Forfatter Emne: Bremserør under bil.  (Læst 61019 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Dato: 18. Juni 2009 kl: 17:45:01 »
Synsmanden var grundig og jeg blev deprimeret. :shock:  Synsmanden er der vel ikke så meget at gøre ved,  :arrow: depression skal bare drikkes væk, :P  så det gør jeg nu. :wink:

Der skal laves noget rust. :evil: Men da alle tilsyneladende hader det, er muligheden vel ikke stor for at nogen byder ind på opgaven :!:  og hvis jeg ikke i hast finder en der vil ordne det rust der er, må Backmobilen udgå af drift på ubestemt tid.:? (sidste optræden bliver så Backstage pladsen på Nibe festivalen.)

Det er kun steder hvor udseende er absolut ligegyldig, det skal bare kunne synes.!!!!! 1.: Begge trinbrætter. 2.: Yderste panel ved begge baghjulsfæster. (sidder gemt bag glasfiberskørtet)(skørtet skal jeg nok fjerne og lave igen)

Kurt
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #1 Dato: 18. Juni 2009 kl: 18:02:05 »
Billeder for pokker, Kurt :D

Hvis du selv kan levere pladedelene kan jeg da nok godt overtales til at lave det når udseende ikke spiller nogen vild rolle...

Prisen, ja den finder vi vel nok ud af...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #2 Dato: 18. Juni 2009 kl: 19:20:55 »
Fat mod, Kurt. Trinbrædderne er ret lette at lave, selv hvis du skal have lavet de lodrette stykker med.
Og de "bawerste" huller er klassiske. Et par punktsvejsninger i kanten, og synsmanden får et glad udtryk .......
 :D

Bo

  • Gæst
Bremserør under bil.
« Svar #3 Dato: 18. Juni 2009 kl: 20:46:14 »
@Ctange: "En bil bør ikke have skørter, det er til barbidukker og lignende.
Det står ikke klart for mig hvor det rust er. "


Prøv nu lige at undersøge sagerne en smule inden du kommer med bemærkninger som ovenstående. Du kunne f.eks. prøve at kigge i Kurts galleri og se hvad det er for et køretøj han har, inden du bitcher over at der er monteret skørter på den

Bo

  • Gæst
Bremserør under bil.
« Svar #4 Dato: 18. Juni 2009 kl: 20:47:47 »
Kig her Ctange og fortæl så lige hvor meget Barbie du synes der er over skørterne

http://www.t3nettet.dk/album_personal.php?user_id=225

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #5 Dato: 18. Juni 2009 kl: 20:56:55 »
slaaaap af nu... det var rust vi snakkede om ikk skørter... det der klamp med at skrue en dørkplade fast og sige at man har lavet rust er da en ÆGTE bondemand værdig... mjaaah a ka da li laue ed mæ æ pindsvejser og en klat sika da. arrrr come on.skær ud, ny plade i, slibe , grunde og så lidt lak evt :0) :0) hellere sika end dørk... dørk er gay :0) tyg på den
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #6 Dato: 18. Juni 2009 kl: 20:57:54 »
tror man burde starte en facebook gruppe... Backmobilen 4 ever :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Djursland

  • Gæst
Bremserør under bil.
« Svar #7 Dato: 18. Juni 2009 kl: 21:52:00 »
kurt jeg kan formidle kontakt til en plade mand der tager 170 i timen hvis det

prøv med en pm eller et ring

Mvh Djurs  :lol:

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #8 Dato: 18. Juni 2009 kl: 22:09:56 »
Nææ det er ikke så ligetil. Intet svejseværk at reppe med. Ingen erfaring i pladearbejde. Intet røntgensyn at tage billeder med. Men heldigvis øl til både trøst og tørst. :P

Ingen klassiske små huller her, det bagerste stykke af panelet mangler.
(Teorien har altid været, at glasfiberpladen/skørtet samler kondens. For at det skal sidde fast har der været en ?? metalkonstruktion limet/svejst/boltet/poppet på yderpanelet. Denne metalkonstruktion var så ikke rustbeskyttet og er nu VÆK. Da bilen hælder en anelse bagud (særligt når førerkabinen er tom) så er kondensen løbet bagud, derfor mangler det sidste stykke panel nu helt. Synsmanden tjekkede de indvendige paneler og de er meget fine.)

Jeg må lige have en snak med det glasfiberfirma der ligger ved arbejde, om ikke de kan samle bilen, hvis jeg skærer den op. Så kan man komme til panelet, og så få lavet en ny befæstigelse til siden. (med udluftning) [(kunne vel egentlig lave et par små fine baggagerum der, ligesom turistbusserne)]

@ Blackchart.: Takker ydmygt for tilbuddet, men er du helt sikker på du har udstyret og kompetencen, til så seriøst karossseriarbejde.?

Jeg skal så også skifte bremserører under forenden af bilen. Men det er fair nok, for de er ved at være triste og vel egentlig en overkommelig opgave.

Synsmanden ville ikke blive begejstrede for dørkplade i trinbrædderne. Vi så i hans synshåndbog, er hullet over 40 mm er det omsyn, skal udbedres korrekt = bygges eller byttes, men mon ikke det er nok med bunden.

Kurt
Kurt - 25115788

Djursland

  • Gæst
Bremserør under bil.
« Svar #9 Dato: 18. Juni 2009 kl: 23:36:03 »
og du skal da bare lade være med at sige om du vil bruge den kontakt jeg har eller ikke

han har et kæmper værkstetd

men nej nej kurt det er sgu bare iorden når man tilbyder dig hjlæp og du så ikke svare

Mvh Djurs  :twisted:  :twisted:

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #10 Dato: 18. Juni 2009 kl: 23:56:58 »
Hej Djurs

Kurt er bare dep - det er OK :-)

Men en god pris du har på en plademand - godt at vide.

Goe hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Djursland

  • Gæst
Bremserør under bil.
« Svar #11 Dato: 19. Juni 2009 kl: 00:12:30 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej Djurs

Kurt er bare dep - det er OK :-)

Men en god pris du har på en plademand - godt at vide.

Goe hilsner

Jens Jakob


du er sgu altid så rar jens jacob smiler

Mvh Djurs  :lol:  :lol:

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #12 Dato: 19. Juni 2009 kl: 05:58:11 »
ctange: det forklarer alt.......
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #13 Dato: 19. Juni 2009 kl: 06:55:45 »
Citat fra: "Djursland"
og du skal da bare lade være med at sige om du vil bruge den kontakt jeg har eller ikke

han har et kæmper værkstetd

men nej nej kurt det er sgu bare iorden når man tilbyder dig hjlæp og du så ikke svare

Mvh Djurs  :twisted:  :twisted: De klær dig.


Muligheden er vel, at jeg ikke har set dit indlæg. Du har åbenbart skrevet, mens jeg kæmpede med et større indlæg, det er eddermagme ikke nemt når der to af alle knapperne.

Muligheden er noteret.

Her i weekenden, vil jeg skamfere bilen så meget jeg kan, uden at ødelægge brugen af den til Nibefestival. Så vil jeg lave en billedserie, som der kan vurderes på.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Bremserør under bil.
« Svar #14 Dato: 19. Juni 2009 kl: 12:14:28 »
altid konstuktive indlæg fra dig ctange... det er virkelig dejligt. tror du ska hoppe på ham pladekongen til 170.- kurt, det er jo vanvittigt billigt :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911