Forfatter Emne: 1Y i -10 grader  (Læst 6012 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
1Y i -10 grader
« Svar #15 Dato: 19. December 2009 kl: 16:05:02 »
Hvad man ikke kan se på videoen er at viskerkontakten blev aktiveret. Det kostede et viskerblad! Hvor der blæres der spildes.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
1Y i -10 grader
« Svar #16 Dato: 19. December 2009 kl: 17:06:08 »
I øvrigt kan man da ikke andet end at have dyb medfølelse med den mands stakkels kone: "Hej Sus! Nu er der kun 6 T3ere tilbage bag ved værkstedet... - nå ja forresten, så er jeg lige kommet til at købe en lidt ældre Lada, men den må du få i morgengave juleaftensdag..."

Og inde i hendes hoved snurrer tankerne rundt om alle veninderne, der har almindelige mænd, som giver dem pæne håndtasker, kroophold eller nye fine lysestager...  :P
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
1Y i -10 grader
« Svar #17 Dato: 19. December 2009 kl: 17:26:26 »
Citat fra: "Jarl"
I øvrigt kan man da ikke andet end at have dyb medfølelse med den mands stakkels kone: "Hej Sus! Nu er der kun 6 T3ere tilbage bag ved værkstedet... - nå ja forresten, så er jeg lige kommet til at købe en lidt ældre Lada, men den må du få i morgengave juleaftensdag..."

Og inde i hendes hoved snurrer tankerne rundt om alle veninderne, der har almindelige mænd, som giver dem pæne håndtasker, kroophold eller nye fine lysestager...  :P


men de mænd er jo også p.... kedelige her er der i det mindste lidt spænding hun aner jo ikke hvad manden finder på   :D  :D og hvem vil ikke hellere have en lada end en kedelig håndtaske
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Kkrogsgaard

  • Gæst
1Y i -10 grader
« Svar #18 Dato: 19. December 2009 kl: 17:29:38 »
Vores 1y blev forvarmet 2 gange her til morgen, men startede... lidt haltende i et par sekunder, derefter fin tomgang.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
1Y i -10 grader
« Svar #19 Dato: 19. December 2009 kl: 18:22:29 »
Altså lige lidt redigering min kære "Elitepædagog". Ladaen har været i hjemmets eje i halvandet år og selv den stakkels kone er
 veltilpas bruger af den når ikke Den tyske slæde er til rådighed.
 Hvad T3 ere angår står der kun 2. Måske + 1/2. Så står der en Audi men det er jo en herrevogn som er rar at have på matriklen.
 Den ejes dog af en sjællænder. I øvrigt er det ikke nødvendigt at lave en indsamling til en diesel.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
1Y i -10 grader
« Svar #20 Dato: 19. December 2009 kl: 19:26:27 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Vores 1y blev forvarmet 2 gange her til morgen, men startede... lidt haltende i et par sekunder, derefter fin tomgang.


godt vi kun har en JX'er så ..... den skulle kun forvarmes en gang
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Kkrogsgaard

  • Gæst
1Y i -10 grader
« Svar #21 Dato: 20. December 2009 kl: 09:39:21 »
Den runder snart 290.000 så det er nok ok, der er vist også en dyse der drypper lidt.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
1Y i -10 grader
« Svar #22 Dato: 20. December 2009 kl: 22:30:34 »
Frk Grå startede helt fint idag - hver gang - også selvom hun havde stået i 6 dage og frosset - det er bare dejligt at køre R4i :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Herr_Jensen

  • Gæst
1Y i -10 grader
« Svar #23 Dato: 21. December 2009 kl: 09:43:03 »
Har Diesel det specielt hårdt når det er vinter/koldt?

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
1Y i -10 grader
« Svar #24 Dato: 21. December 2009 kl: 09:56:16 »
Citat fra: "Herr_Jensen"
Har Diesel det specielt hårdt når det er vinter/koldt?


Kun hvis den er gammel og træt = dårlige gløderør, timing og kompression så er kan det være sin sag at få den igang efter en nat med
-10gr.

Vi har da også haft det koldt i kbh. og mine flyver igang om morgenen.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
1Y i -10 grader
« Svar #25 Dato: 21. December 2009 kl: 10:49:49 »
Hvor koldt skal det være før diesel udskiller parafin og stopper alting - elelr var det kun i gamle dage man skulle hælde lidt petroleum i dieselen for at holde den flydende?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
1Y i -10 grader
« Svar #26 Dato: 21. December 2009 kl: 11:08:09 »
Mon ikke vinterdiesel er sikret til godt -20. Man snakker om "tågepunktet", hvor dieselolien begynder at udskille små lyse snotagtige klumper parafin. På det stadie er hovedparten af væsken stadig flydende, men disse snotklatter har tilbøjelighed til at stoppe filteret. Derfor er mange moderne biler udstyret med filtervarmere - typisk en lille elektrisk krans, der har permanent strøm på, men hvor modstanden stiger voldsomt, når temperaturen overstiger 0 grader (og dermed falder selvf. den optagne effekt). Andre har kølevandsvarmede varmevekslere monteret af samme årsag - et koncept, som rapsbilisterne har overtaget og opskaleret - se evt. nedenstående tråd om "Eckes".
Jeg har én gang oplevet at få et stoppet dieselfilter i en T3 grundet kulde og der var det virkeligt koldt. Placeringen af fileteet i en T3 er meget hensigtsmæssig, idet det er beskyttet imod kold fartvind og samtidig får lidt motorvarme. På visse andre biler er disse forhold endnu bedre udnyttet - eksempelvis ved at montere filteret nær eller på motorblokken.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
1Y i -10 grader
« Svar #27 Dato: 22. December 2009 kl: 17:49:02 »
hej.. jeg må altså tilstå at gløderørene i min Vinter-Audi slet ikke er tilsluttet endu ..men den starter sku fint  8)

...skyldes nok oliefyret ;)

god jul og sikker kørsel, michael
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
1Y i -10 grader
« Svar #28 Dato: 03. Januar 2010 kl: 21:58:25 »
@Jarl: Det er da ikke en 2104.. det er en 2105 :) 2104 er stationcarmodellen..

@Jønne: Er det med den gode gamle kædetrukne eller er det en tandrems-model?

Her til morgen efter 5 dages stilstand i kulderekordgrader kunne jeg heller ikke VRIDE liv i den gamle Mercer. Ligegyldigt hvor meget jeg prøvede og lokkede med den. Så jeg måtte til det.. gløderørs skift i minus 11 grader, øvforpokker hvor det er træls når fingrene er stivfrosne og næsen løber, men det er jo løn som forskyldt. Jeg havde været nærig sidst og kun skiftet det ene der var defekt, så straffen var vel egentligt velfortjent..

Men hvor bliver man så glad for sin gamle kasse, når den så efter operationen starter som var det en dejlig lun sommerdag..  BOSCH Duratherm Chromium kan klart anbefales!!

http://www.flickr.com/photos/jan/4242062816/

Håber i alle kører rundt og viser flaget i stolte gamle køretøjer, mens plastikmaskinerne holder i vejkanten  eller på laddet af Falck :)

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
1Y i -10 grader
« Svar #29 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:13:28 »
Vores Lada er kædetrukket. :D

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD