Forfatter Emne: spørgsmål til motor/ombygning mm  (Læst 16351 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Dato: 09. September 2010 kl: 07:50:14 »
Jeg har en T3 1,6 TD LLE fra 92 som jeg vil konvatere til benzin. Jeg hælder mest til en WBXer men en række4 kunne måske også være en løsning.

Men hvis jeg skal have en WBXer i skal/kan jeg "bare" skifte den "ring" på gearkassen ,hvor starteren sidder, til en fra en WBX gearkasse? Vil gerne beholde min 5 trinsgearkasse.

Passer en række 4 lige på min gearkasse som den er nu?

Hvad med tanken. Skal den skiftes eller?

Håber på lidt hjælp.

VWenlig hilsen Peter
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #1 Dato: 09. September 2010 kl: 08:07:30 »
en R4 passer på direkte på din diesel gearkasse
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #2 Dato: 09. September 2010 kl: 08:12:19 »
hej peter . hvis du tar en række 4 har du stort set alle de dele du skal bruge.bundkar olie pumpe kopling motor ophæng alt passer fra din di, også din gear kasse.men hvis du vil bruge en vand boxer skal du have andre motor bøjler  de rør der går frem til køler plus køler og alle slanger og lednings net , ja du skal have en doner bil mvh a.jespersen

Mølle

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #3 Dato: 09. September 2010 kl: 08:23:34 »
fra Diesel til WBX:

Ud over koblingsklokken skal du skifte højgearsakslen. Det tager 5 minutter når klokken er taget af. Du skal ikke skifte tank. Men du skal have en donorbil så du får alle rør og slanger samt ekspansionsbeholder og luftfilgerarrangement samt ledningsnettet i motorbrøden med.

Hilsen Mølle

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #4 Dato: 09. September 2010 kl: 08:35:41 »
Jeg tror ikke du i længden vil beholde gearingen i din diesel gearkasse, men jeg kan tage fejl. Skal du da trække den store Bayliner med 2x300HK johnson motorer 8)

Hinze

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #5 Dato: 09. September 2010 kl: 16:11:53 »
Nej det skal jeg ikke. Jeg har kigget på hotcocos motor som han har tilsalg, men den er med en 4 trinsgearkasse. Og jeg vil helst køre med 5 trins gearkasse, og så vidt jeg kunne se er den gearkasse i et stykke, så jeg kommer også til at mangle en klokke samt lidt ekstra stumper.

Hvorfor skal man også skifte køleren ud????? Jeg kan forstå slangerne i motorrummet.......

Hilsen Peter
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #6 Dato: 09. September 2010 kl: 16:23:45 »
Citat fra: "peterwings"
Nej det skal jeg ikke. Jeg har kigget på hotcocos motor som han har tilsalg, men den er med en 4 trinsgearkasse. Og jeg vil helst køre med 5 trins gearkasse, og så vidt jeg kunne se er den gearkasse i et stykke, så jeg kommer også til at mangle en klokke samt lidt ekstra stumper.

Hvorfor skal man også skifte køleren ud????? Jeg kan forstå slangerne i motorrummet.......

Hilsen Peter


-Klokken tager du fra hotcoco's gearkasse.
-Køleren skal ikke skiftes
-tanken skal kun skiftes hvis du vælger at køre med indsprøjtning
- hvis din nuværende gearing gør du kører 110 km/t ved 3000 omd. så passer det helt perfekt til en WBX, du skal i hvert fald ikke ha højere gearing til en 1,9'er
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #7 Dato: 10. September 2010 kl: 09:54:52 »
Der sidder ingen klokke på hotcoco`s kasse. ellers havde jeg købt den. Hvis der er en som har en klokke til at ligge som de vil af med, er jeg interesseret hvis prisen er rigtig. Evt også den aksel. Måske en komplet kasse...

Hilsen Peter
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #8 Dato: 10. September 2010 kl: 10:23:40 »
Ok, havde bare forstået at det var en "extra long block" der var til salg, altså hvor motor og gearkasse hang sammen ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #9 Dato: 15. September 2010 kl: 00:12:53 »
Hej Peter

En flot, virkelig flot LLE du har fået dig - mange tak for kigget.

Enten er modellen vel at du lægger en maks 84 hk række 4 i, så du er under 20% grænsen.

Og hvis du går over 20% grænsen og skal ud i afgift osv, så en 2.1 DJ 112 HK eller Subaru?

Se om du kan få en aftale med Mads eller Rasmus om prøvetur i deres biler, så vil du smile øre til øre :-)

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #10 Dato: 15. September 2010 kl: 09:06:03 »
Selv tak Jens Jacob.

Det var hyggeligt med lidt T3 snak og sparke dæk. Det er også en fin bus du har. Jeg må sige at det fungere fint med sådan en ABS i. Jeg vil meget gerne se/evt prøve (ved siden af hvis det er) en T3 med en subaru og med en vandboxer. Jeg skal helt klart hvad benzin i hende.

Så hvis Mads, Rasmus eller martin er friske vil jeg gerne se jeres busser.

Glæder mig til at smile fra øre til øre (Det gør jeg nu også når jeg køre i min LLE, meeen lidt mere skader jo ikke  :D )

Hilsen Peter    tlf: 31717970  eller  22703194

PS: Jeg kommer nok over 20% af de 70 jeg har nu  :wink: ......
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #11 Dato: 15. September 2010 kl: 09:35:45 »
Hej Peter

Min bus har desværre ikke kørt i 2år, så det bliver lidt svært at prøve min...
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline myg

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 85
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #12 Dato: 15. September 2010 kl: 11:06:43 »
Har et liiigee et par spørgsmål til motorbytte.

Har kig på en camper fra 85' med 1.9 benzin med kaburator og 4 trins gearkasse.
Hvordan står jeg i forhold til en nyere og evt. stærkere r4 og hva' med gearkassen er det let at finde en 5 trins ?

og findes der en tråd omkring afgift hvis man vil over 20% effektforøgelse - el. er det bedst at finde en 2.1' fra start af ?
Camper Kaldet Theodor med inkontinent DG\'er

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #13 Dato: 15. September 2010 kl: 11:31:50 »
Hej Myg,

1.9 er både i 60 hk (DF) og 78 hk. (DG)
http://www.t3-infos.de/images/T3-Motoren.pdf

60hk gør at du hurtigt løber ind i 20%.
78hk giver klart noget luft i.ft 20% og en ABS motor.

4 trin eller 5 trin, det er ikke den store forskel.
Mange af gearkasserne har samme slutgearing:
http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf

Mvh
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #14 Dato: 15. September 2010 kl: 11:36:36 »
Citat fra: "myg"
Har et liiigee et par spørgsmål til motorbytte.

Har kig på en camper fra 85' med 1.9 benzin med kaburator og 4 trins gearkasse.
Hvordan står jeg i forhold til en nyere og evt. stærkere r4 og hva' med gearkassen er det let at finde en 5 trins ?

og findes der en tråd omkring afgift hvis man vil over 20% effektforøgelse - el. er det bedst at finde en 2.1' fra start af ?


Hvis det er en DG'er du har ville du kunne opgradere den til ca. 90 hk på en formiddag ved at sætte sprøjt på den.

WBX 1,9 er det tæt på at være en evighedsmaskine med den rette servicering.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."