Forfatter Emne: 1y pumpetiming - hjælp  (Læst 4125 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline subwoofer

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
1y pumpetiming - hjælp
« Svar #15 Dato: 23. Maj 2011 kl: 08:41:00 »
Citat fra: "Jarl"
1,3 mm er en rasende aggressiv timing efter min mening. Det er den slags værdier, som folk med 200 bar på dyserne og rapsolie i tanken bruger. En std. 1Y bør efter min overbevisning ligge under 1,0 - i retning mod 0,92 - 0.97. Samme værdi passer ikke helt dårligt på en AAZ med JX-pumpe.


Jeg har brakt timingen opp fra 0.88 i skritt på 0.1 inntil forbruket sluttet å forbedre seg - utifra en teori om at optimalt tenningstidspunkt skal gi lavest forbruk. MEN, jeg har AAZ-dyser og JX-pumpe, det er slett ikke sikkert det er en god kombinasjon.

Når det er sagt, jeg har begynt arbeidet med å bygge opp en DJ, det blir bensin på meg også.

Bo

  • Gæst
1y pumpetiming - hjælp
« Svar #16 Dato: 23. Maj 2011 kl: 09:09:29 »
Citat fra: "elmo"
Jeg er endt på en timing der hedder 1.13
Jeg er klar over det lyder mærkeligt - eller at jeg måske er en hat til t time - men bilen snurrer lækkert, og ryger ikke. topfarten er også kommet tilmage. Dette setup har jeg kørt med 40.000 km - og forrige ejer har jo også kørt med det setup, så jeg tager chancen.

Ellers ved jeg jo hvor der står en 1Y med korrekt timet pumpe lige til at smide i. ;o)

... noget helt andet er, at efter jeg på Fyntræffet har set hvad der skal til for at dræbe en jx, så må det da være umuligt at tage livet af en 1Y eller andet!


Hvis det er den fra motorstanden, var det en CS´er  :wink:

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
1y pumpetiming - hjælp
« Svar #17 Dato: 24. Maj 2011 kl: 11:05:20 »
er der lavet noget video af dieseldøden?
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
1y pumpetiming - hjælp
« Svar #18 Dato: 24. Maj 2011 kl: 16:59:56 »
Hollænderne filmede det...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan