Forfatter Emne: T3 mek. i Århus/østjylland?  (Læst 6131 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #15 Dato: 22. December 2006 kl: 19:39:23 »
Det er da en menneskeret, ikke at ville/gide rode med bilen, og jeg håber ikke jeg har skræmt nogen fra at gå igang, eller finde en mekaniker.

Iøvrigt syntes jeg hverken det er dyrt eller slidsomt, men hyggeligt og lærerigt. Desværre er jeg ikke nået til at rode med fjedre endnu, men går næsten ud fra det må dreje sig om lavere, og så kraftigere fjedre man bruger for at sænke en bil.

Hvis du selv vil kaste dig ud i projektet, kan du prøve herinde, at opslå en annonce efter et værksted, du kan låne for et par dage.

Når engang :roll:  min bil kommer ud af sit hi :lol: , er det da ikke umuligt, at en eller anden kunne få lov at husere indendøre, på mit værksted i et projeks tid. Nok bedst i den varmeste del af året, da jeg ikke har varme på værkstedet.

Før jeg fik hus med værksted, var det ganske utænkeligt, at jeg satte igang med noget mere avanceret end at skifte hjul.

Når du får en hel række indlæg der ikke lige rammer ind til kernen, må du forstå det er fordi vi elsker og holder af alle der elsker og holder af sin T3, men vi har sikkert ikke lige spidskompetancer på fjeder og kernekompetancer på sænkning.

Peace Love and T3 understanding.

Lærling Kurt  :lol:  :mrgreen:  :shock:
Kurt - 25115788

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #16 Dato: 22. December 2006 kl: 19:48:28 »
Citat fra: "KaosPiloten"

For mig at se er der en fast gruppe meget ivrige skribenter her på sitet som rent faktisk er til hjælp. Ex. Jarl, Claus N. og mange andre.
Derefter kommer så en gruppe MEGET kloge men knap så behjælpelige skribenter, og det kommer jo til udtryk i denne tråd..
Thomas.


Også kan man jo lade være med at føle sig truffet...

Hvis det er meningen, så pas på hvad du siger kammerat  :!:  :?:

Intet af det jeg har skrevet er ment som klogeåge kommentarer, men nærmere et realistisk syn på det at eje en T3
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Solow

  • Gæst
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #17 Dato: 22. December 2006 kl: 20:13:03 »
"Intet af det jeg har skrevet er ment som klogeåge kommentarer, men nærmere et realistisk syn på det at eje en T3"

JA, et realistisk syn med dine øjne... Manden ville have et råd om sænkning og fik alt andet..

Hvis manden vil stikke en plov for at en anden smider 4 fjedre på er det jo ikke ens betydende med at han ikke lige har din ingenøruddanelse til at gøre det selv, men måske bare at han ikk har tid eller lyst lige nu !!

Og drop så det der "kammerat"  fordi du er sur !

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #18 Dato: 22. December 2006 kl: 20:22:52 »
Citat fra: "Solow"
"Intet af det jeg har skrevet er ment som klogeåge kommentarer, men nærmere et realistisk syn på det at eje en T3"

JA, et realistisk syn med dine øjne... Manden ville have et råd om sænkning og fik alt andet..

Hvis manden vil stikke en plov for at en anden smider 4 fjedre på er det jo ikke ens betydende med at han ikke lige har din ingenøruddanelse til at gøre det selv, men måske bare at han ikk har tid eller lyst lige nu !!

Og drop så det der "kammerat"  fordi du er sur !


Fair nok så vil jeg bare blive ved med at komme med klogeåge kommentarer og irritere folk..

Han er ny i forummet og begynder at udtale sig om noget han åbentbart overhoved ikke har undersøgt . Det synes jeg ærligtalt er upassende  :shock:
Jeg mener selv, jeg har brugt RIGTIG meget tid på at hjælpe folk besvare spørgsmål i dette forum, derfor er det da klart jeg bliver sur.

Og bare fordi du først snød mig og jeg så snød dig bagefter, behøver vi vel ikke være uvenner og tale surt til hinanden vel !?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Solow

  • Gæst
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #19 Dato: 22. December 2006 kl: 20:33:31 »
Nu løber det vist helt af med dig..

Du kommer op og kigger på en bil hvor der ikke er vinduer i, køber bilen som beset og finder så ud af at du godt kunne brug et skydevindue.. spørger så om jeg har et liggende hvor jeg ikke lige får svaret dig.. og så mener du at jeg har snydt dig !!!
 Derefter køber du flere ting, får 4 md. kredit.. og siger så at jeg skal kigge langt efter mine penge fordi du ikke fik dit vindue !!! Sådan mener jeg ikke man handler bil, og hvis det pisser dig så meget af syntes jeg du skulle lade vær med at handle og spille superopkøber.

MS

PS. Undskyld udviklingen i denne tråd, men jeg hader folk som tager hævn !!!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #20 Dato: 22. December 2006 kl: 20:51:47 »
Citat fra: "Solow"
Nu løber det vist helt af med dig..

Du kommer op og kigger på en bil hvor der ikke er vinduer i, køber bilen som beset og finder så ud af at du godt kunne brug et skydevindue.. spørger så om jeg har et liggende hvor jeg ikke lige får svaret dig.. og så mener du at jeg har snydt dig !!!
 Derefter køber du flere ting, får 4 md. kredit.. og siger så at jeg skal kigge langt efter mine penge fordi du ikke fik dit vindue !!! Sådan mener jeg ikke man handler bil, og hvis det pisser dig så meget af syntes jeg du skulle lade vær med at handle og spille superopkøber.

MS

PS. Undskyld udviklingen i denne tråd, men jeg hader folk som tager hævn !!!


Du glemmer lige at nævne fyret der ligesom vinduet stod annoncen hørte med i købet, men som jeg aldrig har fået...
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #21 Dato: 22. December 2006 kl: 21:09:44 »
Hvis Hr. kaospilot efter mit første indlæg havde svaret, at han ikke var interesseret i at lave det selv men gerne ville betale sig fra det, så havde det ikke været længere...

I stedet vælger han at svine personer til, som han ikke kender.

Jeg kan normalt tåle meget og skal  Hr. kaospilots indlæg tolkes, som jeg har, synes jeg det er ekstremt frækt og uforskammet.

Hvis jeg har misforstået noget, undskylder jeg og be'r jer om at glemme mine sure opstød..
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Solow

  • Gæst
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #22 Dato: 22. December 2006 kl: 21:42:00 »
Citat fra: "WBX Manden"


Du glemmer lige at nævne fyret der ligesom vinduet stod annoncen hørte med i købet, men som jeg aldrig har fået...


 Jeg svarede ikke på det med vinduet, og har det foresten stadig stående ( hvis nogen vil købe ?? ) men fordi du ikke lige fik et svar er det vel ikke ensbetydende med at du bare kan tage røven på mig..

 Med hensyn til fyret så du selv uret i instrumentbrættet, og fik den besked at jeg ikke vidste om det var der og hvor det sad !!

 Gider ikke denne latterlige diskution mere.. mudderkast er for børn !!

MS

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #23 Dato: 22. December 2006 kl: 22:09:03 »
Citat fra: "Solow"

 Jeg svarede ikke på det med vinduet, og har det foresten stadig stående ( hvis nogen vil købe ?? ) men fordi du ikke lige fik et svar er det vel ikke ensbetydende med at du bare kan tage røven på mig..


Det har jeg heller aldrig prøvet på...
Som jeg nævnte sidst vi skrev sammen, så regnede jeg med vi var kvitt, eftersom jeg overhoved ikke havde hørt noget fra dig efter de PM's jeg skrev..
Giver du mig vinduet, kan jeg godt leve med ikke at få fyret og du får de 500 kr.

Jeg har på intet tidspunkt ønsket at snøre dig, men det kan være svært at forhold sig til en person som ikke svarer på de PM's man sender..

Og undskyld for at ødelægge tråden... Resten vil for mit vedkommende foregå via PM...

Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at høre fra Kaospiloten, om han har en forklaring på det indlæg han skrev !?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #24 Dato: 22. December 2006 kl: 23:50:03 »
Citér
"zen and the art of motorcycle maintance" af robert m pirsig


Ja, den har jeg også dyrket mange gange. Perfekt sammensmeltning af mekanik og filosofi - netop min pointe - at lave bil er også intellektuel gymnastik.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

The Dude

  • Gæst
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #25 Dato: 23. December 2006 kl: 02:37:59 »
Hold da op. Jeg skal da love for at der bliver skudt med skarpt herinde. Håber seriøst at alle kan finde sammen om en kølig pilsner, når bølgerne har lagt sig igen.

KaosPiloten: Lad os knokle lidt for "T3 Paradiset", som du kalder det. Erfaringen viser, at når vi har nogle lidt mere konkrete forslag, så er det nemmere at få flere folk med.
Skal vi slå os sammen, og lede de steder vi snubler over? Jeg kommer hjem fra Grønland 5/1, og skal lige tjekke nogle garageanlæg. Kunne jo være at vi kunne være der.
Hvad sænkning angår, så kender jeg desværre ikke nogle "mekkere". Men hvis du skulle gå igang selv, så er der en "billede for billede" beskrivelse på en engelsk side. Prøver lige at grave de frem.

Og så lige et opråb til den samlede flok: Hvis der en nogle der har kender til et egnet sted, så modtages PM'er med stående bifald. Hvis alle bruger øjne/ører/kontakter, så har vi forhåbentlig snart et T3 Paradis

M.v.h.
Dan

The Dude

  • Gæst
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #26 Dato: 23. December 2006 kl: 02:55:37 »
Her er linket til www.brick-yard.co.uk, en engelsk hjemme side som er værd at tjekke.

http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpecific/T3/info/mods/lowering/lowering.htm er der en kanon beskrivelse af hvordan man sænker dyret. Har ikke selv prøvet den endnu, men det virker som en god beskrivelse.

Hvis nogen bruger den, kunne de meget passende give en kritik at forklaringen.

M.v.h.
Dan

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #27 Dato: 23. December 2006 kl: 10:02:24 »
Citat fra: "KaosPiloten"

Jeg må sige at det gamle ordsprog om at tyv tror hver mand stjæler og den dur holder stik denne gang. Meget bevidst og tro mod eget værdi kodeks, valgte jeg kun at nævne navne på et par folk, som jeg har observeret som værende en gave for dette site og hele ideen med sitet.
Ingen navne blev nævnt vedr. det modsatte, men alligevel kom reaktionen nærmest som når klasse læren spørger drengene om hvem der har tegnet på bordene. Drengen som først råber det var ikke mig plejer som regel at være den skyldige. :lol:


Det har sku'da ikke en skid med det at gøre!
Du peger jo stort set på mig med din beskrivelse, uden at nævne mit navn.

Hvem fanden tror du egentlig at du er !?
Hvorfor kommer du her i forummet og starter med at svine folk til ?
Det er en underlig fremgangsmetode.

Nu har dette forum eksisteret i 2 år, stemningen har altid været god og sober, heldigvis har vi været forskånet fra narrøve som dig indtil nu..

Hvis det er en ny æra der er ved at starte, vælger jeg nok at finde noget andet at bruge min tid på.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Mads-kaa

  • Gæst
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #28 Dato: 23. December 2006 kl: 11:09:12 »
Slap nu af Rasmus! Der er sgu da ingen grund til at lade en person ødelægge dit gode julehumør. Man kan ikke regne med at alle mennesker på hele kloden kan lide det man laver, eller en som person for den sag skyld! Hvis Thomas har fået indtryk af at du kommer med klogeåge kommentarer, så lad det ligge og brug din energi på at modbevise ham. Det for du selv og alle os andre meget mere ud af. Du behøver jo heller ikke kaste benzin på bålet ved at blive ved med at køre rundt i det!

/Mads

Bo

  • Gæst
T3 mek. i Århus/østjylland?
« Svar #29 Dato: 23. December 2006 kl: 11:19:47 »
Nu sidder jeg sq og får det lidt dårligt. For at en tråd, der egentlig burde være et "velkommen til T3-nettet" med den blanding af skæg og ballade og faglig ekspertviden, som jeg synes er genial, hurtigt har udviklet sig til personlige angreb, gammelt nag, og uforsonlige toner er jo slet slet ikke meningen!
 
Selvfølgelig har det ,at være fælles om noget, via nettet, nogle begrænsninger i forhold til andre "fysiske" relationer. Kommunikationsformen er anderledes, og det er svært at få alle de taktile signaler med, når man sidder foran skærmen. Glimtet i øjet, smilet, fnis´et, o.s.v De der små smilies til venstre kan gøre lidt, men betyder de det samme for os alle :?: (spørgsmålstegn)

Det betyder også at man ind imellem må være lidt mere tykhudet i forhold til hvad man ellers ville finde sig i . Misforståelser opstår nemt i denne kommunikationsform, for vi kender ikke hinanden, hverken baggrund, alder, eller humor (eller mangel på samme) og reelt set har vi ingen anelse om hvad "de andre" tænker, når de skriver som de gør.

Skulle der ind imellem komme et indlæg, man ikke synes om, må man enten spørge ind til det, eller simpelthen lade det ligge, for jeg forestiller mig ikke at der er nogen der er på T3-nettet for at skabe ufred og skabe sig uvenner.

Jeg håber virkelig at julefreden kan sænke sig og at vi alle vil fortsætte med at have gavn og glæde af dette site, som for mit vedkommende er en gave til alle T3 ejere, hjemmemekanikeren såvel som dem der bare synes det er dejligt at eje en T3´er.

Med ønsket om en glædelig jul og et lykkebringende nytår til jer alle og jeres.

Bo