Forfatter Emne: viskose kobling.  (Læst 1825 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
viskose kobling.
« Dato: 30. Januar 2009 kl: 19:17:28 »
Hvis man finder en bil med def. viskosekobling er det  noget man kan renovere eller skal man købe nyt?
Og hvondan er prisen på nyt, renoveret eller rep.sæt?
Er der tegninger over et sådanne så man kan blive kloger på hvondan det virker?
Mvh Jan.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
viskose kobling.
« Svar #1 Dato: 30. Januar 2009 kl: 19:37:32 »
Og her:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=5929&highlight=viskose

og her:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=3161&highlight=viskose

Men tjek lige hvad symptomerne er først.

ER det syncroen i Århus du tænker på?

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
viskose kobling.
« Svar #2 Dato: 30. Januar 2009 kl: 20:16:17 »
Hej .
Ja det var bla. den i århus,jeg tænkte på men også en lokal bil jeg fandt idag, som måske kan værer intresandt.
Jeg talte kort med ejer og han sage den vær ok på nær viskosen.
skal ud og kigge merer.
Mvh Jan.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Herr_Jensen

  • Gæst
viskose kobling.
« Svar #3 Dato: 30. Januar 2009 kl: 20:24:42 »
Jeg købte min Syncro med defekt Visco. Det tog mig noget tid at finde ud af den var død. Jeg fandt prisen på en ny (ny) og den kostede 16.500,-.

Så skyndte jeg mig at finde en brugt og den fik jeg for 1000,-

Jeg skiftede den selv (supervised af Mølle - Tak!) og det var ikke så slemt. Tog en aften. Du skal have en lift for at gøre dette.

Min var blevet utæt så den virkede slet ikke. Dette er 'unormalt' da langt de fleste bliver 'trætte' i olien og derved bliver for hårde. Dem som er gået i stykker på 'normal' måde vil du muligvis kunne skifte olie på men dette er vist nok noget værre bøvl at gøre eftersom olien er 2 komponent og temmelig tyk så den er ikke til at have med at gøre (Jeg har ikke selv prøvet så dette er bare noget jeg har læst...).
Du kan også skifte dine metal lameller som man kan finde (hvis man leder lidt) til salg på nettet. Dette skulle også være røv svært (igen - jeg har ikke prøvet selv, kun læst dette).

Find en ny (gammel) visco, installer den selv og så kan du godte dig over at have 4x4. Bor du i KBH området skal vi klart ud og siddet fast et-eller-andet sted sammen.

 : )