Op til 20% i effekt målt i DIN-hk må du øge uden at bilen taber sin afgiftmæssige identitet. Ændrer du samtidig andre ting på bilen - bremser, udstyr, hjuloph. eller andet kan det blive en afgift sag. For at udelukke enhver tvivl, er en kontakt til Told/Skat + synsstedet en god ide, før man går igang. Umiddelbart burde det ikke volde problemer at få en 1,9 D/TD i. De har hhv. 64 og 75 hk. Hvor meget du så skruer TD'eren op efterfølgende er jo din sag :wink:
En oplagt mulighed er en AAZ (1,9 TD) fra f.eks. G3. En KY (1,7 D) med turbo-kittet fra en JX (1,6 TD) er også en slagkraftig og velkørende mulighed - endda indenfor en rimelig økonomisk ramme. De gængse 1,6'ere fra G1, G2, Audi 80, Jetta og Passat duer også. Mange af dem har hydrauliske ventilløftere, men det fungerer også fint i en T3. I Tyskland ser man også Audis 5-cylindrede 2,0 D'er i T3'eren, men den har jeg aldrig set godkendt i DK.
Søg lidt på
http://www.vwbus-online.org/ - det er en fantastisk vidensbank.