Forfatter Emne: Projekt 1.9 TD til Højben  (Læst 86927 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #345 Dato: 11. August 2010 kl: 16:53:30 »
Dejligt at høre, at det endelig spiller.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #346 Dato: 11. August 2010 kl: 17:41:59 »
Ja, spiller?! Siden den kom i og jeg fik styr på oliespildet den havde i starten har den kørt landet tyndt på kryds og tværs samt lige den nordlige kyst af tyskland og det med fuld oppakning og uden et eneste kny...
Fandme rart at kunne lave andet end at ligge ude under bilen/sidde oppe bagi bilen og skrue :)

Men er stadig en smule harm over personen som har samlet topstykket...
Han havde lystigt blandet støtterne til kork og gumme ventildæksel pakning...
Det var årsagen til at den smed olie den gang, da de forkerte var skiftet ud var der ingen spild mere...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #347 Dato: 15. Februar 2011 kl: 21:56:34 »
Ja, så er de 20000 km rundet, stadig uden noget nævneværdigt forbrug...
Den brugte en del vand en overgang, men det var et spændebånd det var ved at give op på en af de store kølerslanger det blev erstattet med et kvali-bånd af den type man bl.a. bruger på hydraulik slanger på lastbiler (1 umbraco bolt i hver side af båndet)...

Eneste lille problem der er lige pt. er at jeg synes den er blevet lidt tørstig, den er faldet til mellem 8 og 9 km/l...
Ved ikke helt om det "bare" er pga. årstiden, eller om jeg skal have trukket dyserne og have testet dem...

Til gengæld bliver det nok sidste år med diesel for mit vedkommende...
Det er en dyr "hobby" og med det afgifts samfund vi lever i bliver det ikke billigere at køre med diesel motorer, i hver fald ikke af de årgange som vi beskæftiger sig med...

Så hen over sommeren skal jeg have fundet en R4 benziner og have lavet klar samt en ekstra bil, og når efterårets sidste camping tur er til ende ryger pladerne og derefter bliver det til en ren sommer-vogn...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #348 Dato: 15. Februar 2011 kl: 23:38:51 »
Mht den lille lekage i varmeapparatet, så har Mary også haft det, og det har ødelagt trægulvet af det konstant udsivende vand, som stille og roligt har holdt træet fugtigt og nu nok er rådnet op. Der er i hvert fald flere meget bløde steder i trægulvet.

Nu er lekagen så stor at der skal gøres noget snart, meget snart.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #349 Dato: 16. Februar 2011 kl: 12:11:59 »
@ Mary, det kan være  vandhanen til bagerste varmeapperat, vi opdagede fugt i sommer, og kunne heller ikke forstå, at en af hovedpuderne fik en mærkelig farve af at ligge under sædet, men et hjørne rørte ved hanen og sugede kølervandet
Problem løst med ny hane.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #350 Dato: 16. Februar 2011 kl: 12:43:02 »
man kan også bare skifte O-ringen som er parkningen i hanen - vubti så er den tæt.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #351 Dato: 16. Februar 2011 kl: 13:01:28 »
Væsken sivede ud lige bag armen, man lukker op og i med, kan man skille hanen så meget ad, at der kan skiftes en O-ring derinde ?
Jeg forstår dig sådan at du mener O-ring mellem hane og radiator !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #352 Dato: 16. Februar 2011 kl: 13:06:31 »
ja det er sgu da rigtigt nok......husker forkert.......sorry.....
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #353 Dato: 17. Februar 2011 kl: 12:08:01 »
Citat fra: "BlackChart"


Til gengæld bliver det nok sidste år med diesel for mit vedkommende...
Det er en dyr "hobby" og med det afgifts samfund vi lever i bliver det ikke billigere at køre med diesel motorer, i hver fald ikke af de årgange som vi beskæftiger sig med...

Så hen over sommeren skal jeg have fundet en R4 benziner og have lavet klar samt en ekstra bil, og når efterårets sidste camping tur er til ende ryger pladerne og derefter bliver det til en ren sommer-vogn...


Egentlig var det smart hvis man kunne nøjes med prøveplader de dage om året man bruger bilen. Men det er vel ikke tilladt?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #354 Dato: 25. Marts 2011 kl: 19:24:24 »
SNOT! Behøver jeg sige mere?? :(
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #355 Dato: 26. Marts 2011 kl: 05:26:43 »
Det med at multiremmen hylernår den er kold, er det ikke til at leve med? Jeg har skiftet rem 2 gange, uden det hat hjulpet. Desuden stopper hyleriet når den bliver varm...

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #356 Dato: 26. Marts 2011 kl: 07:58:11 »
På min er det selve strammehjulet til remmen der hyler, og ikke remmen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #357 Dato: 26. Marts 2011 kl: 08:18:52 »

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #358 Dato: 26. Marts 2011 kl: 08:44:31 »
Tjaeh, nu er det jo ikke lige sådan en multiribrem ser ud...

Men på den anden side, så er det mit aller-mindste problem med bilen lige nu...

"Hatten" på ventildækslet er fyldt med grå snot og det samme er ventildækslet på indersiden...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #359 Dato: 26. Marts 2011 kl: 08:46:37 »
Ja, men hvad så med remhjulet på generatoren, så skal det vel også skiftes?

Er det selvstrammende på generatoren?