Forfatter Emne: pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(  (Læst 36617 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #60 Dato: 07. August 2009 kl: 22:43:14 »
jeg kan til info meddele at jeg idag har hentet en pakke købt på ebay, indeholdende en spritny original ky/cs udstødningsmanifold incl. pakninger :D
den har et udgangshul på ca 33-34mm målt med en hultafors tommestok ;)

@pawel, jeg smider lige 600kr din vej for KY-forrør og potte :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #61 Dato: 15. August 2009 kl: 20:49:05 »
Jeg fik så først i aftes overført 600,- for KY rør + potte, håber jeg nåede det inden indkøbet...  :oops:  ..

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

pawel

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #62 Dato: 21. August 2009 kl: 20:00:37 »
Så er sølvpilen vendt hjem fra en god tre ugers cruise i Polen, Slovakiet og Ungarn..

Trods en lidt svær start med en generator der løb løbsk, så har bilen klaret det upåklageligt.. 5000km krævede en halv liter vand og en kvart liter olie plus 454liter diesel. Det er ganske tilfredsstillende -halvdelen af etapen foregik på motorvej med 120km/t.

Lidt om landene. Slovakiet og ungarn er ganske stille og rolige og civilicerede lande, hvor følelsen af fred og idyl hersker. Derimod kan Polen godt føles som det vilde øst.. Der hersker en del mere kaos på landevejene. Vil man frem så må man altså overhale en myldr af sløve lastbiler og pine jxeren så hårdt at man ser en jarl for sig der slår korsets tegn.. Er man utryg ved eksempelvis IKEA rundkørselen i Århus, så skal man ungå de store byer hvor rundkørselerne er tre og fire-sporede.. Dertil kommer skinnerne til sporvognene som ofte løber på selve bilernes kørebane. Og sporvognen har ikke højre vigepligt, så når den blinker og skal krydse ens vejbane, ja så skal man altså give plads -ellers.. :roll:

Der er mange fartbegrænsninger på ellers glimrende fart-strækninger. Dette giver rige udfoldelsesmuligheder for uniformerede kratluskere der pludselig peger mod een med deres obskure føntørrer.. Når de stopper een, så skal man først og fremmest nægte alt og påstå at deres radarmåling må stamme fra en anden bilist.. Derefter vedlægger man en 100zloty seddel (200kr) sammen med reg.att og kørekortet (gør det diskret og lad som om du har prøvet det før).. Så fortæller de som regel osse hvor den næste fart-kontrol befinder sig! :lol:  8)

Ellers er der altså osse stille og rolige steder dernede. Hermed et stemningsbillede fra det sydlige polen i bjergene. Ren rislende bæk hvor der var lavet en lille dæmning så man kunne få sig en dukkert. Perfekt naturcamping med bål hvor man kan nyde sin medbragte madpakke, en lækker lårkort og kolde pils.. Super sommer i t3-stil!  :D

Offline ThomasG

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 394
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #63 Dato: 21. August 2009 kl: 20:36:07 »
Fedt lige at 'læse' et stemningsbillede fra det østlige, Pawel. Bringer minder frem fra mine egne ture i de lande (bl.a.også i T3'er). Der
er bare så mange naturskønne steder. Og tillykke med, at 'øsen' holdt hele vejen (man er altid lidt spændt,ik?)
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #64 Dato: 21. August 2009 kl: 23:07:16 »
Velkommen hjem. Jeg holder meget af Polen, men nægter pure, at køre bil - specielt i Stettin, hvor vi tager ned tre - fire gange om året. Rundkørsler og sporvogne er der masser af, men endnu flere taxaer (og ikke alle i specielt god stand og kondition ). Vi kørte bl.a. i en ældre Mercedes med næsten en million på tælleren, der bremsede så skævt, at chaufføren var på "overarbejde", når han måtte træde lidt kraftigt.
Det øger spændingen, som min svoger bemærkede. Jotak, men lige den form for spænding kan undværes.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #65 Dato: 22. August 2009 kl: 00:08:05 »
Citér
Perfekt naturcamping med bål hvor man kan nyde sin medbragte madpakke, en lækker lårkort og kolde pils.. Super sommer i t3-stil!


Pudsigt antræk til håndmadder og en kold pils :lol:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

pawel

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #66 Dato: 16. Oktober 2009 kl: 12:23:07 »
Efter at have haft bøvl med mit tastatur længe, er jeg nu atter skrivende efter et besøg af t3-konsulenten jan.. (tak jan!  :wink: )

Jeg har jo stadig nogle ky-udstødninger til at ligge.. De er ikke i vejen, men er de ikke savnede? Skal de ikke monteres??  :P

Ellers skal jeg en smuttur til Polen i næste uge, så hvis nogen ønsker billige udstødninger så sig til.

