Forfatter Emne: K: Dyser, filter og flammeskiver  (Læst 3655 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Dato: 05. Februar 2010 kl: 19:00:24 »
Hvor finder jeg billigst nye/nyrenoverede dyser til min 1Y samt dieselfilter og flammeskiver?

Mølle

  • Gæst
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #1 Dato: 05. Februar 2010 kl: 22:37:38 »
Jeg vil spørge Team Supermario alias Hawaiibussen og Casper. De har de fineste dyssesæt incl. flammeskiver og retur slanger. Dieselfilter har Howdi...

Kkrogsgaard

  • Gæst
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #2 Dato: 06. Februar 2010 kl: 00:18:30 »
Dem har jeg også selv tænkt på, men det kan jo være de henvender sig selv, her i tråden.
Filteret var mere for fyldets skyld, det kan jeg altid hente hos min lokale mekaniker.

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #3 Dato: 06. Februar 2010 kl: 08:28:56 »
mener jeg gav ca 11oo for en renovering ved nordjysk diesel elektro i aalborg

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #4 Dato: 06. Februar 2010 kl: 08:35:55 »
piesen: var det med nye spidser eller slebne spidser?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #5 Dato: 06. Februar 2010 kl: 08:38:59 »
Citat fra: "jankjerbye"
piesen: var det med nye spidser eller slebne spidser?
det kan jeg desværre ikke huske

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #6 Dato: 06. Februar 2010 kl: 08:42:47 »
Citat fra: "piesen"
Citat fra: "jankjerbye"
piesen: var det med nye spidser eller slebne spidser?
det kan jeg desværre ikke huske
fandt lige regningen,der står ikke noget om nye spidser så de er nok blevet sledet og prisen var 912,44 kr

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #7 Dato: 06. Februar 2010 kl: 16:42:11 »
Slebne dysespidser? Jeg er sat af her.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #8 Dato: 06. Februar 2010 kl: 17:06:27 »
Dyser har vi snart på Lager. Måske kan de være færdige, så det er muligt at få dem med overtil til DOKA´s garagetræf.

Prisen er 1500 inkl alupasta, flammeskiver, nye returslanger. Jeg går udfra at du er ved at lave en 1Y saugermotor? Hvis dine ombyttere dyser er fine, tages de gerne retur  (værdi 400kr)

Så for 1100 får du creme del a creme dyser.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #9 Dato: 06. Februar 2010 kl: 17:56:33 »
Jarl: Jeg ved ikke om det et noget der bliver gjort på VW dyser, men bl.a. gulf har set det gjort og praktiserer vist "renovering" af Mercedes dyser efter han så en gammel diesel-nisse udføre operationen.. Det er vel korrekt set ikke spidserne men shimms der bliver slebet vil jeg tro, men er også selv ret nysgerrig efter hvad det går ud på. (ikke at det kan betale sig med de priser der er på nye spidser, men jeg er da altid klar på en ny erfaring) Jeg kan se om jeg kan få gulf til at forklare det i et indlæg når han er på nettet igen. (Han står vist midt i en flytning)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Kkrogsgaard

  • Gæst
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #10 Dato: 06. Februar 2010 kl: 21:10:25 »
Der ligger en 1Y i vores Golf, der er en dyse, der sveder lidt og vist trænger til at få skiftet dyser, om det kan gå at skifte spidserne alene, ved jeg ikke, hvordan finder man ud af det, testbænk eller?

Er det 297 eller 293 spidser, der skal til hvis man gerne vil hælde rtaps i tanken?

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #11 Dato: 07. Februar 2010 kl: 08:58:02 »
En 1Y køre med 297 dysse spidser og de fleste gange er det jo kun dem der bliver slidt
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #12 Dato: 07. Februar 2010 kl: 10:07:40 »
294 er std. 297 er også gode. Begge er super. Jeg synes 297 er lidt mere støjende og rå, men nok også marginalt mere startvillig. 293 kan slet ikke omsætte raps og er en tudsegammel - ja forældet dyse fra midt-80'erne.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

  • Gæst
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #13 Dato: 07. Februar 2010 kl: 15:07:36 »
Så det vil sige 297 når de skal på en motor, der snart runder 300.000?

Kan en tømrerlærling som jeg, selv skifte spidserne?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
K: Dyser, filter og flammeskiver
« Svar #14 Dato: 07. Februar 2010 kl: 16:30:48 »
Hvis du har en dysetester og nogle shims er det ikke noget problem at skifte spidserne ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan