Forfatter Emne: pis også, topstykke gået måske  (Læst 1574 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

  • Gæst
pis også, topstykke gået måske
« Dato: 01. August 2005 kl: 23:40:45 »
Hej med jer..

 :twisted:   er der nogle der ved  hvor man få et slibesæt til en 1,6 TD  til nogle ordenlig penge. howiaudi har ingen... jeg tror at toppen/ toppakningen er gået da den koger over  hvis jeg køre over 100, og der er oliefilm i beholderen med vand så der er nok ikke andet end at rykke toppen af og sætte en anden på med nye pakkninger  er der måske en der har en 1,9 TD til salg  :lol:

Mvh Flemming  :evil:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
pis også, topstykke gået måske
« Svar #1 Dato: 02. August 2005 kl: 14:58:44 »
Ja, pis! Men det sker altså engang imellem. Hvis din motor i øvrigt er OK og du ikke er helt flad, så er mit råd at sætte en helt ny top på, hvis det ikke bare er pakningen. Du kan genbruge knast, ventiler mm. fra det gamle. Et nøgent topstykke koster 2500 hos Middelfart Autodele. www.motorensuche.com har også gode priser - deres auktioner kan findes på www.ebay.de

Hos Hovwdiaudi kan du købe et topsæt uden toppakning. Den skal købes separat, da den jo kan have forskellige tykkelser.

Det er lidt et lotteri at købe brugte toppe til T3'ere - du skal i hvert fald trykprøve den, hvis du finder noget der er ok.

Og, når nu du alligevel har den åbnet - så koster det jo ikke mange bas-ører, at skifte stempelringe og plejllejer :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
pis også, topstykke gået måske
« Svar #2 Dato: 02. August 2005 kl: 17:13:33 »
hej igen..
ja det er ikke sikket det koster så meget.. men er det stræk bolte i overfaldet..  men jeg har 3 topstykker så jeg skal bare have det  trykprøvet og målt om det er skæv.. hvordan finder man tykelsen på toppakkningen..  :?:  

Mvh Flemming

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
pis også, topstykke gået måske
« Svar #3 Dato: 02. August 2005 kl: 18:33:08 »
Se på den gamle pakning. der sidder en "knast" i siden med 1, 2 eller 3 hakker. Hakkene bestemmer hvor tyk den skal være. Og det er bare antallet af hakker du skal oplyse når du køber en ny

Lennart

Djursland

  • Gæst
pis også, topstykke gået måske
« Svar #4 Dato: 04. August 2005 kl: 23:50:18 »
hej med jer igen

jeg tror sgu der ryger en 1,9 TD i...  istedet for at lave min 1,6 TD.. jeg skal til viborg og kikke på en i næste uge der er renoveret ..   :D   jeg har også en 110 HK tdi på hånden men ved ikke rigtig...

Mvh Flemming  :lol: