0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Lagde den sort røg ud eller brændte den rimeligt rent da du manglede kraft ? for hvis turboen ikke puster ordentligt sodder den rimeligt meget da blandingen bliver for fed, og bilen kører ikke over 100 på plan vej. Hvis den ikke oser, ville jeg tjekke LDA dåsen for utætheder, hvis den ikke er tæt, bliver blandingen for tynd, når turboen øger luftmængden uden at LDA´en skruer tilsvarende op for dieslen.... og så føles det lige som man kører Trabant med campingvogn... kan den lille slange mellem LDA dåsen og indsugningsmanifolden være faldet af ? Sidder LDA stangen ordentligt fast på kugleledet på ESP pumpen ?
2) Den nye (10/87 og frem), hvor der indførtes en termostatisk reguleret returventil (søg evt. på www.fmso.de på ordet "Knackfrost"), der ved olietemperaturer på under 30 grader returnerer lækolien til dieselfilteret. Altså en slangeføring, der minder om din skitse. Men erfaringen viser, at denne udførelse lider af to svagheder: a) Har man fået luft i systemet *), så er det længere tid om at komme ud, og b) Returventilens egen tilslutning på dieselfilteret er notorisk elendig, og er selv anledning til luftindtag.