Forfatter Emne: forreste grenrør DG  (Læst 3265 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ac

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 25
    • Vis profil
forreste grenrør DG
« Dato: 19. Juni 2009 kl: 00:32:48 »
Er grenrørene forskellige fra DG til DJ?
\'89 WBX 1,9 DG, 10 km/l. 270.000 km/19 år på et sæt skiver. Linolie-fetichist.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
forreste grenrør DG
« Svar #1 Dato: 19. Juni 2009 kl: 10:25:29 »
Ja, på karburatormodellerne sidder en slags varmekasse på det højre grenrør, som går op til indsugningen, for at medvirke isdannelse i kaburatoren.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
forreste grenrør DG
« Svar #2 Dato: 19. Juni 2009 kl: 11:25:30 »
Citat fra: "WBX Manden"
Ja, på karburatormodellerne sidder en slags varmekasse på det højre grenrør, som går op til indsugningen, for at medvirke isdannelse i kaburatoren.


Mon ikke du mener "modvirke".

Hinze

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
forreste grenrør DG
« Svar #3 Dato: 19. Juni 2009 kl: 12:51:18 »
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "WBX Manden"
Ja, på karburatormodellerne sidder en slags varmekasse på det højre grenrør, som går op til indsugningen, for at medvirke isdannelse i kaburatoren.


Mon ikke du mener "modvirke".

Hinze


Øhhh jo, sorry !  :lol:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline ac

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 25
    • Vis profil
forreste grenrør DG
« Svar #4 Dato: 19. Juni 2009 kl: 18:45:38 »
Men ud over varmekassen er der altså ikke nogen forskel?
\'89 WBX 1,9 DG, 10 km/l. 270.000 km/19 år på et sæt skiver. Linolie-fetichist.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
forreste grenrør DG
« Svar #5 Dato: 19. Juni 2009 kl: 20:11:39 »
Uden helt at vide det, ville jeg formode afstanden mellem udstødsporte ikke var den samme. Det kan måske optages i samlestykket på udstødsrøret?

Hinze

Mads-kaa

  • Gæst
forreste grenrør DG
« Svar #6 Dato: 19. Juni 2009 kl: 20:30:50 »
Citat fra: "Hinze"
Uden helt at vide det, ville jeg formode afstanden mellem udstødsporte ikke var den samme. Det kan måske optages i samlestykket på udstødsrøret?

Hinze


Det tror jeg nu den er, det er jo samme blok og samme topstykker vil jeg mene?

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
forreste grenrør DG
« Svar #7 Dato: 19. Juni 2009 kl: 20:47:24 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "Hinze"
Uden helt at vide det, ville jeg formode afstanden mellem udstødsporte ikke var den samme. Det kan måske optages i samlestykket på udstødsrøret?

Hinze


Det tror jeg nu den er, det er jo samme blok og samme topstykker vil jeg mene?

/Mads


Det er korrekt Mads!
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
forreste grenrør DG
« Svar #8 Dato: 19. Juni 2009 kl: 21:21:51 »
mjoo, men er slaget/plejlstangen ikke forskelligt, og en "længere" cylinder eller har jeg fået luftkølet "hjernen". Kan jo godt se at blokken er den samme, så jeg måske sludre lidt :?

Hinze

Mads-kaa

  • Gæst
forreste grenrør DG
« Svar #9 Dato: 19. Juni 2009 kl: 21:41:07 »
Citat fra: "Hinze"
mjoo, men er slaget/plejlstangen ikke forskelligt, og en "længere" cylinder eller har jeg fået luftkølet "hjernen". Kan jo godt se at blokken er den samme, så jeg måske sludre lidt :?

Hinze


 :wink: Right on. Slaget er kortere på 1.9, men plejlstangen er længere. 69mm på 1.9 og 76mm på 2.1

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
forreste grenrør DG
« Svar #10 Dato: 19. Juni 2009 kl: 21:48:06 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "Hinze"
mjoo, men er slaget/plejlstangen ikke forskelligt, og en "længere" cylinder eller har jeg fået luftkølet "hjernen". Kan jo godt se at blokken er den samme, så jeg måske sludre lidt :?

Hinze


 :wink: Right on. Slaget er kortere på 1.9, men plejlstangen er længere. 69mm på 1.9 og 76mm på 2.1

/Mads


Nej, boringen er den samme og plejstængerne er ens, slaget er rigtig nok forskelligt. Det hele ligger i stemplets højde, altså krydspindens placering.

Så vil man bygge en 2,1'er ud af sin 1,9 'er, er det eneste man bruge stempler og krumbasker
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
forreste grenrør DG
« Svar #11 Dato: 19. Juni 2009 kl: 21:57:21 »
ach so, så stemmer det igen  :D

Hinze

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
forreste grenrør DG
« Svar #12 Dato: 19. Juni 2009 kl: 21:58:29 »
Citat fra: "ac"
Men ud over varmekassen er der altså ikke nogen forskel?

Nej, men varmekasserne er rigtig gode at have.
Har prøvet at køre uden og det er pisse irriterende at skulle stoppe hele tiden, når temperaturen er mellem 5 og 0 grader
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."