Forfatter Emne: mon ik den passer...  (Læst 1660 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

  • Gæst
mon ik den passer...
« Dato: 11. September 2005 kl: 18:34:02 »
hej med dig.

nej de er ikke bare lige sån at få på en T3 motor pga. at en turbo består af 3 dele et udstødningshus og en midterdel og et indsuningshus (som laver tryk) udstødningshuset bestemmer hvor turboen skal starte med at lave tryk dvs et lille udst hus starter langt nede i omdr (som på t3) og et større udst hus starter den længerre oppe i omdr (som på golf) og i midter delen er der et returløb af olie til bundkaret. og på en T3 er der en slange med gevind på der er skruet på ind i midtter delen og på en golf er der en flange der er boltet på med 2 skruer. og når en turbo til golf skal sættes på en T3 skal midtter delen drejres for at få olietryk rør og olieretur  til at vende rigtig og hvis den er bare en smule rusten i udst huset er den rigtig svær at skille af så den kan drejres. westgateen som bestemmer trykket op til motoren sidder på en golf turbo med rør op til trykhuset og på en T3 er det indbygget så det skal også laves om når indsunings huset også skal drejse for at den kan bruges til en T3
indsugnings hulet på en golf turbo er 60 mm og det er 45mm på en T3 turbo dvs at den bælg der skal forbinde det rør der kommer oppe fra luftfilteret og til turboen passer heller ikke

og til slut vil jeg sige JO den kan godt sidde på en T3 men det er meget meget nemmer at bruge en turbo til en T3 end en fra en golf..

Mvh Flemming  :lol:

Djursland

  • Gæst
mon ik den passer...
« Svar #1 Dato: 14. September 2005 kl: 08:58:45 »
hej martin.

jo du kan godt bruge en golf motor 1,6TD i en T3 men der skal laves lidt om på den..

brændstofpumpen skal enten skiftes eller også skal motoren sænkes 4o mm pga at den er for høj. (i doka kan den gå direkte i)
indsunings manifolden skal skiftes over til en T3 da turboen sidder ovenover indsu. og på en T3 nedeunder og der er flere ting der skal skiftes men den kan sagtens bruges. da selve blok og topstykke er det samme i begge biler kan den bruges.. jeg kan godt skrive hvad der skal skiftes hvis du har brug for det.. så bare sig til..

Mvh
Flemming   :lol:

Djursland

  • Gæst
mon ik den passer...
« Svar #2 Dato: 16. September 2005 kl: 19:01:10 »
hej med dig..

det kan ikke passe at du har en 1,6TD der ikke bruger olie hvis de ikke suger det ind i motoren så smider de det.. på jorden :lol:  :lol:

men det er da kanon fedt når den køre som den skal og ikke bruger olie og hvis du så vil ha den til at holde skal du finde en inter cooler fra en golf/pasat/bora tdi eller 1,8 T.. og lave en oliekøler så køre den til du bliver 100 år ....

Mvh

Flemming  :lol:

Djursland

  • Gæst
mon ik den passer...
« Svar #3 Dato: 17. September 2005 kl: 13:21:52 »
hej martin.

nej desværre  :(  men jeg kenderen der måske har en til at ligge..  :lol:  jeg vil lige prøve at høre ham om han har solgt den men det tror jeg nu ikke at han har... han arb så han kun er hjemme i wek.. så det bliver først i næste wek jeg kan fange ham.. så vender jeg tilbage...

Mvh Flemming  :lol:

Djursland

  • Gæst
mon ik den passer...
« Svar #4 Dato: 17. September 2005 kl: 22:35:34 »
Jamen tillykke med det... 2 år mere dejligt

Ps hvad vil du højst gi for den inder køler.. bare for  at sige om du er intreseret  eller ikke  når jeg spøger ham om prisen.

Mvh
Flemming   :lol:

Djursland

  • Gæst
mon ik den passer...
« Svar #5 Dato: 20. September 2005 kl: 15:50:17 »
hej med dig...

nej det tror jeg ikke det er men jeg ser lige om hvad jeg kan presse ham til i pris... jeg vil skyde på et sted mellem 500 og 800 kr mere skal han ikke ha...  :D

Mvh Flemming   :lol:

Djursland

  • Gæst
mon ik den passer...
« Svar #6 Dato: 27. September 2005 kl: 11:20:33 »
hej med dig..

der er en grænse på hvor stor en "inder køler"  må være pga flowet igemmen.. hvis den bliver for stor vil der gå for lang tid inden turboen for lavet tryk på den anden side..  oghvis den er for lille løber luften for hurtig igemmen og bliver ikke kølet nok..  men der lavet udregnings tabeler for hvor stor "inder køleren" skal være i forhold til motor Liter og hvor mange HK den har...

Mvh Flemming   :lol: