Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 48274 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
BODIL fra Fyn
« Svar #255 Dato: 11. Maj 2012 kl: 12:10:12 »
det mærke jeg snakkede om er kun et reference mærke, sålænge du sætter tændkablerne i den rigtige rækkefølge så kan du godt vælge et andet reference mærke, men det kan jeg ikke finde nogen god grund til at gøre, det er dog det der er gjort ved din motor.

motorcomputeren får signal fra strømfordeleren, der er ikke toppunktsføler på den motor.

nej din strømfordeler skal stå som i data for en monopoint med vacumregulering. resten styres af vacumregulering og boksen.

De nyere monopoint uden vacum regulering på strømfordeleren, reguleres udelukkende af boksen.

i gamle dage med platintænding, var der svingklodser i strømfordeleren som regulerede tændingen efter omdrejninger.

hvis det er tørvejr og du har en 13mm fastnøgle, så kan vi hurtigt prøve om det gir et resultat.
og har du en 19mm klokkenøgle så smid os den i bilen, så er det nemmere at dreje motor til ØD :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #256 Dato: 11. Maj 2012 kl: 12:11:16 »
Jeg vil da mene at hvis du sætter alt på mærkerne, så har du jo grund indstillingen og det burde den kunne køre med...
Der kan så være noget finjustering af tændingen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #257 Dato: 11. Maj 2012 kl: 12:11:17 »
OK vi ser ;-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #258 Dato: 11. Maj 2012 kl: 12:11:58 »
Arh, slået med et minut :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
BODIL fra Fyn
« Svar #259 Dato: 11. Maj 2012 kl: 12:18:20 »
Citat fra: "BlackChart"
Jeg vil da mene at hvis du sætter alt på mærkerne, så har du jo grund indstillingen og det burde den kunne køre med...
Der kan så være noget finjustering af tændingen...


enig, det har jeg os nævnt for thomas i telefonen...

nu har jeg jo kigget i hans motorrum til fyn12, så har da en rigtig god ide om hvad der skal prøves :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
BODIL fra Fyn
« Svar #260 Dato: 19. Maj 2012 kl: 18:02:25 »
@thomas, Hvad er status her 8 dage efter du lånte en anden strømfordeler af mig?
virker det eller?

fortæl fortæl :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #261 Dato: 19. Maj 2012 kl: 18:12:22 »
Stor bil, - intet VROOM!
Efter udskiftning af dele:
STORT Vroom, - ingen bil  :lol:  :lol:  :lol:

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #262 Dato: 19. Maj 2012 kl: 21:01:27 »
Har prøvet at montere, men kan ikke starte den..  Noget må være galt..  Den slår bare en ordenlig skid!!

Jeg opsøger lige hjælp til opgaven..

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
BODIL fra Fyn
« Svar #263 Dato: 19. Maj 2012 kl: 21:52:23 »
har du:

stillet motor på OT for cyl1?

sat den "nye" strømfordeler i hullet med rotoren centreret ud for det mærke på strømfordeleren, som jeg viste dig?

flyttet tændkablerne så tændkabel til cyl1 er sat ved det mærke som rotoren peger på?

sat de andre kabler i følgende rækkefølge (med uret rundt) 1342?

sat vacumslange til på strømfordelerens vacumdåse?

når du kan svare ja til alt det, er der kun fin justering tilbage :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #264 Dato: 24. Maj 2012 kl: 15:33:34 »
Citat fra: "vw_madsen"
der findes en ev motor den sidder ijetta 1.8 gt samt golf 2 gti 1,8 1984-1987
Volkswagen Golf II 1,8 GTI - EV - N/A - 1984 - 1987
 
Motor
Motorkode   EV    
Cylinder, antal   R4    
Ventiler, antal   8, OHC    
Slagvolumen (boring/ slaglængde)   1781 cm³ (81,0/ 86,4)    
Kompressionsforhold (oktantal)   10,0: 1 (98)    
Max ydelse kW (din HK)/ omdr.   82 (112)/ 5500    
Max. drejningsmoment Nm/ omdr.   155/ 3100    
Motortype placering   Motorblok venstre side    
Stelnummer placering   Torpedoplade    
Årgangsbestemmelse i stelnr.   10. ciffer E = 1984    
Ventiler indsugning,mm (kold/ varm)   (Hydraulisk)    
Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm)   (Hydraulisk)    
Kompressionstryk, bar   10,0 - 13,0    
Olietryk v/ omdrejninger, bar   2,0/ 2000 driftsvarm    
Kobling frigang, mm   15 ved pedal    
Arbejdstid for udskiftning af kobling   3 timer og 25 minutter    
Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik   Efter behov/ 4 år    
Tandrem: Kontrol   30.000 km    
Arbejdstid for udskiftning af tandrem   1 time og 6 minutter    
Volkswagen Golf II 1,8 GTI - EV - N/A - 1984 - 1987
 
Motorstyringssystem
Strømfordeler   026 905 206 A    
Motorstyringssystem - Type   Bosch K - Jetronic    
Tændrør   Bosch W 6 DTC    
Elektrodeafstand, mm   0,8 - 0,9    
Tændingsrækkefølge   1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 ved krumtapremskive)    
Tændingstidspunkt FØR TOP   U/ vak. 6° ± 1°/ 900 ± 100 o/m    
Tændingsmærkets placering   Svinghjul    
Spænding til + klemme, V   12,0 V    
Tændspole   Transistor tænding    
Tændspole: Primær/ Sekundær modstand   0,52 - 0,76 ohm/    
Krumtapgrader beg. ved omdr.   0°/ 1050 - 1450    
Krumtapgrader med. ved omdr.   9° - 14°/ 2200    
Krumtapgrader max. ved omdr.   20° - 24°/ 6000    
Krumtapgrader beg. v/ mm Hg   0°/ 45 - 105    
Krumtapgrader max. v/ mm Hg   13° - 17°/ 240 - 255    
Systemtryk med/ uden vakuum, bar   4,7 - 5,4 (Styretryk 1,2 - 1,7 bar/ 25°)    
Benzinpumpetryk, bar   (Kapacitet 900 cm³/ 30 sek.)    
kan dette bruges


Hey Mads

Kan jeg lokke dig til at finde samme oplysninger for ABS motoren ??

På forhånd tak

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
BODIL fra Fyn
« Svar #265 Dato: 24. Maj 2012 kl: 18:37:54 »
sådan her værsegod


Volkswagen Vento 1,8i - ABS - 1H2 - 1992 - 1995
 
Motor
Motorkode   ABS    
Cylinder, antal   R4    
Ventiler, antal   8, OHC    
Slagvolumen (boring/ slaglængde)   1781 cm³ (81,0/ 86,4)    
Kompressionsforhold (oktantal)   10,0: 1 (95 blyfri)    
Max ydelse kW (din HK)/ omdr.   66 (90)/ 5500    
Max. drejningsmoment Nm/ omdr.   145/ 2500    
Motortype placering   Venstre side af blok    
Stelnummer placering   Torpedoplade    
Årgangsbestemmelse i stelnr.   10. ciffer modelår, N = 1992, P = 1993    
Ventiler indsugning,mm (kold/ varm)   (Hydraulisk)    
Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm)   (Hydraulisk)    
Ventilvinkel/ ventilsædevinkel   / 45°    
Kompressionstryk, bar   10,0 - 13,0 (Min. 7,5)    
Olietryk v/ omdrejninger, bar   Min. 2,0/ 2000 (80° C)    
Kobling frigang, mm   15 ved pedal    
Arbejdstid for udskiftning af kobling   3 timer og 45 minutter    
Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik   Efter behov/ 4 år    
Tandrem: Kontrol   30.000 km    
Arbejdstid for udskiftning af tandrem   1 time og 18 minutter    
Drivrem   Se information    
Motorstyringssystem
Strømfordeler   030 906 026 C (Max. 6300 o/m)    
Motorstyringssystem - Type   Bosch Mono - Motronic    
Tændrør   Bosch W7 DTC    
Elektrodeafstand, mm   0,70 - 0,90    
Tændingsrækkefølge   1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 ved krumtapremskive)    
Tændingstidspunkt FØR TOP   6° ± 1°/ 770 - 1000 o/m    
Teststik/ Diagnosestik   Se information    
Tændingsforstilling   Max. 30° - 38°    
Tændingsmærkets placering   Svinghjul    
Tændspole: Primær/ Sekundær modstand   0,5 - 0,7 ohm/ 3,0 - 4,0 kohm    
Systemtryk med/ uden vakuum, bar   0,8 - 1,2/    
Holdetryk, bar   1,2 efter 10 minutter    
Dysemodstand, ohm   1,2 - 1,6    
Min. manifoldvakuum i tomgang, mbar   590    
Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C   2,0 - 3,0 kohm/ 300,0 - 350,0 ohm
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
BODIL fra Fyn
« Svar #266 Dato: 24. Maj 2012 kl: 18:43:08 »
eller her med en anden strøm fordeler
Volkswagen Passat 1,8 - ABS - 35I - 1991 - 1994
 
Motor
Motorkode   ABS    
Cylinder, antal   R4    
Ventiler, antal   8, OHC    
Slagvolumen (boring/ slaglængde)   1781 cm³ (81,0/ 86,4)    
Kompressionsforhold (oktantal)   10,0: 1 (95 blyfri)    
Max ydelse kW (din HK)/ omdr.   66 (90)/ 5500    
Max. drejningsmoment Nm/ omdr.   145/ 2500    
Motortype placering   Motorblok venstre side    
Stelnummer placering   Højre fjederben    
Årgangsbestemmelse i stelnr.   10. ciffer modelår, M = 1991, N = 1992    
Ventiler indsugning,mm (kold/ varm)   (Hydraulisk)    
Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm)   (Hydraulisk)    
Ventilvinkel/ ventilsædevinkel   / 45°    
Kompressionstryk, bar   9,0 - 12,0 (min. 7,0)    
Olietryk v/ omdrejninger, bar   Min. 2,0/ 2000/ 80° C    
Kobling frigang, mm   15 ved pedal    
Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik   Efter behov/ 4 år    
Tandrem: Kontrol   30.000 km    
Motorstyringssystem
Strømfordeler   Bosch 026 905 205 S    
Motorstyringssystem - Type   Bosch Mono - Motronic    
Tændrør   Bosch W 7 DTC    
Elektrodeafstand, mm   0,7 - 0,9    
Tændingsrækkefølge   1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 ved krumtapremskive)    
Tændingstidspunkt FØR TOP   u/ vak. 6° ± 1°/ 750 - 950 o/m    
Teststik/ Diagnosestik   Under gearstangsmanchet    
Tændingsforstilling   0°/ 950-1200 Max. 27° - 31°/ 6000 o/m    
Tændingsmærkets placering   Svinghjul    
Tændspole: Primær/ Sekundær modstand   0,52 - 0,76 ohm/ 2,4 - 3,5 kohm    
Systemtryk med/ uden vakuum, bar   0,8 - 1,2/ tomgang    
Holdetryk, bar   0,5 efter 5 minutter    
Dysemodstand, ohm   1,2 - 1,6    
Min. manifoldvakuum i tomgang, mbar   590    
Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C   2,0 - 3,0 kohm/    
Gasspjældfølerspænding, volt   (VAG 1551 tester)    
Cyl.balance tilladt - (max måletid)   Nej    
Elektrisk system
Batteri   12 V 45 Ah    
Starter strømforbrug (roterende),A   175 A    
Spændingsrelæ, Volt v/ amp.   12,5 - 14,5 V/ 45 A    
Klemmebetegnelser DIN 72 552   Se information    
Generator max, A   65    
Kapaciteter
Motor olie, uden filter, liter   3,5    
Motor olie, med filter, liter   4,0    
Motor olie, specifikation, API   API SF, API SG    
Gearkasse, liter   3,1 (APi. GL-4 SAE 80)    
Aut. gearkasse, liter   3,0 (Total 5,6) (ATF Dexron)    
Differentiale, liter   0,75 (GL-5)    
Servostyring, liter   0,7 - 0,9 (G 0
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #267 Dato: 24. Maj 2012 kl: 18:53:31 »
Mange tak mads