Forfatter Emne: diesel til benzin  (Læst 7617 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ibber

  • Gæst
diesel til benzin
« Svar #15 Dato: 28. December 2009 kl: 00:12:52 »
jajaja vw og haribussa sugemotor og polo pustemotor og motorophæng og afgift osv osv osv og bla bla bla...

gælder den  samme standarttypegodkendelse på ALLE T3 , kan ALLE T3erer vel godkendes med 112 hk + de 20% = 134,4 hk uanset hvad  man putter i , betinget af at man bruger de dertil beregnede ophæng.

jeg er ligeglad med afgift , med gearkasse og alt muligt andet , vil bare gene vide om man kan bruge den
samme standarttypegodkendelse på ALLE T3erer . og om de i så fald alle dækker alle modeller motor på den samme godkendelse.

vil bare gerne vide om man kan lægge 134,4 hk i ALLE T3erer med den samme standarttypegodkendelse LOVLIGT

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
diesel til benzin
« Svar #16 Dato: 28. December 2009 kl: 00:18:19 »
Godt så. Svaret er her: Nej det kan man ikke. Der findes en skov af typegodkendelser til T3. Langtfra dem alle indeholder en motor på 112 hk.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

ibber

  • Gæst
diesel til benzin
« Svar #17 Dato: 28. December 2009 kl: 00:24:23 »
aha . tak Jarl , så vil jeg bruge en 112 HK T3er , når det bliver aktuelt , syntes bare det er underligt når de er fuldstændig ens , men det er der jo så meget der er - go baghjul ;0)

iøvrigt nogen der ved hvilken række 4 vw motor (bygget på EA827 blokken) der ligger lige under 134,4 hk ? evt uden turbo, men med goe Nm i..

findes det ikke må der jo laves noget oxyboxer af en art , den burde man nemt kunne vride en masse Nm ud af, uden at gå alt for højt op i HK.

for de uvidende om Oxyboxer , er det en wasserboxer man fræser alt det vandkølede af , stroker den til feks 2,8 - og kører med luftkølet køling i stedet for.

Offline hotcoco

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 407
  • veganpower
    • Vis profil
  • T3 model: vanagon carat, with power seats,abs, air con,power windows, automatic gear,subaru powerd. 3D caravelle c syncro
  • By: 2100
diesel til benzin
« Svar #18 Dato: 28. December 2009 kl: 00:29:54 »
so how about this    http://www.pistonheads.co.uk/sales/1412245.htm
2.1dj turbo conversion 165 bhp/280 nm can be tuned to 250- 300bhp :wink:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
diesel til benzin
« Svar #19 Dato: 29. December 2009 kl: 00:13:37 »
Citat fra: "ibber"

findes det ikke må der jo laves noget oxyboxer af en art , den burde man nemt kunne vride en masse Nm ud af, uden at gå alt for højt op i HK.

for de uvidende om Oxyboxer , er det en wasserboxer man fræser alt det vandkølede af , stroker den til feks 2,8 - og kører med luftkølet køling i stedet for.


Hvorfor ikke bare en tweeked wasserboxer ?
Brændstoføkonomien begynder da først at blive helt gal med en luftkølet.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

ibber

  • Gæst
diesel til benzin
« Svar #20 Dato: 29. December 2009 kl: 00:32:00 »
økonomi ???? hva er det , fuck den i et for sjov køretøj , der skal bare noget torque igennem , og
fordi man (så vidt jeg ved) begrænser sine udviddelses muligheder med de vandkølede cylindre - og er der jo de skide toppakninger der med stor sandsynlighed har deres kompressionsbegrænsning - dog uden at kende til den ,også er der en begræsning i topstykkerne som er for lille til at suge nok Nm igennem - men men det er drømme , jeg ville bare lige undersøge hvad der var muligt lovligt set.
jeg ved slet ikke nok om WBX til at vide hvad man kan og ikke kan , men jeg kender begrænsningerne for en oxyboxer ;0)

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
diesel til benzin
« Svar #21 Dato: 29. December 2009 kl: 10:51:56 »
økonomi ???? hva er det , fuck den i et for sjov køretøj , der skal bare noget torque igennem  
Jeg synes bare du tidligere har skrevet at dit valg faldt på diesel pga. økonomien ? og
fordi man (så vidt jeg ved) begrænser sine udviddelses muligheder med de vandkølede cylindre 2,5 liter er ikke noget problem, større volumen kræver lidt mere opfindsomhed. - og er der jo de skide toppakninger der med stor sandsynlighed har deres kompressionsbegrænsning hvad mener du ? DJ kører med CR på 10.5:1 mere end nogen luftkølet. folk kører med 1,5 bars tyk på helt std. motor.- dog uden at kende til den ,også er der en begræsning i topstykkerne som er for lille til at suge nok Nm igennem De flower fint og kan modificeres til at kunne klare det meste - men men det er drømme , jeg ville bare lige undersøge hvad der var muligt lovligt set.
jeg ved slet ikke nok om WBX til at vide hvad man kan og ikke kan , men jeg kender begrænsningerne for en oxyboxer ;0)
Den eneste fordel ved OXI efter min mening er at alle delene kan købes let og forholdsvis billigt
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
diesel til benzin
« Svar #22 Dato: 01. Januar 2010 kl: 16:42:09 »
hej ibber.hvis du laver en diesel om ,ved de jo den max kan have 50 eller 70 hk.så er det 20% du må gå over,desværre.hvis den er født som diesel,men er den lavet fra benzin til diesel og du vil køre benzin igen,og du kan bevise det er en gl. benzin.ved ikke hvad de vil sige til det,men spørg din syns mand han kan finde ud af det for dig. mvh a.jespersen

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
diesel til benzin
« Svar #23 Dato: 03. Marts 2010 kl: 11:57:55 »
Hvis slutmålet er en benziner R4.

Hvad er så det bedste udgangspunkt, en Diesel eller Benziner. Ikke så meget løse stumper, men selve bilen.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
diesel til benzin
« Svar #24 Dato: 03. Marts 2010 kl: 12:36:23 »
det må da være en benziner, da et  ik skal til syn efter ombygning samt du skal ik svare ny reg.afgift :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D


Mølle

  • Gæst
diesel til benzin
« Svar #26 Dato: 03. Marts 2010 kl: 18:05:38 »
hvis du skal ombygge til R4 må det klart være at foretrække at ombygge fra D. Så passer gearkasse, motorbøjler og det meste af ledningsnettet.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
diesel til benzin
« Svar #27 Dato: 03. Marts 2010 kl: 18:13:08 »
Må min konklusion så blive KaRtOfLeR - kArToFlEr.

Konen er ikke meget for at jeg køber denne.
http://cgi.ebay.de/VW-T3-Multivan-Hannover-Edition-mit-2-0l-AGY-Motor-2E_W0QQitemZ250587295449QQcmdZViewItemQQptZAutomobile?hash=item3a582aaed9

Men hun er PT højestbydende på denne :?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300401804389

Kurt
(hvordan har du tid til T3N, skal du ikke tømme minibaren)
Kurt - 25115788