Forfatter Emne: Hvad ville du gøre, hvis...  (Læst 5072 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Hvad ville du gøre, hvis...
« Dato: 22. September 2010 kl: 15:38:54 »
Jeg har solgt en bil til en for ca. 1 år siden. Køber fik at vide at han kunne lade bilen stå på min grund indtil han fik tid til at få hentet den. Jeg gjorde køber opmærksom på at den kunne stå her i et par mdr. hvis det var nødvendigt, men selvfølgelig ikke i et år. Efter nogle måneder snakkede jeg med køber om løst og fast og vi kom frem til at jeg måtte pille udstødningen af som "leje" af plads, det var ok, for jeg skulle selv bruge den, så det var jo fint.

Tiden gik og nu nærmer det sig et år siden jeg solgte bilen og den står stadig på min grund, på trods af at jeg flere gange har kontaktet køber og aftalt at den blev fjernet i nær fremtid. Køber har fået reg. att og betalt bilen, så det er på plads.

Jeg ønsker på ingen måde at rage uklar med køber, da jeg synes han virker som en rar person, men det er ved at være rigtigt irriterende at se på den, den står i vejen og jeg har flyttet rundt med den flere gange, og sidst men ikke mindst presser fruen i huset voldsomt på for at få den fjernet, men de aftaler jeg forsøger at lave med køber, holder ikke rigtigt...

Hvad ville du gøre, hvis du var i samme situation?

Solow

  • Gæst
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #1 Dato: 22. September 2010 kl: 15:48:37 »
Uanset hvor rar han virker, er der kun en ting at gøre..

Kontakt ham en sidste gang og sig at nu skal den være væk om Feks 14 dage, derefter ryger den til skrot !! kort og kontant :-)

PS. husk at hvis du står som sidste ejer koster det en 50ér at få en ny regattest så du kan få skrotpremien :-)

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #2 Dato: 22. September 2010 kl: 15:48:45 »
Forhåbentligt ikke en t3netter - det er satme dårlig stil. :evil:

Er den blevet omregistreret? hvem står på reg. attesten?
Går ud fra der ikke er plader på.

Er der ikke nogen der kører rundt i løgstør og modtager gammelt jern uden reg. attest?
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #3 Dato: 22. September 2010 kl: 16:10:37 »
Eller sig til køber at du kommer med bilen til ham inden for en uges tid, hvis det er i nærheden.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #4 Dato: 22. September 2010 kl: 16:20:31 »
Hej Kristian.
Jeg ville kontakte ham endnu engang og få en helt konkret aftale om hvornår han flytter bilen. Jeg mener helt konkret, på dato, time minut.

Når du så har fået ham til at love at komme, spørger du så, hvad han synes at konsekvensen skal være, hvis han ikke overholder aftalen.

Hvis han ikke, selv efter pres, har et bud på det, kan du så meddele ham, at du har tænkt dig at skrotte den, hvis han ikke dukker op.

Jeg ved jo ikke hvor langt han bor fra dig, men hvis du synes at det alligevel er for drastisk at skrotte den, kan du evt. transportere den til hans bopæl og efterlade den der. :mrgreen:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #5 Dato: 22. September 2010 kl: 16:46:38 »
få HJ-Hansen til at hente skroget..... :0) ska vi true ham med tæsk
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #6 Dato: 22. September 2010 kl: 17:54:08 »
Som en god nabo ville jeg:

Lave en god frokost, invitere ham over på god hjemmelavet mad og en øl. Tilbyd ham at hjælpe hvis der er besværligheder med transporten.

Og slår DET fejl kan du med god samvittighed få den hentet med grab.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #7 Dato: 22. September 2010 kl: 18:16:23 »
Jeg ville få fat i ham, og forklare ham, at han ville få f.eks. 3 x 24 timer til, at få den fjernet, og hvis den mod forventning stadigt befinder sig på adressen herefter, vil der blive ringet efter et transportfirma for købers regning og risiko.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #8 Dato: 22. September 2010 kl: 19:26:15 »
Jeg har haft en bil til at stå nede  ved mig i et par år og ejer gad ikke at hente den... Så det ente med at jeg låne en autotransporter af en kammerat og smid den op i hans gårdsplads... Alt det der med at være sur og true folk kan nemt give bagslag... Man ved sku aldrig om folk stiller op med et tæske hold...

Så hvis folk ikke kan fatte få tinge løst må man gøre det selv....
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #9 Dato: 22. September 2010 kl: 19:36:49 »
bulli ejere truer vidst egentlig ikk folk med tæsk :0) men ja Hj eller Jernkællingen.dk
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Kkrogsgaard

  • Gæst
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #10 Dato: 22. September 2010 kl: 20:34:34 »
Jeg har absolut ingen planer om trusler, vold eller anden amoralsk opførsel.

Jeg er bare interesseret i at høre nogle løsningsforslag, der moralsk set er til at leve med, det er jo købers egen bil og det med at skrotte, slagte, sælge den videre vil jo være "tyveri"

Jeg er ikke specielt interesseret i at skulle arrangere transport, der er 50+ km til købers bopæl, jeg skal ikke have ekstra udgifter på den konto, men jo som Jan er inde på er der måske lidt mere sindsro, med hans løsningsforslag.

Der er mange gode stumper i bilen og jeg synes det er en skam at skrotte den, men igen jeg vil have det dårligt med at slagte den, som jeg iøvrigt heller ikke har tid eller plads til.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #11 Dato: 22. September 2010 kl: 20:55:41 »
nu du selv inde på sagen kære kristian. så hva vil du helst... slagte en bulli eller slagtes af konen???
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

pcd

  • Gæst
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #12 Dato: 22. September 2010 kl: 21:00:35 »
sæt bilen ud på en offenlig vej og sig til ham hvor den står . problem løst :-)
næste ;-)

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #13 Dato: 22. September 2010 kl: 21:03:28 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Jeg har absolut ingen planer om trusler, vold eller anden amoralsk opførsel.

Jeg er bare interesseret i at høre nogle løsningsforslag, der moralsk set er til at leve med, det er jo købers egen bil og det med at skrotte, slagte, sælge den videre vil jo være "tyveri"

Jeg er ikke specielt interesseret i at skulle arrangere transport, der er 50+ km til købers bopæl, jeg skal ikke have ekstra udgifter på den konto, men jo som Jan er inde på er der måske lidt mere sindsro, med hans løsningsforslag.

Der er mange gode stumper i bilen og jeg synes det er en skam at skrotte den, men igen jeg vil have det dårligt med at slagte den, som jeg iøvrigt heller ikke har tid eller plads til.


Hvilken bil er der tale om her.....  8)

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #14 Dato: 23. September 2010 kl: 05:47:06 »
Tony det forbliver en hemmelighed indtil videre.