Forfatter Emne: Manuel tænding af blæseren til køleren foran  (Læst 5760 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Manuel tænding af blæseren til køleren foran
« Svar #15 Dato: 28. September 2009 kl: 14:29:09 »
Det er lige præcis de symptomer vi havde på sidste tur i Norge med vores T3 i 2007. Motoren er taget ud men endnu ikke adskilt da jeg købte en 1,9 aaz som endnu ikke er lagt i.
Jeg antog at toppen var gået og håber på dine vegne at jeg tog fejl.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Manuel tænding af blæseren til køleren foran
« Svar #16 Dato: 29. September 2009 kl: 05:28:36 »
Vi har lige proevet en anden ting, efter et hint fra Dr. Thing
I gaar passerede vi et pas i 4300m hoejde og jeg koerte derop i 2. gear og med 3500 omd. fremfor 2500 omd for at holde mest mulig cirkulation i systemet. Da lykkedes det mig at komme op i ca. 4200m hoejde foer dioden begyndte at lyse, hvilket er "rekord" for Peru. I dag har vi ogsaa vaeret oppe i omkring 4000m hoejde og her holdt jeg saa hele tiden omdrejningerne omkring 4000 omd. Her Lyste dioden ikke og hun smed heller ikke pludselig sit vand. Samt at temperaturnaalen var konstant hoejere end den ellers har vaeret naar dioden begynder at lyse (lige under dioden). Saa jeg tror at det oegede antal omdrejninger og deraf oeget cirkulation af systemet har virket. Det hele foregik selvfoelgelig med fuld droen paa alle varmeapparater indenfor, og hvor blaeseren foran selv startede og koerte en del.

Saa jeg tror umiddelbart at jeg skal goere foelgende 3 ting:
Koere med hoejere omdrejninger
Faa blaeseren foran til at koere med en knap styret indefra
Faa fat i et nyt daeksel til foreste ekspansionsbeholder

Jeg kom ogsaa til at taenke paa at oppe i hoejderde er trykket jo noget lavere. I 5000m hoejde er trykket ca. det halve end ved havoverfladen og herved er modtrykket paa ventilen i daekselt ogsaa lavere og derved vil den jo aabne ved et lavere tryk fra motoren. Og hvis den saa samtidig er itu, saa vil den aabne ved naesten ikke noget modtryk sammenlignet med normatl.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Manuel tænding af blæseren til køleren foran
« Svar #17 Dato: 29. September 2009 kl: 16:16:45 »
Har du været omme og se efter bobler i kølevandsbeholderen Dennis,  den der sidder ved diesel-filtret ( i en JX helt fremme i højre side) ......ved et velfungerende system, bør den være fuld til låget, hvad enten du er 5 kilometer oppe eller 6 fod under.... Der skal helst ikke komme brusende små bobler når motoren er i gang og du gasser op, og holder den på ca 2000 RPM.
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Manuel tænding af blæseren til køleren foran
« Svar #18 Dato: 30. September 2009 kl: 05:34:53 »
Det er snart en måned siden at vi har været nødt til at lufte systemet ud ved den foreste kølervandsbeholder. Siden har den været hel fuld hver gang vi har kigget (og forsøgt om der skulle luftes mere ud). Så vi regner ikke med at hverken topstykke eller toppakning er gået.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Manuel tænding af blæseren til køleren foran
« Svar #19 Dato: 07. Oktober 2009 kl: 06:02:49 »
Jeg har lige faaet installeret en taend/sluk knap for blaeseren foran og den virker super.

Jeg har ogsaa faaet fremskaffet et nyt trykdaeksel til vandbeholderen foran paa motoren, men det var ikke muligt at skaffe en ny vandbeholder (den har en dyb revne udefra, men jeg kan ikke maerke noget indefra). Men en ny er bestilt ved Niels Erik.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Manuel tænding af blæseren til køleren foran
« Svar #20 Dato: 07. Oktober 2009 kl: 16:16:08 »
Noget kunne tyde på du er sluppet for at skifte toppen Dennis,  der er ikke nogen T3 der holder den beholder fuld til
proppen og samtidigt smider tryk ud i kølesystemet...... Ja de beholdere har det med at give os grå hår før tid
da de får små "micro" revner flere steder, som man ikke lige får øje på uden at have sit forstørrelsesglas med.

God tur... pas nu på de vilde der nede :-)
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Manuel tænding af blæseren til køleren foran
« Svar #21 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 05:21:13 »
Saa har Mary lige vaeret ude paa en test. For nogle dage siden var vi oppe i 4.900m hoejde med hende, og med den nye knap, saa var det fint muligt at holde temperaturen. Blaeseren blev taendt ligesaasnart at spidsen af temperaturnaalen naalen forlod det hvide felt. Det gik fint og uden problemer. Paa et par enkelte stejle straekninger steg temperaturennaalen til et niveau jeg har daarlige erfaringer med, men 2 minutter med fuld tryk paa varmen indenfor fik temperaturen ned igen.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Manuel tænding af blæseren til køleren foran
« Svar #22 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 07:52:56 »
Hej Dennis,

Hvor er det godt at høre at det "kun" var småting -7 9 13.

Godt gået !

Gode hilsner

Jens Jakob

P.s. I nærmer jer US - der har i GoWesty og BusDepot som nær-lagre:
http://www.busdepot.com/view.jsp?model=59&category=11&group=16&prodgroup=202

Samt - Vanagonlist og Thesamba er gode steder at spørge efter 2-hand dele, hvis den gode Dr Thing ikke har tingene i nærheden - men super service af Dr Thing at lave fjernsupport på den måde - respekt til ham.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Manuel tænding af blæseren til køleren foran
« Svar #23 Dato: 20. Oktober 2009 kl: 03:51:05 »
Hej Jens Jakob.
Du skal nu ogsaa have tak for din hjaelp. Den aabnede nogle muligheder, som vi ikke selv havde kunnet finde i Lima.

Vi er lige koert ind i Bolivia og er paa CopaCabana. Ja det er desvaere ikke i Rio men i den sydlige del af Titikaka soen, og i dag var vi inde i en snebye selvom vi kun var ved vandoverfladen...
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk