Forfatter Emne: Det vil ingen ende ta´  (Læst 1351 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Det vil ingen ende ta´
« Dato: 17. Juni 2006 kl: 00:15:10 »
Guldkareten driller rimeligt meget for tiden, først var der turboen og nu er det kobling. Når der så er rigeligt med arbejde oog få fritimer er det ikke let.

Nå, i morgen skal jeg ud og hente en reservedelsbil T3 årg. 84 1,6td med motorgaranti på 110.000 jeg skal bruge motor, gearkasse og kobling forventer at være på vejen igen sidst på ugen, der er jo heldigvis lyse og lune nætter.

always on the run
Brutus
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Det vil ingen ende ta´
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2006 kl: 22:57:53 »
Øv, træls! Nå, men sådan en kobling kan jo ordnes ved at vippe motoren og trække gearkassen fremad. Det er ikke så slemt. Det er en god ide, at tage "hele svineriet, når du alligevel er der inde. Dvs. komplet kobling inkl. udrykkerleje og føring til udrykkerlejet, pilotleje og om nødvendigt shimmerringene i enden af krumtappen og gearakslen. Så er der i hvert fald ro derfra i lang tid. Det er jo ikke det fedeste at bruge de lyse sommernætter på...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Det vil ingen ende ta´
« Svar #2 Dato: 17. Juni 2006 kl: 23:14:26 »
hej Jarl
Du har ret, de lyse sommernætter kan og skal bruges meget andet (konen har skulet olmt på kareten et par gange) jeg regner med at bruge gearkassen fra min "nye" bil, jeg kan ikke gå fra 4 - 3 uden at skulle omkring 2 gear (tror nok det er noget med synkromessen) herudover har kareten en underlig skuren fra bagtøjet når jeg drejer - så alt i alt er det nok godt nok at få det ordnet inden sommerferien.

Kareten skulle gerne til Roskilde festival på lørdag, derfor må nætterne tages i brug.

m.v.h
Brutus
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962