Forfatter Emne: LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?  (Læst 1522 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Dato: 24. November 2009 kl: 15:57:11 »
Hej folks
Jeg er blevet liderlig med den her doka på ebay:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270487144380

Er det en 1981èr med den originale mindre 1,6 luftkølede motor, eller er den med type4 70 hk motor? Jeg kan ikke rigtigt se forskel på billederne.

Da den ike ligger langt fra Flensborg, er jeg lidt interesseret i projektet. 2011 har den veteranbilstatus i Tyskland.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Solow

  • Gæst
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Svar #1 Dato: 24. November 2009 kl: 16:30:53 »
Nu skriver manden jo at det er en 2 liter CU motor, så mon ikke det er det rigtige !?!?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Svar #2 Dato: 24. November 2009 kl: 16:41:45 »
Varmekasserne er flade på en cu og "runde", som på boblen, på en 1,6. Set i tværsnittet

Hinze

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Svar #3 Dato: 24. November 2009 kl: 16:55:34 »
ahhhh ... nu læste jeg detaljen

er der dobbelt caburator på en CU? kan man skifte til enkeltcarburator?

Jeg har en vision om at modificere med LPG (gas) og en ekstra tank i værktøjsrummet

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

ibber

  • Gæst
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Svar #4 Dato: 24. November 2009 kl: 17:08:20 »
du kan sætte sprøjt på fra en vw 1,8 411 - der er dog ikke noget økonomi i det om sådan , skal du
spare så sæt to dobbelte dellortoer i med 32 mm venturier i  , ved godt det lyder ulogisk at de skulle
være mere økonomiske , men det er det , og en hel del ovenikøbet.
der går dog nok en hel del km inden de har tjent sig hjem

og nej der er ikke dobbeltkarberatorer på , der er to enkelte , ikke helt det samme.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Svar #5 Dato: 24. November 2009 kl: 17:34:34 »
ok - to enkeltcarburatorer - nu er jeg med - tak

Helt væk fra økonomikse tanker og flere heste ... jeg tænker på enkeltcarburator i en 70hk CU (måske så mindre hk) og en LPG option, sådan at den kan køre de forskellige steder med LPG. En videre mulighed ville være tanken om miljøzoner og andet, men jeg skal først blive klogere på detaljerne. Som veteranbil med 30 år må den køre i alle miljøzoner i Tyskland, det er ikke sådan i DK med de krævede 35 år og den aktuelle miljøchikane hosjer (men jeg er også lidt usikker).

Enkeltcarburator på en CU???
Hvordan ser det ud med det?
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

ibber

  • Gæst
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Svar #6 Dato: 24. November 2009 kl: 18:23:36 »
sprøjt :



prograssiv karberator - IKKE ORG VW


Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Svar #7 Dato: 24. November 2009 kl: 18:41:57 »
Det er som at fjerne halvdelen af topstykket for at lave en raketmotor, så bruger jeg ekstra dysserør til manøvrering ude i rummet ...
---
mhhh

måske er det nemmest med lpg på to carburatorer i stedet for lidt for meget ombygning, det skal helst være simpel, jeg elsker det simple grej.
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

ibber

  • Gæst
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Svar #8 Dato: 24. November 2009 kl: 18:52:33 »
skal det være simpelt så sæt en dieselmotor i jens ;0)

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Svar #9 Dato: 24. November 2009 kl: 19:10:45 »
Min LLE har Diesel, det skulle vöre nok ;-)
---
En Doka 1981 med LPG ... som VETERANBIL ... det er her den bliver interessant.
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX Doka 1981 - er det en 1,6 liter?
« Svar #10 Dato: 24. November 2009 kl: 21:07:36 »