Forfatter Emne: Holgers 2E  (Læst 21053 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holgers 2E
« Dato: 27. November 2010 kl: 19:10:37 »
Hvilken kobling bruger i til 2E motor og hvor køber i den mest fordelagtig?

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Holgers 2E
« Svar #1 Dato: 27. November 2010 kl: 19:28:17 »
de kloge drenge tænker måske i retning af tdi kopling, hvis der skal moment til, meeeen 2E momentet vokser jo ikke ind i skyerne. Din erfaring med Subaru må da kunne give et fingerpeg!

Hinze

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holgers 2E
« Svar #2 Dato: 27. November 2010 kl: 19:32:13 »
Nej, Hinze, Subaru kører da med Subaru kobling. Så vidt jeg husker passer TDI svinghjul og dermed kobling ikke. Husk det er stadig kun en alm. diesel koblingshus.

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Holgers 2E
« Svar #3 Dato: 27. November 2010 kl: 19:53:22 »
En ganske almindelig diesel-kobling gør jobbet fint. Det kører tyskerne med, og monstro ikke også Tony har det i Guldbussen? Den gør det også særdeles glimrende med min 1,8'er
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Holgers 2E
« Svar #4 Dato: 27. November 2010 kl: 23:56:44 »
Tony har en dejlig stærk Sachs kobling
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holgers 2E
« Svar #5 Dato: 28. November 2010 kl: 08:16:31 »
Hvad er en "dejlig stærk Sachs kobling"? Er det bare en standard kobling fra Sachs, eller er det en forstærket standard kobling?

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holgers 2E
« Svar #6 Dato: 28. November 2010 kl: 09:21:55 »
Selve motoren er nu næsten klar. Det næste er ledningsnet. Til ændring af ledningsnet mangler jeg eldiagram. For at få diagram hos den lokale Automester skal jeg bruge stelnr. fra donorbilen (Humphrey?????????) evt. indregistreringsnr. Hvis der er nogen der kører rundt i en Golf med 2E med styreboks med 38 ben, kunne jeg godt bruge stelnr. til at bestille eldiagram med.

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Holgers 2E
« Svar #7 Dato: 28. November 2010 kl: 09:45:32 »
Motoren ser rigtig fin ud.

Der er et komplet ledningsnet til Golf med 2E i bogen "VW Golf VW Vento So wird es gemacht" ISBN 3-7688-0761-4.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Holgers 2E
« Svar #8 Dato: 28. November 2010 kl: 21:12:26 »
ZV 20 029 er reg.nr på en passat med 2E.....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Holgers 2E
« Svar #9 Dato: 28. November 2010 kl: 21:31:34 »
Den var forstærket , men det er da nok med den str. kobling der sidder på wbx 2,1 DJ , en 2E har da ikke højere drejningsmoment , en DJ har 174 nm. , nu kan jeg ikke lige tallet for 2E men mon ikke det er deromkring også .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holgers 2E
« Svar #10 Dato: 29. November 2010 kl: 16:03:00 »
Hvad er et CO-potentiometer, hvad gør den, hvor sidder den?

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holgers 2E
« Svar #11 Dato: 29. November 2010 kl: 19:04:34 »
Jarl: Jeg har selv en ISBN 3-7688-076-6 men der er alt andet end diagram over 2E. Via VAG.nr. på ECU fandt jeg frem til at de skulle være en Passat fra -93-94. På biblioteket fandt jeg så en "Haynes Service and Repair Manual". Og her dukkede så et eldiagram med ECU med 38 ben. :D

Polle: JX svinghjul er til 215 mm nav. Nav fra en WBX DJ (228 mm.) kan ikke bruges.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holgers 2E
« Svar #12 Dato: 03. December 2010 kl: 17:10:57 »
Jeg har hørt om andre der monterer 2E at der er meget lidt plads i det ene hjørne af motorrummet. Jeg har fundet en anden indsugningsmanifold, vil det løse pladsproblemet?

Mvh. Holger
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holgers 2E
« Svar #13 Dato: 03. December 2010 kl: 17:16:22 »
Kan nogen hjælpe med at finde det relæ der giver strøm til ecu? I Haynes hedder det: "current supply for Digifant control unit" Hvis nogen kan hjælpe med det store nummer der står på toppen af relæet?

Mvh. Holger
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Holgers 2E
« Svar #14 Dato: 03. December 2010 kl: 18:00:33 »
Hvis du disker op med de "rigtige " 9-cifrede VW-numre på dem, du har taget ud, så kan jeg fortælle dig, hvad for et, der passer.
Min umiddelbare indskydelse vil være, at det skal hedde 30, 109 eller 288.
På stående fod kan jeg også sige, at det på billedet, der hedder "99", er et intelligent intervalrelæ til viskeren. Hvis du har interval visk på din T3, så kan du sætte dette relæ på, og så kan du fra gang til gang "lære" den, hvor lang tid, der skal være mellem viskerslagene.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!