Forfatter Emne: vange  (Læst 2075 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bussen

  • Gæst
vange
« Dato: 22. Juli 2009 kl: 20:33:50 »
hej er der nogen som kender noget om og rep den vange som går bag midt som gearkassen er skruet på. den er foldet midt på og er blevet lidt tyk og der er lidt hul der hvor den er foldet der  :twisted:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
vange
« Svar #1 Dato: 22. Juli 2009 kl: 21:14:35 »
Jeg tror sgu at det kræver et foto, eller en lille tegning.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
vange
« Svar #2 Dato: 22. Juli 2009 kl: 22:18:52 »
Som jeg kan forstå det har "dødssejleren" været pryglet igennem af en synsmand der ikke lige havde fået numse den morgen. En af fejlene var en vange som er foldet af flere lag jern, her skulle være rust imellem lagene så den fortykkes. Der vil synsmanden have vangen åbnet, renset og svejst sammen igen. :roll:

Men JA, jeg vil også gerne se billeder.

Kurt

PS.: Er ferien helt aflyst.?
Kurt - 25115788

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
vange
« Svar #3 Dato: 23. Juli 2009 kl: 08:19:28 »
Var det ikke VBX manden der skar den igennem for at få plads til Renaultgearkassen ? Måske er der nogle billeder i den historie.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

bussen

  • Gæst
vange
« Svar #4 Dato: 23. Juli 2009 kl: 19:45:20 »
yep skal nok lige smide et foto eller 2 og ja ferien er død så vi måtte sende ungeren med mine de gamle hvor kan jeg finde det med wbx mandens gearkasse

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
vange
« Svar #5 Dato: 23. Juli 2009 kl: 21:04:11 »
Tråden er her - men det ser ud til at billederne er tabt i kovertering af T3nettet?
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=661&postdays=0&postorder=asc&highlight=renault+un1+gearkasse&start=15

Der er et billede af vangen her:
http://t3-bus.de/pics/un16.jpg

Men, fortæl, hvad sagde Hr Synsmand?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
vange
« Svar #6 Dato: 23. Juli 2009 kl: 21:06:26 »
Tabt og tabt...De er ikke kommet med over fra det gamle galleri endnu...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

bussen

  • Gæst
vange
« Svar #7 Dato: 24. Juli 2009 kl: 14:34:30 »
jo han gik helt amok med sin lille b...e hammer han har bulet en ny plade 30 gange selv om han ku se at den var ny nå han ville have at jeg skal lukke den vange op og få den rust ud som er skyld i at den er lidt tyk lig under der hvor gearkassen er sat på og den er jo foldet så jeg ved ikke lige hvordan jeg lukker op og får det rust ud men må jeg selv gører der når det er på en vange jeg skal nok lige smide et pic eller 2

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
vange
« Svar #8 Dato: 24. Juli 2009 kl: 16:46:12 »
i principet må du lave alt på en bil selv, bare du gør det rigtigt, der er (desvære) ingen regler/love som kræver autorisation til at arbejde på biler, men man kunne engang få en vejledning i hvordan rust skal laves, fik en hos statens bilinspektion engang(dengang det fandtes).
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
vange
« Svar #9 Dato: 24. Juli 2009 kl: 19:12:42 »
Jeg tror at dagen blev kedelig for mange hvis din ide om nødvendig autorisation før man kan bukke et stykke plade blev en realitet Verner, men jeg kan udmærket se at det ville være fint for nogle få, der så kunne plukke resten af befolkningen. Så vidt jeg ved kommer man til svendeprøve i synshallen og det må vel række. Vi har allerede et råd af logebrødre der afgør hvem der må skide stående og hvem der skal sidde ned, så mon ikke vi har regler nok for hvad man ikke må......... kan godt huske den der med autorisation til at skifte tændrør har været fremme adskillige gange med danske automobilpusherne som bagskubbere....
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
vange
« Svar #10 Dato: 24. Juli 2009 kl: 21:40:44 »
det er skam ikke for at være et surt opstød!

men som uddannet mekaniker kan det godt iritere mig at alle må lave bremserør og bremser på en bil der kører på veje hvor jeg og alle andre færdes.
men jeg må ikke skifte et vandrør, kloakrør eller sætte en ekstra stikkontakt op!
selv om det er min grund, hus, septitank og vandborring....
derfor kunne jeg godt ønske mig nogle regler der gjorde min uddannelse mere værd og værdsat.
det er bla. en af grundene til at jeg har valgt at forlade branchen.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
vange
« Svar #11 Dato: 25. Juli 2009 kl: 06:54:57 »
Ganz einverstanden
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
vange
« Svar #12 Dato: 25. Juli 2009 kl: 18:16:43 »
Jeg tror, at de fleste vil være meget omhyggelige når det gælder så vitale dele som bremser etc. Hvis vedkommende føler sig usikker, vil han / hun utvivlsomt søge hjælp hos nogen med den fornødne erfaring.  Og netop når det gælder ældre "kultbiler" giver det en stor glæde og tilfredsstillelse, at man selv kan. Så pyt da med, at der er brugt tre gange så lang tid på en udskiftning af et rustent bremserør. Iøvrigt er en relevant uddannelse indenfor autobranchen ingen garanti for, at bilen kører glat igennem syn. Jeg har da prøvet, at køre til syn for en mekaniker, hvor bilen fik køreforbud. Bremsevæsken pi..... ud af det højre baghjul.

PARKHAVE

  • Gæst
vange
« Svar #13 Dato: 31. Juli 2009 kl: 19:35:13 »
Åhhhr hvad!! Verner skal da ikke kalndres for at
1: påpege det ulogiske i diverse gør-det-selv opgaver som nogle må og andre ikke. Jeg giver ham fuldstændig ret. Meen alt kan jo læres hvis man har en god lærer og selv vælger at høre efter:lol:
2: giver det fantastiske råd som enhver ordentlig synsmand skal komme med, nemlig at anvise hvordan reperationen skal være for at være godkendt. Det er sku da det mindste man kan forlange for de penge der smides efter dem ved hvert besøg.