Forfatter Emne: Ultimativ dieselløsning  (Læst 13649 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ultimativ dieselløsning
« Dato: 17. Oktober 2006 kl: 20:30:09 »
Kender i Audis 5 benede dieseler. 2,0 - 2,4 og 2,5 D/TDTDI

de går bare så godt. Det kunne godt nok være fedt at se nogle danske T3'ere med den kombination i.

Se lidt inspiration her - dårlige billeder, men alligevel. Yderligere info er velkommen og tanker om mulighed for syn ligeså.

http://f1.parsimony.net/cgi-bin/topic-indent.cgi?Nummer=165&ThreadNummer=642161
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

gulf

  • Gæst
Ultimativ dieselløsning
« Svar #1 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 21:16:53 »
Hej Jarl,

Jeg er enig.

Rasmus WBX-mand har vist engang fortalt mig, at der kører en mand rundt i Nordsjælland med en 2.0 5-benet audi dieselmotor i T3. Kan du ikke lige genopfriske Rasmus?

Er det ikke også den konfiguration Sydafrikanerne kører med?

Mvh. gUlf

Mads-kaa

  • Gæst
Ultimativ dieselløsning
« Svar #2 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 21:20:02 »
Jo, men sydafrikaneren hælder benzin i tanken :lol:

I øvrigt tror jeg at 2.0TD'eren har 90hk, så der er vel ingen problemer med at få den synet???

/Mads

Djursland

  • Gæst
Ultimativ dieselløsning
« Svar #3 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 21:29:39 »
passer den på den org gearbox eller skal den ha en flange imellem gear og motor

og hvad har den 2,5 l af hk og liner den den almenlige 2,0 med 90 hk

Mvh Flemming  :lol:

gulf

  • Gæst
Ultimativ dieselløsning
« Svar #4 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 21:33:06 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Jo, men sydafrikaneren hælder benzin i tanken :lol:

/Mads


DOH!  :roll:

Citat fra: "Mads-kaa"

I øvrigt tror jeg at 2.0TD'eren har 90hk, så der er vel ingen problemer med at få den synet???

/Mads


Det kommer vel an på hvilken oprindelig effekt din bil har og hvilken regel man burde få problemer med.

Hvis den har 90 HK, så falder TD'erne med 70 HK for 20%-regelen. Men er det noget de går meget op i hos bilsyn på en gammel VW?
Jeg kunne forestille mig de var mest obs. på den slags, når der kom en thansen-sænket corolla svinecam ind.....
Det kan mr. WBX vel også lige fortælle om, når han alligevel er i gang?  :wink:

Mvh.

Ps: jeg har ingen fordomme overfor teknisk skole elever

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ultimativ dieselløsning
« Svar #5 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 21:35:25 »
Tyskerne sætter en koblingsklokke på fra Sydafrikamodellerne, - så passer den.

Vedr. HK:

2,0 D = 70
2,0 TD = 87
2,4 D = 84
2,5 TDI = 120
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
Ultimativ dieselløsning
« Svar #6 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 21:40:43 »
er den til at få den koblingsklokke til fornuftige penge

er den til at lave om til raps olie

og er der ikke lavet en 2,4 TD
 
og en 2,0 TD hvad kan den trækkes op i af HK men IC

Mvh Flemming   :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ultimativ dieselløsning
« Svar #7 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 22:01:49 »
Koblingsklokken laver Rasmus gratis, hvis han må prøve en tur i en diesel - ellers koster den 350€ hos winkler

Alle bortset fra TDI er velegnede til Raps

Mon ikke godt 100 hk er til at få ud af 2,0 TD uden at presse citronen.

Nej 2,4 var altid uden turbo - det er i øvrigt den motor, der ligger i masser af T4'ere - og det gør 2,5 TDI også. Derfor er det motorer, man kan komme til for rimelige penge.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Ultimativ dieselløsning
« Svar #8 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 22:02:35 »
Jeg har faktisk gået og luret på en Audi 5000 (amerikansk model) der bare står og mugner før jeg investerede i den nyrenoverede 1Y.

Men jeg orker simpelthen ikke at lave en ufatteligt masse arbejde og så være uheldig at rende ind i en "fundamentalistisk" synsmand så hele konverteringen er spildt.

Det kan sikkert lade sig gøre at betale sig fra det med en tysk TÜV og efterfølgende dansk syn, men så er det nok billigere og meget mindre bøvlet at købe en anden og nyere bil med den ydelse man ønsker sig.

Guved hvad det egentligt vil koste at importere og få en ægte sydamerikaner på DK plader?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Djursland

  • Gæst
Ultimativ dieselløsning
« Svar #9 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 22:30:38 »
Citat fra: "Jarl"
Koblingsklokken laver Rasmus gratis, hvis han må prøve en tur i en diesel - ellers koster den 350€ hos winkler.


jeg kan kun finde en klokke til 460 med mindre det ikke er den her:

http://shop.vw-winkler.de/product_info.php/info/p102_Gearbox-bell.html

Mvh Flemming :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ultimativ dieselløsning
« Svar #10 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 22:37:28 »
Jamen du har da fuldstændig ret - jeg må have fåer benzin i øjnene... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Geltzer

  • Gæst
Ultimativ dieselløsning
« Svar #11 Dato: 18. Oktober 2006 kl: 00:35:13 »
jeg har set flere t3'ere til salg på mobile med 2.4 diesel (AAB ca 88hk) er dette en officiel model eller noget hjemmebygget fordi jeg har alligevel set nogle stykker af dem?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ultimativ dieselløsning
« Svar #12 Dato: 18. Oktober 2006 kl: 01:25:13 »
Klart uofficiel.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Ultimativ dieselløsning
« Svar #13 Dato: 18. Oktober 2006 kl: 09:51:31 »
Hmm jeg har fundet caraveller i SA ned til 35000 Rand (ca 27K) Så er det 94 modeller med 2,5i motorer.. jeg er ikke stødt på nogen 2,4 5 cyl diesel brugt endnu. Så skal der "bare" lige findes plads i en container..

Det bliver vist ikke helt billigt.. men der er sikkert ikke nogen rust i sådan en SA øse.

Det kan være det var et projekt for de mere formuende herinde =)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Djursland

  • Gæst
Ultimativ dieselløsning
« Svar #14 Dato: 18. Oktober 2006 kl: 10:40:47 »
Citat fra: "jankjerbye"
Hmm jeg har fundet caraveller i SA ned til 35000 Rand (ca 27K)


hej jan hvor er det nu lige sa ligger jeg er ikke helt klare over hvad det er for et land

Mvh Flemming  :lol: