Forfatter Emne: Olietryksgiver  (Læst 1436 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Olietryksgiver
« Dato: 03. April 2011 kl: 13:38:30 »
Havde lige fået samlet blokken, og alt spillede, men da jeg skulle montere olietryksgiveren mellem stødstængerne viste det sig at gevindet var lettere medtaget. Dette har nu resulteret i, at giveren hverken kan komme ind eller ud.
Går ud fra at der skal bores nyt og større gevind, men betyder det at blokken skal skilles ad igen? Og hvordan får jeg overhovedet giveren ud?

HJÆLP!!!  :(


Mattias

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Olietryksgiver
« Svar #1 Dato: 03. April 2011 kl: 17:25:04 »
Så nu fik jeg giveren ud. Ganske rigtigt er gevindet i blokken ødelagt. Skal ha' købt mig et reparationssæt i Biltema i morgen. Men mit spørgsmål er stadig om I mener at blokken skal skilles ad igen...?

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Olietryksgiver
« Svar #2 Dato: 03. April 2011 kl: 17:45:42 »
Aner ikke hvad blok du er i gang med, men jeg har prøvet noget i samme stil et par gange.... Hvis det er bore spåner/gevind spåner du er ræd for, kan du sætte krumtaphuset under "tryk" med luft. Sæt kompressor manometret på (1-2 bar.) og slut slangen til krumtaphuset et egnet sted, gå stille og roligt frem. Hvis det er en aluminiums blok er spånerne nu heller ikke så voldsomt farlige og de sidder hurtigt i oliefilteret efter første start.

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Olietryksgiver
« Svar #3 Dato: 03. April 2011 kl: 18:12:28 »
Det er en 2,1 DJ WBX. Jeg har prøvet at suge i hullet til giveren med en støvsuger og fisket alle spåner jeg kunne se ud med vatpinde.
Jeg kører på med samlingen og passer på når jeg skal lave nyt gevind.

Tusind tak for svar.

Mattias

Mølle

  • Gæst
Olietryksgiver
« Svar #4 Dato: 03. April 2011 kl: 18:50:29 »
Jeg tror at det kan blive svært at finde et rep-sæt til gevindet i føleren?? Det er jo et meget fint gevind.. Måske tager jeg fejl???

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Olietryksgiver
« Svar #5 Dato: 03. April 2011 kl: 21:58:17 »
Uha... Det har jeg slet ikke checket.
Hvad gør jeg i så fald?

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Olietryksgiver
« Svar #6 Dato: 03. April 2011 kl: 22:07:46 »
Her er den... Er det finere gevind end normalt?

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Olietryksgiver
« Svar #7 Dato: 04. April 2011 kl: 13:14:27 »
Jeg tror jeg ville starte med at opsøge en biludstyrs forretning og spørge om de ikke har et adapter sæt til montering af en olietrykmåler...... de fyre har i reglen mindst en håndfuld forskellige messing adaptere i stigende størrelser og en af den har sikkert en ende med udvendigt gevind i en rimelig størrelse, (større en det der er røget) og så skaffer du ellers en snittap der passer til det større gevind og et bor. Så er du godt på vej. Husk lige at tage højde for om der er plads til adapteren plus sensoren inden du borer op......:-)  Den sensor du viser på billedet ser ret almindelig ud,  sikkert 10 X 1 mm
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!