Forfatter Emne: Hjæælp..kan det virkeligt passe??  (Læst 14686 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #30 Dato: 10. September 2010 kl: 10:20:51 »
Hvor hurtigt kører du ved 3000 omdr. i 4 gear ?
For at holde 90 km/t skal du have ca. 30 hk til rådighed og det burde du ha fra ca. 1500 omdr.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #31 Dato: 10. September 2010 kl: 10:21:35 »
Og hvad er vægten på bilen ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #32 Dato: 10. September 2010 kl: 19:30:44 »
Ejenvægten på bilen er 1635 kg men jeg kører pt. med helt tom kasse. Omdrejningerne kender jeg ikke pga at der er et ur hvor der efter min mening skulle have været en omdrejningstæller :(

Jeg er efterhånden ved at nå til den konklusion at det hævede 4. gear er for højt. Ihvertfald til de heste der synes at være til rådighed.
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvor meget Niels Erik har puttet i gearkassen i forhold til hvad der var i forvejen.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #33 Dato: 11. September 2010 kl: 00:56:01 »
Det lyder mærkeligt i min optik. Min go`e gamle DG havde så absolut ingen problemer ( 2 wd ) med, at holde fart, eller accellerere i højgearet, - endda med velfyldt varerum. Selv med en 2 tons trailer på slæb kunne den trække pænt igennem. Skulle en MV motor så ikke kunne præstere nogenlunde det samme ? Jeg kunne også godt have den tanke, at katalysatoren er blevet en effektbegrænser.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #34 Dato: 11. September 2010 kl: 07:20:40 »
Det har jeg som tidligere nævnt også haft i tankerne.
Jeg er efterhånden nået frem til at en rullefeldts test er hvad der skal til for at jeg kan få et sikkert udgangspunktet. De 700 kr kan vise sig at være givet rigtig godt ud. Så kan jeg få syn for sagn istedet for at basere min vurdering på en følelse af hvordan den burde trække.
I går var jeg for første gang ude at køre i regnvejr, og efter 3-4 km begyndte den at sætte lidt ud på en cylinder. Noget jeg ikke har oplevet i mange år fordi jeg har haft diesel i mine sidste tre biler.
Det blev værre og i perioder gik den så godt igen. Da jeg kom hjem forventede jeg en del våde ledninger i motorrummet, da der ikke er noget skjold under motoren, men alting syntes knastørt.
Jeg vil selvfølgelig gennemgå hele tændingssystemet med klud og WD40, men er der nogen, der har et bud på specielt følsomme steder, på sådan en MV?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #35 Dato: 11. September 2010 kl: 08:51:48 »
Høhø Den med at den sætter ud tror jeg alle wbx syncro folk kender til.Der skal nok et nyt sæt tændkabler til der skal nok klare det og så maser af fugtfortrænger.
Et sæt inderskærme ville også hjælpe..

MVH Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #36 Dato: 11. September 2010 kl: 10:24:04 »
Ok, jeg havde det nok på fornemmelsen at den måske var lidt fugtfølsom.

Jeg kørte i øvrigt i Mini´er i mine unge dage. Da havde vi alle i slænget en plasticpose rundt om strømfordeleren, for den sad meget udsat, og de fabriksmonterede skjolde hjalp ikke når det var virkeligt vådt. Men jeg har vist ikke oplevet fænomenet siden.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #37 Dato: 11. September 2010 kl: 13:06:31 »
Tjae, nu har jeg tørret af og sprøjtet WD40 alle de steder jeg har kunnet komme i tanke om og også haft tændrørene ude. Alt ser ud til at være OK, men den går stadig ikke på alle cylindre.
Det startede efter ca 4 km kørsel, første gang jeg var ude med den i regnvejr, og der har ikke været noget lignende før, så det var da rimeligt at antage, at det var fugt, men det kan selvfølgelig være en tilfældighed.
Det er sgu lidt deprimerende.  :( Nogen andre forslag?
Ville det føles ligesom fugt, hvis det f.eks var en stoppet dyse?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #38 Dato: 11. September 2010 kl: 14:26:02 »
Det ku` godt tænkes, da den i givet fald sætter ud. Det primære er årsagen: Er det manglende gnist, eller får den ene cylinder ikke noget, at leve af ?  Mit første bud ville være, at skifte tændrør ( Og der er jeg nok lidt "hellig" da jeg sværger til Bosch med tre elektroder ) men forsøgsvis kan du jo næsten sætte hvad som helst i. Ændrer det på adfærden, bør den stensikkert have fornyet "gnisterbasserne".
Begge mine har været karburatormodeller, men jeg har da oplevet med Ford når der er skidt i indsprøjtningerne / benzinfiltre. Jeg kan garantere, at en Mondeo er nederdrægtig tung at skubbe ene mand.
Den gik fra, at være snegl til raket ved simpelthen, at skifte benzinfilteret.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #39 Dato: 11. September 2010 kl: 14:59:34 »
rotor og rotor dæksel ellers stik armen ind i maskinrummet og rod lidt ved tændkablerne mens den står og går tomgang :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #40 Dato: 12. September 2010 kl: 10:58:53 »
AAAUUVV!  Og for sa... hvor det "summer" i armen, hvis der er overgang et sted!  :lol:

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #41 Dato: 12. September 2010 kl: 13:01:28 »
Citér

rotor og rotor dæksel ellers stik armen ind i maskinrummet og rod lidt ved tændkablerne mens den står og går tomgang :0)

Nej tak, det har jeg ikke lyst til, for min læge har ferie :D
Jeg har kun haft de tre af tændrørene ude og de så rigtig fine ud. Jeg går ud fra at hvis et ikke havde virket, ville det være sort eller ihvertfald se anderledes ud.
Det sidste tar jeg ud i morgen, det var svært at komme til for kabler mm, men jeg vil læse lidt om dyser og brændstoftilførsel, for måske kan jeg samtidig få løst problemet med dårlig trækkraft, hvis problemet som WBXmanden foreslog, bundede i en stoppet dyse eller i generel dårlig brændstofforsyning.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #42 Dato: 12. September 2010 kl: 13:05:04 »
Husk lige at passe på når du laver dysetest - det er noget rigtigt skidt at få dyse-spray ind under huden.
http://journals.lww.com/corr/Citation/1964/00320/Gangrene_of_a_Finger_Due_to_Hydraulic_Fluid.19.aspx
(Eller sætte ild til bilen med fint forstøvet benzin under højt tryk)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #43 Dato: 12. September 2010 kl: 13:10:44 »
Er der da lige så højt tryk på en benzindyse som på en diesel?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #44 Dato: 12. September 2010 kl: 13:24:34 »
Rolig nu JJ, der er ikke mere end 2,5 bars tryk.
Og har man et bærer at sprøjte ned i så er nok heller ikke så farligt, med mindre der er flammer!
Ikke engang en cigaret ville kunne antænde benzin.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."