Forfatter Emne: Langsom fald i omdrejninger, igen !  (Læst 821 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Langsom fald i omdrejninger, igen !
« Dato: 26. September 2010 kl: 15:49:28 »
En masse søgen og læsen har ikke givet noget entydigt svar på problemet.
De nævnte muligheder i læsningen er tjekket og fundet ok.

Tandrem ikke for løs eller stram.
Timing er spot-on, er lige blevet timet.
Blandingsforhold i orden, justeret lige tl røggrænsen.
Speederkablet er helt nyt og har ingen skarpe knæk. Manuel gasgivning på pumpen, uden kabel på, giver ingen ændring.
Dyseåbningstryk er ok, det er nye dyser.

Problemet med det langsomme fald i omdrejninger er kommet efter at jeg har sat en JX-pumpe på motoren.
Whitestaren´s motor laver samme nummer, og jeg er overbevist om at det er et JX-pumpe problem,
for jeg har aldrig haft problemet på en CS-pumpe.

Nu vil jeg så risikere at gøre mig selv til grin igen, ved at mistænke enten det indbyrdes justeringsforhold mellem mængdeskruen
og den lille "ekstramængde" arm på toppen af pumpen, i at være skyld i problemet.  :shock:
eller forholdet mellem mængdeskruen og tomgangsskruen (anslaget)
Hvorfor helt præcis, kan jeg sgu ikke forklare, men måske mest fordi jeg ikke kan finde andre forklaringer.
Den lette løsning er jo bare at skifte til en anden pumpe, men det er ikke tilfredsstillende når man nu er så fandens nysgerrig.....

Eftersom flere har beskrevet problemet herinde, vil jeg (og sikkert andre) meget gerne høre om nogen har fundet løsningen på problemet.  :?:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Langsom fald i omdrejninger, igen !
« Svar #1 Dato: 26. September 2010 kl: 17:06:06 »
Prøv at skrue mængdeskruen ½ omdr ud og sænk tomgangen en anelse
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Langsom fald i omdrejninger, igen !
« Svar #2 Dato: 26. September 2010 kl: 19:19:12 »
Øhh, nu er det jo ingen bensiner, Jarl.  :wink:  
Meget imod min nogen gange acceptable tankegang, når den i forvejen var justeret til at være under røggrænsen.
Men intet skal være uprøvet for at finde ud af om der er nogle indbyrdes justeringsmuligheder som påvirker hinanden,
med ½ omgang ud på mængdeskruen, er det ihvertfald ikke nødvendigt at justere den ned i tomgang også, for den dør næsten, eller...... :?:  :?:
Hvis jeg lader mængdeskruen være skruet ud, hvad er så næste trin, som skal give den kræfter nok til at forlade indkørslen.

Forklaringen... :?:  :?  ...(jeg ikke er helt klar i roen i dag, så der er nok noget jeg ikke lige fanger)

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.