Forfatter Emne: Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH  (Læst 2181 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

wagener

  • Gæst
Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Dato: 07. Juni 2010 kl: 10:46:59 »
Hej,

Min bus har stået stille næsten 2år. Den var på svenske plader. Efterfølgende har jeg lavet den i stand og den er gået igennem syn uden fejl, hvilket var super fedt.
Der er imidlertid problemer med motoren. Det der sker at lige pludselig mister den fuldstændig kræfter og går til sidst i stå. Hvis jeg slukker og tænder motoren under kørsel når det opstår kører den fint igen. Meget mærkeligt.

Er der nogen der har en ide om hvad det evt. kan være.

Jeg har fået en del arbejdshjælp af en god ven, men hvis den skal en tur omkring en mekaniker, er der nogen der kan anbefale en god mekaniker på Sjælland. Bor i Kbh.

Det skal nævnes at da vi skiftede hele udstødningen var vi nødt til at tage motoren ud, da en af boltene knækkede i blokken. Vi har målt på cylinderne og det lader til at den kun kører på 3 3/4 kraft. En af dem yder ikke 100% (eller hvordan det udtrykkes)

Bussen er en 2.1 T3 fra 88.

Vh. Morten

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Svar #1 Dato: 07. Juni 2010 kl: 10:53:55 »
Hey, start med at finde motorkoden, er det en MV eller DJ (eller måske SS). Hvis det er en MV, prøv at søge google med ordene "vanagon syndrome".

Hinze

wagener

  • Gæst
Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Svar #2 Dato: 07. Juni 2010 kl: 10:58:00 »
det er en MV.

wagener

  • Gæst
Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Svar #3 Dato: 07. Juni 2010 kl: 12:05:18 »
Ok, har nu læst en del om emnet vanagon syndrome. Kan godt tyde på at det er værd at prøve.
Et harness som dette http://www.telusplanet.net/public/gary2a/rack/afmharness/afmharness.htm er rimelig dyrt. Hos Niels Erik Thing koster det 1140 + moms, hvilket han selv syntes er ret så dyrt.

Er der nogen der kender et sted over nette hvor man kan købe det?

Alternativt tales der om denne metode:http://www.members.shaw.ca/bilbo/WBafm.html
Nogen der har erfaringer med dette?
Skal jeg bare købe en ny kondensator hos en radiomekaniker? Hvordan kan jeg vide præcist hvilken der passer?

Mads-kaa

  • Gæst
Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Svar #4 Dato: 07. Juni 2010 kl: 12:10:17 »
Kondensator type og størrelse står i dit første link:  "Solder a 15 to 25 volt  22 MFD tantalum capacitor between terminals 2 and 4 of your AFM"

Hvis du henvender dig hos Brinck elektronik kan de garanteret hjælpe dig med kondensatoren og den koster nok ikke over 5kr. For et tilsvarende beløb vil jeg nok kunne lodde den i for dig...

/Mads

wagener

  • Gæst
Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Svar #5 Dato: 07. Juni 2010 kl: 12:21:58 »
Hej Mads,

Tak for svaret. Jeg har lige snakket med Brink Elektronik, og de har to kondensatorer jeg kan bruge:

TANTAL kondensator 22uF / 25V   til 45 kr. (http://elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H12287)
TANTAL kondensator 22uF / 16V  til 10 kr.  (http://elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H12286)

Hvilken skal man vælge?

Det ville være helt perfekt hvis du vil hjælpe med operationen. Bor du i Kbh?

Mvh. Morten

Mads-kaa

  • Gæst
Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Svar #6 Dato: 07. Juni 2010 kl: 12:43:08 »
tag den billige... den skal jo bare være over 15V ifølge linket.

Jeg bor i Sydhavnen. Du kan jo lige PM'e mig, så finder vi ud af noget.

/Mads

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Mærkelige Køreproblemer + god mekaniker nær KBH
« Svar #7 Dato: 07. Juni 2010 kl: 15:13:58 »
God mekaniker - jeg kan kun varmt anbefale Aran herindefra som mekaniker.l
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."