Ellers er jeg osse på et polsk t3forum hvor de er igang med at slagte en bluestar. Deres stumper er ej så fandens billige, men det er jo osse sjældne varer. Jeg kan blandt andet nævne at multivan indretningen bagi går for 3000kr, pilotforsæderne til 500kr pr stk, grøntonede ruder de fem bagi til en tusse (skydedørvinduet og det i den modsat side åbnes 50/50) en aaz taget ud af en t3 går for 3500kr. Hvis nogen vil høre nærmere så skriv.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #67 Dato: 16. Oktober 2009 kl: 18:48:20 »
hva med en forude med antene og grøntonede?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Rate

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 23
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #68 Dato: 18. Oktober 2009 kl: 23:52:34 »
Hej Pawel - er interesseret i en Komplet udstødning til en 2,1L DJ Benzin 1989 2WD, hvis prisen kan holdes under kr. 3.000,-

Udstødningssystemet består af 9 dele - incl. CAT + 2 straps til potten.
Eksempel fra justcampers dog uden cat og straps: http://www.justkampers.com/shop/type_25/type-25-original-vehicle-parts/exhaust/exhaust-bundle-kit-7-parts-j11612.html

Eksempel fra Bus Depot, hvor cat er med, men tværrør mod gearkasse ikke ser rigtig ud på tegning.
http://www.busdepot.com/details.jsp?partnumber=025251053GK
http://www.busdepot.com/details.jsp?partnumber=22918
http://www.busdepot.com/details.jsp?partnumber=025251521C

Hilsen Morten
__________________
Morten
89\' Caravelle 2,1L

pawel

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #69 Dato: 28. Oktober 2009 kl: 14:59:18 »
På hjemturen fra Polen forsøgte jeg at tage livet af min jxer i sølvpilen.

Jeg hader at køre tom-hændet hjem fra Polen, så denne gang fik jeg den vanvittige ide med at læsse den med 3rummeter asketræ til brændeovnen (ca 1000kg). På denne måde sparer jeg halvdelen af kørselsudgifterne.

Fra Frankfurt (Oder) til Århus (ca 700km) fik den høvl på motorvejen hvor den kunne komme op på 130 og blev nødt til at nøjes med 100 op af "bakkerne". Den klarede det uden olieforbrug, men dog kørte den ikke mere end 8km.pr.liter diesel.. Den har en oliekøler, så måske derfor dør den ikke..
Hmm, jeg forstår ikke at den ikke vil dø. I de første par år nåede jeg at skifte motor tre gange, men den som sidder bagi nu vil ikke gå væk.. :roll:
Jeg vil hellere have en AAZ.. Dø dog du gamle jx! :lol:  :lol:
Hvad skal jeg stille op? Mere turbotryk? Flere kilo? Længere tur?

ibber

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #70 Dato: 28. Oktober 2009 kl: 15:05:36 »
de dør aldrig når de skal dø - kun når man skal bruge dem - er det ikke lidt langt at køre bare for at hente brænde ? ;0)

pawel

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #71 Dato: 28. Oktober 2009 kl: 15:14:45 »
Citat fra: "ibber"
- er det ikke lidt langt at køre bare for at hente brænde ? ;0)


Mormors 80års fødselsdag.. Det var sgu langt at køre blot for dét, så der blev kørt t3stumper derned og hjem igen med andre t3stumper.. og brænde.. :wink:

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #72 Dato: 28. Oktober 2009 kl: 15:44:43 »
Jamen når nu det skal være diesel så glæd dig over at den omdrejningsvillige JXer holder ud, og vent med den mere morfaragtige
AAZer. Den lyder da også rigtig godt din motor.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Bo

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #73 Dato: 29. Oktober 2009 kl: 07:02:21 »
Citat fra: "Jønne Ukendt"
Jamen når nu det skal være diesel så glæd dig over at den omdrejningsvillige JXer holder ud, og vent med den mere morfaragtige
AAZer. Den lyder da også rigtig godt din motor.

Mvh Jønne Ukendt

*host* ......hvad mener du lige med Morfaragtig????

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #74 Dato: 29. Oktober 2009 kl: 10:11:47 »
Citat fra: "Jønne Ukendt"
Jamen når nu det skal være diesel så glæd dig over at den omdrejningsvillige JXer holder ud, og vent med den mere morfaragtige
AAZer. Den lyder da også rigtig godt din motor.

Mvh Jønne Ukendt


 :lol: det det er sjovt

Bo - høje hastigheder i syncroen er forbi........så MorFar kørsel 4ever.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.