Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 47975 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Dato: 20. Juli 2011 kl: 20:39:27 »
Hej

Fruen og undertegnede har i dag været en tur i Vildbjerg og kigget nærmere på en fin Doka ex. mili med aftagelig campertop..

Vi er rigtig glade for det viste sig at bilen umiddelbart er i fin fin stand, og den bliver synet i næste uge inden vi henter dem.

Den tidligere ejer har i sin militær tid (forsyningen) kørt i denne selvsamme bil, som han efter endt militærtis fik lov at købe af forsvaret.. Den er indreg. med hvide plader, og er ualmindelig velholdt, efter min mening.

Den har de gamle brune-nappa sæder både for og bag, og interiør + loft er i mint condition.

Bilen er udstyret med en 5 trins gearkasse og en 1,9 TD fra en golf3. Motor har gået ca 145000km  og bilens km er ukendt.

Den kører rigtig fint og startede uden problemer.

Der er ingen nævneværdig rust, hverken i karos og bund (umiddelbar synligt), men bilen har naturligvis enkeltede skønheds pletter.

Med til bilen er en camping top, som er i endnu bedre stand og næsten ubrugt. Med plads til 4 sovende, med køkken, wc og spiseplads.. En rigtig fin camper.

Vi har ikke fået bilen med hjem fordi den lige skal synes, men regner med at hente den i næste weekend, og vi er rigtig glade..  :-)

Billeder og mere info kommer når vi har fået bilen hjem..

/tj

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #1 Dato: 20. Juli 2011 kl: 21:25:17 »
Jamen så til lykke med den. I skal nok få mange fornøjelige timer sammen....

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
BODIL fra Fyn
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2011 kl: 11:46:57 »
Det lyder som en rigtig fin kombination - en arbejdshest med mulighed for camping....

Tillykke med den... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Mølle

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #3 Dato: 21. Juli 2011 kl: 11:52:28 »
Stort tillykke. Den skal I nok blive glade for.. og så er vi nok mange, som er spændte på, hvad det er for en gearkasse. Hvis det er en Porsche, så er det jo spændende hvilken en.. Er det en alm. 5 gears, så skal i ikke være kede af det... den skal nok gøre arbejdet..

håber at vi ses til træf.. måske hos Doka d. 10. sep???

mvh..  Erik

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #4 Dato: 21. Juli 2011 kl: 14:11:22 »
Hej

Jeg skal nok skrive her hvilken gearkasse det er.. Men jeg skal lige have den hjem..

Vi overvejere allerede træffet i sept..

;-)

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #5 Dato: 21. Juli 2011 kl: 18:51:32 »
jeg har osse en doka med camper hus på :0) den skal i nok blive glade for
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #6 Dato: 02. August 2011 kl: 20:59:33 »
Endelig er ”Bodil” kommet til Fyn. Det var en lang og snørklet vej.

Hermed en beretning om en naiv fynbo og en jysk klaphat.

Vi har længe været på udkig efter en billig ferieform hvor vi kan tage af sted på ferie i ind- og udland, 2 voksne og vores to sammenbragte børn, samt så skulle jeg kunne bruge løsningen alene på utallige ture til festivaler og events.
Jeg har i mit ”tidligere liv” haft T3 i form af en bus med to sæderækker bagi, og har hele tiden tænkt at det var løsningen blot med camping indretning (med hævetag). Men vi har også set på andre løsninger Camp-let, Campingvogn, telt og decideret autocamper.
Men ved en tilfældighed falder jeg over en annonce på gul&gratis, det er en T3 Doka med aftagelig camper-top, og det varer ikke længe før jeg selv og resten af familien godt kan se det smarte i denne løsning, især også fordi at T3éren er på hvideplader.

Vi kontakter sælger og snakker med ham om bilen, men det viser sig at den tilhører boet efter hans afdøde bedstefar, og han ved ikke ret meget om bilen, så vi beslutter at drage til Vildbjerg (ved Herning) og kigge nærmere på bilen. I øvrigt er er han interesseret i at vi bytter bil, vi havde en Fiat Stilo.
Vi mødes med sælger på hans forældres ejendom langt ude på landet, og vi bliver præsenteret for en ellers ret fin bil. Doka’en er vel hvad jeg vurdere 90% rustfri, undervognsbehandlet og pæn i lak og ikke mindst et meget velholdt interiør.

Bilen en er gammel millitær-vogn, så sæderne er i brun plastik, men altså MEGET pæne.
Jeg vurderer efter prøvetur og nærmere gennemgang, at bilen klart er noget for os. Og vi begiver os hen til nabo ejendommen hvor campertoppen står i en lade. Den er virkelig fin udfra hvad jeg kan se, men den er svær at se ordenligt dan jeg ikke ikka kan komme ind i den, da den står på stativ som ikke er så stabilt, og så er den meget beskidt.. Men jeg kigger ind i den og lader mig overbevise, af naivitet og min kæreste.

Nu er så tid til at sælgeren kigge på vores bil – det går stærkt – han konstaterer at pedalerne ikke har noget gummi på, dækkene er ikke er af samme fabrikat for og bag, og så påpeger han at der er et stenslag i forruden. Sten slaget fjerner jeg med lidt spyt på fingeren (insekt). Vi slutter af med at han kigger i motrorummet og fortæller at han ikke ved hvad han skal kigge efter, og lukker igen. Han ønsker ikke prøvetur og vil hellere snakke om vores forestående byttehandel.

T3 er sat til salg for kr. 45.000 nysynet og med campertop. Vi diskuterer lidt frem og tilbage, og han foreslår at jeg selv sørger for at få den synet mod at vi bytter bilerne med yderligere kr. 5000 til mig. Men jeg er ikke vidende nok til at vurdere bilens syns muligheder, sådan på stående for (den bremsede skævt ved prøvetur), så jeg ville hellere bytte lige over med T3’eren NYSYNET.

Vores Fiat skal til syn i okt/nov i år, og jeg var ikke indstillet på at syne vores egen inden denne handel. Meget mod min forventning accepterer han denne løsning, og vi skriver en seddel på vores aftale, og underskriver begge to..
Vi er himmelhenrykte og drager hjem med et smil på læben, og glæder os til at få bilen. Vi har aftalt at sælger vil bringe bilen til mekaniker ved førstkommende hverdag og vi kan afhente den weekenden efter.

I løbet af ugen aftaler jeg med sælger at han vil indregistrere den i mit navn og han vil isætte et nyt batteri på min regning, jeg sørger naturligvis for at sende forsikringsdokument og indregristeringsdokumenter til ham, så der ikke er noget til hinder for at vi kan hente den i weekende.
Vi når til onsdag aften og og jeg opdager at der på bilgalleri.dk er oprettet en salgsannonce på bilen hvor den fremstår nysynet og nu til kr. 55.000,- - Det undrer mig naturligvis temmelig meget og jeg kan ikke forstå at jeg har hørt noget om bilens eventuelle syns-godkendelse, så jeg ringer sælger op og får den besked at bilen desværre ikke blev godkendt ved syn og det vil koste ca. 10.000 kroner at få den igennem syn…

Jeg undres naturligvis en del (lader være med at fortælle ham at jeg har set annoncen på bilgalleri) og spørger indtil hvad det er der skal laves for at få den synet.. Man hav afviser at fortælle mig det under påskud af ikke at have mekanisk/teknisk viden nok om bilen. Men VW i Herning har sagt at de nok ikke kan betale sig..

Herefter fortæller jeg ham at jeg har set annoncen på bilgalleri.dk, og han bliver total tavs. Jeg spørger direkte om han har fortrudt salget nu da han har erfaret at den strøger direkte igennem syn???? Og jeg skælder ham i øvrigt (MEGET HØJRYSTET) ud over at han lyver for mig..
Meget snak frem og tilbage gør at han ikke vil snakke mere med mig og lægger på..!

Jeg skriver en sms til ham om at vi har en skriftelig aftale, og jeg agter at gennemføre handlen, uanset om han har fortrudt eller ej. I øvrigt er jeg måske ikke helt politisk korrekt i mit sprog brug…
Herhjemme er vi chokerede over at blive løjet for og at nogen vil opføre sig sådan, og godt 30 min. senere får jeg en sms – ”Bilen er synet.” – Jeg skrive skriver tilbage til ham det var jeg jo ligesom klar over og hvad vi nu skulle gøre..

Umiddelbart ringer han op til mig, og er meget underlig (kan høre en kvinde i baggrunden der snakker til ham), han siger at jeg er velkommen til at sagsøge ham og at han var pisse ligeglad med en idiot som mig.. Nu bliver jeg for sur og siger at jeg vil kontakte hans forældre (fordi bilen står på deres ejendom) og med min skriftlige aftale i hånden bede dem om at gennemføre handlen – Det ændrer fuldstændig hans attitude og, siger at det ikke er godt og at jeg kan afhente bilen næste dag kl. 12 præcis…

Meget usikker på om jeg kunne stole på vores nye aftale drager jeg, meget tidligt, imod jylland – jeg skal lige omkring Told&Skat i Herning først, og leje prøveskilte. Jeg besluttede mig at køre meget tidligt, så jeg kunne komme i god tid hvis han nu skulle lave numre med mig. Så allerede kl. 1030 var jeg ved forældrenes ajendom, og minsanten om han ikke havde monteret camperen og var på vej væk..!
Han blev fanme lang i masken da han så mig dreje ind ved siden af ham – jeg fór  ud af bilen og sagde at vi hellere måtte klare papir sagerne inden bilen kørte videre – han var fanme sur  ;-)

Jeg havde hjemmefra forberedt FDM slutsedler på begge biler, så vi kunne gennemføre som to seperate handler.. Jeg havde naturligvis skrevet at han IKKE havde prøvekørt Fiaten og at begge biler er købt uden garanti og reklamation.
Det gik nu meget smertefrit og jeg kører hjem – På vej hjem ringer han et par gange, men jeg gider faktisk ikke at snakke med ham.. Dagen efter ringer den en af hans venner og fortæller mig om at men ved private handler har 14 dages fortrydelsesret og at Sælgeren gerne vil benytte sig af denne.. Jeg afviser og siger at sælgeren selv må ringe hvis han vil noget…

Hvad så nu..
Der er naturligvis ikke fortrydelsesret på en privat bilhandel, og vi er taget på ferie. !!

Det var et virkelig mærkeligt salgsforløb, men vi sidder nu på Tåsinge og hygger os i vores nye autocamper/ladbil/familiebil  :-D
Så til alle der laver aftaler om handler…  Få det på skrift..

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #7 Dato: 02. August 2011 kl: 21:57:42 »
hold da fast for en historie  :shock: undrede mig godt over at den var sat til salg igen nysynet men tænkte bare at der var sket et eller andet i handelen
men godt du fik den held og lykke med den  :D  :D

14 dages returret ved privathandel ha ha ha  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
BODIL fra Fyn
« Svar #8 Dato: 02. August 2011 kl: 22:01:53 »
Det var sku noget af en historie. Men tillykke med bilen. Kommer der nogle billeder af bilen og camperkassen udv. og indv. Nu du har fået halet den i land  :D

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #9 Dato: 02. August 2011 kl: 22:02:29 »
Bliver der mere, så må du henvise til købeloven ;)

I har begge skrevet under på at det er som beset uden garanti og derfor er der i en privat handel ikke noget at komme efter...

Men tillykke med bilen ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #10 Dato: 02. August 2011 kl: 22:05:51 »
Tillykke med den!! Blev helt forpustet i aftes da jeg læste historien. Sikke en masse følelser i har været igennem. Den får i glæde af i  mange år.  Tillykke!

Viu bor lige i nærheden. Måske vi skulle lave et minitræf over en kop kaffe??

Venligst Dennis og familie.
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Kkrogsgaard

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #11 Dato: 02. August 2011 kl: 22:26:19 »
Hold da op en smøre... Hvordan ser den så ud inden i, blev du skuffet eller?

Der er jo altid to sider af samme sag, men det lyder som en spøjs fætter du har handlet med.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
BODIL fra Fyn
« Svar #12 Dato: 02. August 2011 kl: 22:27:31 »
hold da op er klaphat!!

da vi skulle købe vores første T3 var vi os ude og se på en bil der ikke levede op til prisen, på vej ud af laden hvor bilen stod sagde jeg at jeg ville tænke over det og ... men han sagde bare "det behøver du ikke"!!  :lol:

de 14 dage han nævner er vist noget han har misforstået, det er ved internethandel :)

håber at i har fået en fin bil og er glade for den :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #13 Dato: 02. August 2011 kl: 22:29:42 »
45k for nysynet doka med campertop, er da også en pris i begge kan være bekendt, så det ligner da heller ikke et rip-off du har lavet. Han har solgt en bil og efterfølgende fundet ud af at han ville have 10k mere. Det er bare ærgeligt, men en hædersmand trækker bare på skulderen og håber på bedre held næste gang. Du har slutseddel, reg. attest og selve bilen, det bli'r ikke bedre. Tillykke
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #14 Dato: 02. August 2011 kl: 22:45:52 »
Sikke en historie. Har man lavet en handel er det vel det ?! 14 dages fortrydelsesret ? Hmmm... Det har jeg da godt nok aldrig hørt om. Godt, at du fik hentet bilen i tide.
Held og lykke med den.