Øv, surt, men desværre ingen overraskelse. JX har temperaturproblemer. AAZ har endnu værre temperaturproblemer. Med campingkasse bliver problemerne meget hurtigt til brutal realitet. Efter min bedste overbevisning har VW ikke en TD-motor i programmet, der ville kunne overleve de vilkår. Ingen tvivl om, at TDI ville kunne løseopgaven, men ombygningen er besværlig, gearkassen bliver det svageste led og vægtafgiften vil fortsat være uhyrlig. Række-benz fra G2/G3/Passat er en legendarisk robuste og leverer meget fine præstationer. Indkøb af sådan en motor er latterlig billig sammenlignet med en renoveret diesel, den kører på det dyre brændstof, men tilgengæld rasler vægtafgiften ned. Hvis du bedre kan lide at køre og campere end at skifte motorer, så er valget lige til. Hvis du har tusindlapper nok, gerne vil være dieselekspert og har lyst til at komme i træning til at kunne skifte en motor på 2 timer, så skal du endelig få en anden diesel i. Og hvad angår en brugt diesel, så forvent, at den er renoveringsmoden ved indkøb. Det er de notorisk.