Havde samme bøvl, for år tilbage. Startede fint, når den var kold. Men når den var varm, sikke noget LORT!!! Skulle trækkes igang, når det lykkedes. Snakkede med "kloge folk", som sagde, at normalen var, at hvis motoren var slidt op, ville det være når den var kold, at den ikke kunne starte. Besluttede dog at rykke kværnen ud, og skilde den ad. Og sikke da et syn der meldte sig. Uha da da... Den ene cylinder var så ujævn, så jeg tror at bølgepap ville være mere glat end den var.
Tog en anden motorblok, fra hylden, og flyttede top, samt resten af det "løse", over fra den dårlige motor. Og sikke en fornøjelse. Den kom til at lyde som en rigtig diesel. Havde den sq ikke gjort længe. Og går fint stadig.
Og lige et "lille" ekstra plus. Nu går der længe mellem den skal ha' lidt olie. Før, der gik der ca. 3-4 liter, på en tur på 800 km. Det er ovre nu.
Den ryger heller ikke mere.
TRANSPETER