Forfatter Emne: Hjæælp..kan det virkeligt passe??  (Læst 14708 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #15 Dato: 09. September 2010 kl: 15:17:37 »
Citér

Kan Palms Auto Teste en 4wd på rullefelt?

Jae, ihvertfald når der er en decoupler på :D
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #16 Dato: 09. September 2010 kl: 15:21:49 »
Jeg sætter en kasse kolde øl på at dine dysser er tilstoppet. Har selv oplevet noget lign. og de beskrivelse om kat'en bliver varm tyder på mager blanding.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #17 Dato: 09. September 2010 kl: 15:22:36 »
Nordic turbo i Greve har 4WD rullefelt
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #18 Dato: 09. September 2010 kl: 15:28:23 »
Jeg har lige undersøgt at Palms Auto også kan måle 4wd, men det koster det dobbelte, så det bliver nok med decoupleren i aktion :D
Jeg håber i øvrigt at du har ret i det med dyserne, for jeg ville være rigtig træt af at have en permanent trækkraft som en sugediesel.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #19 Dato: 09. September 2010 kl: 15:35:12 »
Du kan godt selv teste dyserne.
Skrue dyserne af men lad ledningerne sidde, pil ledninger af tændspolen, få en til at dreje nøglen og tjek om dyserne sprøjter jævnt og pænt uden at dryppe.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #20 Dato: 09. September 2010 kl: 15:40:46 »
Citér

Du kan godt selv teste dyserne.
Skrue dyserne af men lad ledningerne sidde, pil ledninger af tændspolen, få en til at dreje nøglen og tjek om dyserne sprøjter jævnt og pænt uden at dryppe.

Tak for tippet, men jeg vil som sagt, have en eller anden form for sikkerhed, for at den ikke trækker som den skal, inden jeg begynder at skille noget ad.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #21 Dato: 09. September 2010 kl: 15:57:37 »
Du må selv om du vil smide pengene ud af vinduet, Hvis min bil ikke kunne trække til over 90 km/t og katalysatoren blev rødglødende, så ville jeg være af den klare overbevisning om at motoren ikke kører som den skal.
Dysetesten tager 20 min og kræver du løsner 2 M6 skruer, det kalder jeg ikke at skille noget ad   :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #22 Dato: 09. September 2010 kl: 16:37:36 »
Citér

Du må selv om du vil smide pengene ud af vinduet, Hvis min bil ikke kunne trække til over 90 km/t og katalysatoren blev rødglødende, så ville jeg være af den klare overbevisning om at motoren ikke kører som den skal.
Dysetesten tager 20 min og kræver du løsner 2 M6 skruer, det kalder jeg ikke at skille noget ad
_________________

Jeg skrev at Sydfyns Autocamper havde konstateret at katten blev rødglødende. Det var før de stillede på tændingen og den kom da også til at køre noget bedre efter det. Før det kunne den dårligt holde fart ligeud i 4. gear.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Herr_Jensen

  • Gæst
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #23 Dato: 09. September 2010 kl: 17:55:15 »
Hey Kim,

Der sidder en MV'er i min. Lad os da finde ud af at mødes så du kan prøve at mærke forskel.

Jeg kan sagtens genkende det du skriver, og kan ærlig talt ikke forstå det svage motor valg fra VW's side. Jeg kan f.eks slet ikke accelerere med i normal by trafik.

 : )

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #24 Dato: 09. September 2010 kl: 17:58:42 »
Citat fra: "Herr_Jensen"

Jeg kan sagtens genkende det du skriver, og kan ærlig talt ikke forstå det svage motor valg fra VW's side. Jeg kan f.eks slet ikke accelerere med i normal by trafik.

 : )


Prøv en sugediesel, så vil du vide, at din acceleration snarere skal sammenlignes med jagerfly... ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #25 Dato: 09. September 2010 kl: 18:01:54 »
stik i 2 asfaltcowboys hovederne sammen og prøv accelerationen. Og er det ikke som Bergwachts så det retur til sælger med garantien i baghånden, du ska da ikk først gi x antal tusinde og så dur skidtet ikk
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #26 Dato: 09. September 2010 kl: 18:02:50 »
Citat fra: "Jarl"
Citat fra: "Herr_Jensen"

Jeg kan sagtens genkende det du skriver, og kan ærlig talt ikke forstå det svage motor valg fra VW's side. Jeg kan f.eks slet ikke accelerere med i normal by trafik.

 : )


Prøv en sugediesel, så vil du vide, at din acceleration snarere skal sammenlignes med jagerfly... ;-)


Ja ja Vi som ager med stude kommer også med :!:  :D
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #27 Dato: 09. September 2010 kl: 18:04:23 »
78hk dg kører en del mere med et giga sneglehus på laddet
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Herr_Jensen

  • Gæst
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #28 Dato: 09. September 2010 kl: 18:09:54 »
Citat fra: "Jarl"


Prøv en sugediesel, så vil du vide, at din acceleration snarere skal sammenlignes med jagerfly... ;-)


Hov, var jeg både arrogant OG morsom på andres bekostning, uden at vide det? Det beklager jeg : ).

Jeg har tilmed lidt stører dæk, og det hjælper jo heller ikke ligefrem på det...

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #29 Dato: 09. September 2010 kl: 18:30:53 »
Citér

Hey Kim,

Der sidder en MV'er i min. Lad os da finde ud af at mødes så du kan prøve at mærke forskel.

Jeg kan sagtens genkende det du skriver, og kan ærlig talt ikke forstå det svage motor valg fra VW's side. Jeg kan f.eks slet ikke accelerere med i normal by trafik.

Hej Jensen.
'Det er egentlig ikke så meget accelerationen jeg synes at det er galt med, men mere evnen til at holde fart i modvind og op ad bakke. Jeg har også store hjul på 225/75 J15. Det øger gearingen med knap 5 % , men ved eftertanke er det især i 4. gear at der er problemer.
Jeg fik på forslag fra Niels Erik lagt et højere 4. gear i, og troede at 95 hk var rigeligt til at trække en i forvejen lavt gearet syncro. Det sammenlagt med de større hjul er måske for meget. Det kunne være fint at mødes for at sammenligne.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen