Forfatter Emne: Diesel Kontra Benzin  (Læst 6819 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
Diesel Kontra Benzin
« Svar #30 Dato: 01. August 2009 kl: 10:37:18 »
Der er som regel stor forskel på ventilindstilling og blandingsforhold/timing på motorer der er beregnet til højder. Det gælder både benzin og diesel.
Små motorer på fx. små motorcykler og bl.a. briggs&stratton motorer har en helt anden karburering og tit andre topstykker end dem i fx. europa.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Diesel Kontra Benzin
« Svar #31 Dato: 02. August 2009 kl: 05:09:50 »
Det har jeg også hørt om. Men da jeg så var indenom et specialværksted for turboer og dieselpumper i Quito (ligger i 2.800m over havet), fik jeg at vide af indehaveren at det ikke var nødvendigt at stille på blandingsforholdet og kompresionen m.m. når jeg havde turbo på, for den ville gøre forskellen.

Ved ikke om det er rigtigt, men sikke en masse dejlig sort røg hun dog kan lave når hun koldstartes oppe i de store højder. Hvis i kender tegneserien "Rasmus Klump og Futkarl" så vil i også kende værdien af en masse dejlig sort røg :D
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline JK

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
Diesel Kontra Benzin
« Svar #32 Dato: 07. August 2009 kl: 11:09:55 »
Sikken en interessant og lærerig tråd.

Guld for en T3-wannabee :-)

mvh
JAKOB
PT busløs... Har tidligere haft 1965 T1, 1978 T2, 1980 T3 og 1991 T4.
Kører lige nu Xantia HDi m.læder&aircon + BMW motorcykel og har laden fuld af veteranbiler

Mads-kaa

  • Gæst
Diesel Kontra Benzin
« Svar #33 Dato: 07. August 2009 kl: 11:23:15 »
Citat fra: "JK"
Sikken en interessant og lærerig tråd.

Guld for en T3-wannabee :-)

mvh
JAKOB


Du kan finde et hav af lignende tråde. Når vi alle lykkeligt har glemt emnet er der en ny kommende ejer som spørger, og så tager vi gladeligt diskussionen igen. Der kan dog med stor sansynlighed findes tråde med mere sagligt veldokumenterede udredninger end denne.

/Mads