Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 48268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
BODIL fra Fyn
« Svar #30 Dato: 06. August 2011 kl: 19:48:36 »
Jeg har sådan på besøg i indkørslen (det var måske præcis din hvis det er den BajaBo havde), den er godt nok stor.
Men det ser lækkert ud; har man "lyst" til at køre fra pladsen på småture eller bliver man holdende indtil turen går videre til næste plads?

Hinze

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #31 Dato: 06. August 2011 kl: 20:03:07 »
Tak for vægt info..
Hinze: vi har telt med til ungerne (et stort et)  + læsegl.. så det udgør sammen med bilen vores camp.. Så vi kan udemærket forlade pladsen, stole og borde ind i teltet og afsted afsted..   Intet problem.

Og JA den er godt nok stor, men perfekt for os.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #32 Dato: 06. August 2011 kl: 20:43:02 »
Citat fra: "Hinze"
Jeg har sådan på besøg i indkørslen (det var måske præcis din hvis det er den BajaBo havde), den er godt nok stor.
Men det ser lækkert ud; har man "lyst" til at køre fra pladsen på småture eller bliver man holdende indtil turen går videre til næste plads?

Hinze


Mener at have læst et sted at man godt kan smide den på campingpladsen og så bare køre i bilen, men man måtte ikke bruge den uden at den var på ladet af bilen...
Noget med at benene ikke var dimensioneret til brug som støtte i den forbindelse...

Men har da set et par tyskere der havde ikke-standard ben på dem (ved ikke om der var lavet forstærkninger i kassen også) som kunne koble dem fra og stadig bruge dem til camping...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #33 Dato: 07. August 2011 kl: 23:26:13 »
Første måling af brændstof økonomi:

MED campertoppen på, kører vi 9,3 km/l diesel - hvilket jeg er udemærket tilfreds med.
Behagelig march-fart på motorvej er godt 90 km/t.

Er igang med at måle økonomien uden campertop - update senere

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #34 Dato: 07. August 2011 kl: 23:27:23 »
Det de af jer der med interesse har spurgt til min gearkasse..:

Så er min gearkasse IKKE med spær  !?!

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #35 Dato: 10. August 2011 kl: 19:31:03 »
Her er lige et par fotos af "Bodil" uden vores "2. hjem" på ryggen..

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #36 Dato: 23. August 2011 kl: 16:01:48 »
Så nu er "Bodil" udstyret med Blaupunkt radio, forstærker og subwoofer...

Nice  -  det spiller bare

Mølle - tak for de fine sager.!!

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #37 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 19:00:29 »
Nu med Alu'er og pigdæk ...  Ved godt det er lidt tidligt men har ikke andet at proppe på, da det ene af mine sommer hjul var ved at ekspludere og var næsten helt firkantet..

Synes sgu den ser godt ud..

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #38 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 19:49:08 »
Smukke smukke dame. Der har du sgu skudt papegøjen "Bodil"
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #39 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 22:16:06 »
Hej Thomas Det er jo bare klasse det der ! Så mangler du bare din nye lygtegril. Jeg kommer over fyn på lørdag, så må vi jo lige mødes der. Mvh Per

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #40 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 14:48:02 »
Nå.. Så skete det..

Bilen står stille, motoren er så godt som død..

Der er nu blevet kontrolleret kompression og det viser sig at cyl. 1,2 og 3 er der super fin kompression på men på nr. 4 er der INGEN, ja INGEN kompression. Hvilket jo vil sige at der er forskellige fejlkilder som kan undersøges. Men alle medfører at motoren skal skilles ad, hvilket jeg ikke selv har forstand på - det er rigtig rigtig surt selvfølgelig, men set i lyset af at det er vores eneste bil (på plader) så er vi pænt presset her hjemme...

Hele familien har kastet sin ubetingede kærlighed på "Bodils" fortræffeligheder, og vi er enige om at vi arbejder på at hun er kørende igen, helst snart.. Så vi er ikke på udkig på en anden bil men skal have fundet en holdbar løsning på motor-problemet..
 
Lige som så mange andre familier i DK er vi hårdt ramt af ledighed her i familien, så det presser jo yderligere på problemet. Men vi prøver at se på alle muligheder lige pt..

Lige nu har vi følgende overvejelser:
udskifte til Række-benziner
Finde lignende motor (diesel)
Renovere nuværende

Ved anskaffelse af ny motor, har jeg bare fandens svært ved at vide om vi køber katten i sækken hvis der ikke er historik på motoren.. Nogle motorer kører fint 300.000km men har jog også set nogle kører væsentligt mindre..  Så hvad skal vi lige gå efter..?? Det er ikke nemt...

Man kan selvfølge også være heldig at finde en kørende bil hvor vi kan tage motoren fra, så kan man jo komme ud at køre med bilen og høre om motoren lyder mærkelig, men det giver bare ikke nogle garantier for om motoren er iorden... Ligesom en vel dokumenteret servicebog heller ikke giver garanti for at motoren er fejlfri..

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #41 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 15:23:46 »
Øv, surt, men desværre ingen overraskelse. JX har temperaturproblemer. AAZ har endnu værre temperaturproblemer. Med campingkasse bliver problemerne meget hurtigt til brutal realitet. Efter min bedste overbevisning har VW ikke en TD-motor i programmet, der ville kunne overleve de vilkår. Ingen tvivl om, at TDI ville kunne løseopgaven, men ombygningen er besværlig, gearkassen bliver det svageste led og vægtafgiften vil fortsat være uhyrlig. Række-benz fra G2/G3/Passat er en legendarisk robuste og leverer meget fine præstationer. Indkøb af sådan en motor er latterlig billig sammenlignet med en renoveret diesel, den kører på det dyre brændstof, men tilgengæld rasler vægtafgiften ned. Hvis du bedre kan lide at køre og campere end at skifte motorer, så er valget lige til. Hvis du har tusindlapper nok, gerne vil være dieselekspert og har lyst til at komme i træning til at kunne skifte en motor på 2 timer, så skal du endelig få en anden diesel i. Og hvad angår en brugt diesel, så forvent, at den er renoveringsmoden ved indkøb. Det er de notorisk.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
BODIL fra Fyn
« Svar #42 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 15:32:53 »
Jarl for fanden da. Du var engang dieselhørmer, ja nærmest religiøs med emnet. Hvad sker der dog?

Anyway, jeg er jo også til den vellugtende benzin, og har dyb sympati for den kære BODIL.

Held og lykke med det Thomas, her har jeg alt for lidt forstand, men jeg stoler på at Jarl har ret.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #43 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 15:40:18 »
En AAZ, men er den fra 1992-1996?
499,00 euro - omtrent 3.750 kroner
30 km fra Flensborg hos en bilophugger
og den har kørt 180.000 ...
Kun en ide ...
Jens

http://www.ebay.de/itm/VW-GOLF-III-3-MOTOR-AAZ-1-9-TD-180000-/260869922100?pt=DE_Autoteile&hash=item3cbd0f1d34
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
BODIL fra Fyn
« Svar #44 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 17:12:10 »
jeg ville klart lægge en r4 benz i. argumenterne har Jarl fint beskrevet.

Hvis ikke du har mod på det elektriske står der måske en r4 med mekanisk indsprøjtning et sted i nærheden.