0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Det lyder godt, at du har fået styr på det. Men alligevel for arkivets skyld:Et defekt pilotleje vil typisk vise sig først som nogle kværnende lyde, når man holder stille med nedtrådt kobling. Man kan i samme situation opleve, at bilen stødvis vil drive en anelse fremad (symptom på, at den er ved at kvadre de små ruller fra lejet, og derfor kommer til at drive gearakslen lidt med rundt. Når lejet så er så spoleret, at det slet ikke støtter højgearakslen længere, så kan koblingens friktionsplade foretage små excenterbevægelser, hvilket kan føles i tilkoblingssituationen som lidt rykkende tilkobling - i miniudgave - som når der er olie på friktionspladen. Denne excenterbevægelse kan lede til rystelser under hård acceleration.Men, fedt at det bare var en def. fjeder. Hvordan oplever du ellers at køre 1Y-wannabee? Økonomi, trækkraft, driftsikkerhed? - Jeg for mit vedkommende kun begræde, at jeg ikke startede på det for 15 år siden, men på den anden side - så havde jeg jo aldrig prøvet at renovere en motor...:-)