Forfatter Emne: @jankjærbye  (Læst 2524 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
@jankjærbye
« Dato: 16. Juni 2006 kl: 18:13:27 »
Her har du et link til GTI-oliekøler indbygning:

http://www.kerschhofer.net/t3/oelkuehler.htm
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
@jankjærbye
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2006 kl: 00:52:52 »
hej jarl...

det er sgu da nemt at lave...  :lol:

hvorfor er der ikke nogle der har tænkt på det noget før...


Mvh Flemming  :lol:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
@jankjærbye
« Svar #2 Dato: 17. Juni 2006 kl: 08:33:30 »
Jeg kan ikke helt greje hvad der bliver af olietryksensoren, bliver den bare knaldet på et sted i et t-stykke? Så vidt jeg har forstået bliver hullet til den brugt til olie fra turboen.

Og hvorfor skal man montere den gamle "vandoliekøler" igen? Har man en "rigtig" er det vel rigeligt, eller er det for at give lidt varme i opstarten?

........det går BEDRE med det tyske,  - men der er langt vej til GODT

Spørgejørn :D
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
@jankjærbye
« Svar #3 Dato: 17. Juni 2006 kl: 08:48:26 »
Citér
Der GTI-Flansch hat zwei Gewindebohrungen (beide M10x1), die für Öltemperatur und Öldrucksensoren vorgesehen sind. An die obere Bohrung wird die Ölleitung für den Turbolader geschraubt, die andere wird für den Öldruckschalter für die dynamische Öldruckkontrolle benötigt.


Med andre ord, - der er 2 gevindboringer - en bruges til turboolien, en til olietryksføleren.

Og du har ret - mange gange beholder man den såkaldte oliekøler - temperator - for at varme olien i koldstartsfasen. Det har jeg også gjort.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Gammelpot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
Nu uden T3

Offline traps

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
    • Vis profil
@jankjærbye
« Svar #5 Dato: 26. Juni 2006 kl: 23:52:49 »
Hej allestedsnærværende Jarl....

Tumler med 2x rapsgolf + t3 camper - har fulgt dine "dysetests"  - er status 294èr /160 bar ? (køretøjerne er alle 1.6td)  tillægs-
spørgsmål - er der forskel på "studsen" på en t3d og en t3b (2wd)
Det anbefales jo at anvende brændstofslange med større diameter (10mm)- jeg skal til at skifte tank på camperen og det ville jo være smart at finde en tank med en evt. større diameter studs, når jeg nu er igang. :idea:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
@jankjærbye
« Svar #6 Dato: 27. Juni 2006 kl: 09:05:38 »
Hej

Ja, jeg har endnu ikke kørt med en bedre kombination end 294'ere på 160 bar. Måske er 297'ere på 175 bar en anelse skarpere, når der koldstartes om vinteren, men i daglig drift giver 294'erne en dejlig "rund" motorgang. Et højt åbningstryk giver selvfølgelig en fin forstøvning, men også en kort indsprøjtningssekvens og dermed en stødende motorgang.
En pumpetiming på 0,91 - 0,95 virker fint for mig.


Ja,  - lidt afhængig af fabrikat - så har benz.-modellerne med indsprøjtning en anelse større studs i tanken. Det drejer sig om ca. 1 mm, og da studsen måske er 4 cm lang, så har det ikke nogen praktisk betydning for flowet af brændstof, men det skader da ikke...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline traps

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
    • Vis profil
@jankjærbye
« Svar #7 Dato: 27. Juni 2006 kl: 09:29:25 »
Hej Jarl - og tak

Da camperen skal i hi i vinterperioden må det være ok med 294/160.
Den ene golf er med 297/175, men den kører også helårsdrift.

Hvor finder du i øvrigt brændstofslanger :?:

vh traps

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
@jankjærbye
« Svar #8 Dato: 27. Juni 2006 kl: 12:04:43 »
Her hos os har vi "Midtjysk Reservedelslager" - de har brændstofslanger i metermål i enhver tænkelig tykkelse. Jeg tror, at det kan findes i reservedelslagre a la "Mekonomen" over hele landet.

Held og lykke med projektet
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline traps

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
    • Vis profil
@jankjærbye
« Svar #9 Dato: 27. Juni 2006 kl: 15:43:35 »
tak for info, Jarl

Vi søger vel alle efter den bedste kombination af kvalitet/pris -
derfor spørgsmålet :wink:

VH Traps