0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Ja, det ser rigtigt ud, men det passer ikke IRL
Så er det måske nok, at man skal have alle fejlkilderne med:1) Hjulets reelle diameter er ikke er ikke den teoretiske værdi, man kan beregne ved hjælp af formlen for cirklens omkreds. Dæk har det nemlig med at flade ud under vægten af af bilen. Derfor har dækket de facto en mindre omkreds end den beregnede. ja, det er rigtigt men en fejlvisning på 25 % 2) Dæk har det med at slides. Se på to lastbilen med ens justeret fartbegrænser. Ham med de nyeste bagdæk på trækkeren kører hurtigst, da hans bagdæt har den største diameter.igen, sku' ik med 30 km/t til forskel !3) Dækfabrikanterne "snyder" i større eller mindre grad. Tag en stor skydelære og mål dækket. Det har næsten med garanti en mindre dimension end angivet. den tror jeg mere på4) Trækkende hjul roterer hurtigere end medløbende hjul. Der er nemlig et elastisk "slip" i den måde gummiet arbejder på. Derfor får man ikke 100% valuta for omdrejningerne på hjulene.også er vi vist ude i promiller5) Omdrejningstællere er yderst vejledende. Deres visning skal tages med en hel tønde salt. Hvis man gider at finjustere, så kan de blive næsten korrekte ét sted på skalaen - så må man håbe, at de også næsten passer et andet sted. Bemærk i øvrigt, at T3-omdrejningstælleren er mere "omdrejningsvillige", når de er varme end, når de er kolde. Det fortæller noget om præcisionen...Meget sandsynlig fejlkilde efter min meningAlle disse forhold kan ikke forklare den store forskel, der diskuteres her i tråden. Der er noget galt med enten fartvisning eller omdrejningstællerens justering. - Alternativt skal du meget snart have skiftet kobling BC... ;-)