Forfatter Emne: spørgsmål til motor/ombygning mm  (Læst 16429 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pcd

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #30 Dato: 17. September 2010 kl: 10:42:44 »
hvorfor ikke ? , er der mange problemer med den ?

Solow

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #31 Dato: 17. September 2010 kl: 10:56:16 »
Tror bare at Rasmus driller fordi det er en Diesel :-)

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #32 Dato: 17. September 2010 kl: 11:16:25 »
Tror faktisk, at en diesel er god for mange km, hvis man bare lige behandler den lidt nænsomt, når den er kold, og ikke kører over
100 kmt over længere strækninger..
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #33 Dato: 17. September 2010 kl: 11:57:44 »
Citat fra: "Solow"
Tror bare at Rasmus driller fordi det er en Diesel :-)


Nej jeg driller ikke ... :-)

Det er en kendsgerning at de diesel motorer som en T3 er produceret med ikke kan klare det.

Og nej, jeg er ikke modstander af diesel motorer, kun dem man finder i en T3
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Solow

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #34 Dato: 17. September 2010 kl: 12:10:32 »
Okay Rasmus... så er det kun mig der generelt har noget imod Diesel :-)

pcd

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #35 Dato: 17. September 2010 kl: 12:46:25 »
min har kørt over 400000 km

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #36 Dato: 17. September 2010 kl: 12:49:52 »
Med samme topstykke, toppakning og turbo ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #37 Dato: 17. September 2010 kl: 15:40:08 »
Jeg må erklære mig helt på linje med Rasmus - men citer mig aldrig for det ;-)

@pcd: Søg lidt på denne side, på alle tyske t3-fora og i din egen bils historie - så vil du få et indtryk af, at folk med JX bliver dygtige mekanikere på rekordtid.

Folk med CS og KY har et stille og roligt liv uden for mange bekymringer - til gengæld har de en acceleration og topfart, der bedst kan sammenlignes med Råbjerg Mile.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

ibber

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #38 Dato: 17. September 2010 kl: 16:19:15 »
er der ikke nogen der kan forklare dumme lille mig hvorfor der er forskel på 20% reglen på en bil der er født som diesel og en der er født som benzin 112 hk - er bilerne ikke identiske med undtagelse af gearkasse, motor, tank og speedometer selvfølgelig??

dvs en dieselbil er bygget til at kunne holde til at blive bygget om til benzin 112 hk
er det papir bureaukrati det hele eller ???


og ang afgift , var benzinerens nypris dyerer end dieselens nypris - eller er det omvendt ?
men skal vel ikke betale mer afgift af noget som var billigerer da det var nyt

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #39 Dato: 17. September 2010 kl: 17:35:29 »
Hej Ib.

Jeg har gjort mig den samme tanke flere gange. Måske der er en eller flere som kan oplyse prisen på en 1,6TD fra ny, og en 2,1 112 HK fra ny.

Håber ellers at du har det godt Ib.

Hilsen Peter
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

ibber

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #40 Dato: 18. September 2010 kl: 10:09:26 »
har det fint Peter - tak .... jeg er bare lidt i vildrede over hvilken af de to modeller der var dyrest da de var nye ???

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #41 Dato: 18. September 2010 kl: 12:52:04 »
Det er jeg glad for. Jeg kan ikke forstille mig at det kan blive mere end forskellen mellem de 2 priser.

Slet ingen som ved noget til nyprisen på forskellige T3 modeller??????
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #42 Dato: 18. September 2010 kl: 13:32:04 »
lidt afhængig af model er der her lister http://www.vwpix.org/archiv/index_en.htm , den danske afgift kan vel så sjusses alt efter den tyske pris.

Hinze

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #43 Dato: 18. September 2010 kl: 14:22:54 »
Fu.. da osse, kiggede lidt på Whitestaren. 35.000 DM uden danske afgifter, det er ikke så mærkeligt at de ikke blev importeret i hobetal.
35.000 X 4,5 = 157.500 ,er det så + momsen og derefter 2 forskellige satser af afgifter ???

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #44 Dato: 18. September 2010 kl: 14:45:26 »
Joh, men er der ikke noget om at Danmark fik bilerne til noget lavere priser netop på grund af de høje afgifter?

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD