordringen jeg står med, er at motorophæng og siden af motorrum skygger for unbracoerne til indsugningsmanifold nedefra, oppefra skygger indsugningsmanifold for bolte til udstødning................

ER meget fristet til bare at køre med en utæt pakning ved udstødningsmanifolden....... OG så give det noget gaffatape til syn............................... Eller 2-komponent klæber.............................


Eller hvis det kan lykkes at få KUN de 2 støttebolte
ud, så at skubbe en ny pakning ind mellem blok
og manifold, og så skrue nye støttebolte og møtrikker på.


Jeg har en støttebolt aftrækker, skal jeg sende den over, så kan du tage den med til fyn?! Ring så tager vi den derfra.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #136 Dato: 29. April 2009 kl: 08:24:32 »
OK - det er en vej frem kan jeg se - tak for altid gode inspirerende billder.

Her er et fra FrkGrå:


taget fra bagenden op mod motoren. I venstre side af billedet kan man se ophæng+karosse - der er også minus plads - men jeg kan godt se der er mere plads end på Rado'en :)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #137 Dato: 29. April 2009 kl: 10:20:38 »
Hov - få KUN de 2 støttebolte ud - lægge en pakning ind - sætte nye støttebolte i - se se - det lyder lækkert.

Jeg skal vel tjekke om jeg er så "heldig" at der ligger en metalpakning i - så det trick ikke kan lade sig gøre, eller om det er enkelt-pakninger :-)

@Wilson: Hvad er en støtttebolt-aftrækker?
http://www.usag-tools.com/documenti/catalogo/da/cap08_pullers_da.pdf

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #138 Dato: 29. April 2009 kl: 13:08:51 »
Hvorfor er det at støttebolten altid knækker?

Hvorfor kommer støttebolten ikke bare ud af topstykket hvis møtrikken sidder fast?

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #139 Dato: 29. April 2009 kl: 13:21:24 »
Citat fra: "jensjakob"
Hvorfor er det at støttebolten altid knækker?

Hvorfor kommer støttebolten ikke bare ud af topstykket hvis møtrikken sidder fast?

JJ


Jeg vil skyde på galvanisk tæring æder bolten lige i overgangen mellem topstykke og manifold og dermed bliver tynd og svag  :idea:  :!:  :?:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #140 Dato: 29. April 2009 kl: 14:37:26 »
Rooooolig nu. Et hurtigt slag på tasken siger mig at <5% af boltene på TD-topstykker knækker. Og knækker de, så er katastrofen til at overskue. Er toppen afmonteret - hvilket du selvf. ikke gør for at skifte en manifoldpakning, så hentes stumpen ud med en pålagt mørtik og en svejser - sådan kan man sagtens hente en støttebolt, der er knækket 5 mm inde. Men skulle det ske for dig, så er der et hav af andre tilgængelige strategier: 1) bor et hul ind i støttebolten, klask en torx eller 12kant bit ind i den og drej den ud. 2) giv den frysespray til den er så lille som en vis legemsdel på en vinterbader og drej den ud med en skruetrækker, der kan finde ind i en ujævnhed i brudfladen, 3) eller brug en helt almindelig præstepik (linksgående gevindtap). Der er ikke basis for det store drama - boltstumpen har mistet sin spænding i gevindet, da den knækkede, og alugevind yder meget lille friktion. Skulle alle onde kræfter være løs, så er det bare på med boremaskinen igang og i med en helicoil - så har man tilmed et gevind, der holder...

Lykke til med projektet!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #141 Dato: 29. April 2009 kl: 17:25:52 »
VOLD oG HVOR MEGET!!!

Jeg har nu i en halv time slået på bremsetromlen m en almindelig gummihammer (har ikke større)

Tromlen giver sig ikke, er rustet til navet.

Hvor tung en mukkert kan jeg bruge? Kan jeg bruge en metalhammer? @kan jeg lave buler i tromlen?

Hvad gør i andre med bremsetromler som sidder fast?

Stor mukkert, træ imellem, tæve løs?

Varme?

Sender bilen på værksted?

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #142 Dato: 29. April 2009 kl: 17:43:22 »
Tag og varm tromlen rundt om hullet ved lejehuset med en gasbrænder så det bliver omkring 70 grader derefter tager du en dorn eller mejsel og banker med små rappe slag så rusten løsner sit greb i kanten af hullet men husk at tromlen kun er 1.5 mm tyk i godset på det sted så ikke hel hæmningsløs med hammeren... du må også gerne hamre den nogle på den yderste rundkreds med en 1 kg mukkert med lidt feeling. så skal der ellers terpentin eller Caramba på sprækken rundt om akselen som er det eneste sted den sætter sig fast. efter en ti minuter eller så skulle den kunne løsnes ved at du tager boltene ud og sæter bilen i 1 gear og starter med at lade hjulene løbe rundt i tomgang og så træder på bremsen.... så lyder der et lille gok og du holder så bremsen lettere nedpresset mens motoren standser så du ikke taber tromlen på gulvet....indtil motoren er stoppet.  Virker hver gang JJ.

Ps.

husk at justere bakkerne ind og at løsne håndbremse kablet ved justeringerne under bilen.... ellers vil tromlerne ikke gerne af.

Mvh  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #143 Dato: 29. April 2009 kl: 17:44:57 »
Varmer på tromlen med gas og ilt.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #144 Dato: 29. April 2009 kl: 17:46:34 »
Hej Leif,

Det lyder logisk.

Jeg har ikke en gasbrænder - det punkt springer jeg over - eller skal jeg ned og købe en i byggemarkedet?

Jeg går ud fra at du mener "bilen på bukke i begge sider, sæt i gear, tril stille og roligt og brems så".

Tak for forslaget - jeg prøverrr igen.

Min tanke er at få tromlen af UDEN a t hærge den, inspicere hvor slemt det står til og hvad der skal laves, samle det hele igen, og få bestilt delene.

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #145 Dato: 29. April 2009 kl: 17:48:45 »
Gas og ilt er fint til mange ting Jønne, men man får hurtigt for meget varme og helt sikkert mere end der er brug for...  simmering i lejehuset er set nedsmeltet efter en gas og ilt kur...

Mvh.  leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #146 Dato: 29. April 2009 kl: 17:51:18 »
Ja bare husk at de der små kontinuerlige slag rundt om rosetten og lidt penetrerende olie er vejen frem og så lige lidt rotation og bremsen på til sidst du.. husk at boltene skal være ude..... ellers sker der ikk´en sk..  ogå den lille . Ellers prøv uden varme....  går det så ikk´må du ned efter en lille håndbrænder med gasdåse... der sker helt forunderlige ting når ting udvider/trækker sig sammen..... men det kan sikkert godt gå uden hvis du giver dig tid med små slag og løsne olie...

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #147 Dato: 29. April 2009 kl: 18:54:46 »
Tanke - sætte 2 møtrikker et stykke på, så kan tromlen stadig løsne sig, men falder ikke af?

Goe hilsner og tak for de gode råd

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #148 Dato: 29. April 2009 kl: 19:22:45 »
Jo,  men det er jo for at tromlen skal kunne gå rundt uafhængigt af akslen at bolte og fastholderskrue skal være ude ikk´...   Håber i hvert fald at du fik dem af...

Alles Bestens Von Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #149 Dato: 29. April 2009 kl: 19:27:02 »
Fastholderskrue er væk.

Der sidder hjulmøtrikker på navets gevindstænger - ingen hjulbolte.

Skal gevindstængerne ud? Kan de det?

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."