Forfatter Emne: Renovering af skydedør, har jeg alt?  (Læst 1262 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
Renovering af skydedør, har jeg alt?
« Dato: 02. August 2011 kl: 12:40:38 »
min skydedør faldt af med et brag i kbh i søndags netop da jeg var på vej til bryllup og i forvejen forsinket, så da jeg sad i kirken med sorte fingre besluttede jeg mig for at gøre noget ved det :)

men da døren nu er smækket og låst for at holde den på plads og jeg ikke rigtig gider til at bakse den på igen før den alligevel skal laves, så ville jeg lige høre om jeg har fået bestilt alt hvad jeg skal bruge her eller om jeg mangler noget? (har haft bilen i 2 dage så har ikke lige overblik over den endnu)

jeg har købt alle delene her undtagen nr 2 (min t3 er fra 90) er det ikke alt jeg skal bruge for at skifte alle bevægelige dele på skydedøren?

 http://www.brickwerks.co.uk/index.php?page=shop.browse&category_id=136&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=3

eller mangler jeg noget?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Renovering af skydedør, har jeg alt?
« Svar #1 Dato: 02. August 2011 kl: 13:01:54 »
Ved du hvorfor den faldt af?

Jeg havde en bus hvor der var var rust i væggen bag skinnen, så skinne hang og døren kunne falde ud af skinnen. Tjek lige efter.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
Renovering af skydedør, har jeg alt?
« Svar #2 Dato: 02. August 2011 kl: 13:54:14 »
Citat fra: "jensjakob"
Ved du hvorfor den faldt af?

Jeg havde en bus hvor der var var rust i væggen bag skinnen, så skinne hang og døren kunne falde ud af skinnen. Tjek lige efter.


rust er bestemt en faktor på denne bil, men det var det øverste vandrette hjul på det bagerste beslag, (det på skinnen midt på bilen) som kollapsede. det manglede så da jeg købte den da ejeren havde været igang med at reparere det. (han havde gjort opmærksom på det skal det lige siges) jeg åbnede så skydedøren ved at føre beslaget hen ad skinnen og bare lade det hænge i rillen, men da jeg så smækkede bagklappen faldt det ud af rillen fordi det manglende hjul ikke holdt den på plads længere og tog hele døren med sig + det nederste leje også. (ups..)

så grundlæggende er alt klar til udskiftning, jeg regner også med at fjerne rust og smøre alle skinner med fedt før jeg monterer det igen, ville bare lige være sikker på at jeg havde fået det hele med?

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Renovering af skydedør, har jeg alt?
« Svar #3 Dato: 02. August 2011 kl: 20:49:35 »
Citat fra: "burnout"
min skydedør faldt af med et brag i kbh i søndags netop da jeg var på vej til bryllup og i forvejen forsinket, så da jeg sad i kirken med sorte fingre besluttede jeg mig for at gøre noget ved det :)

men da døren nu er smækket og låst for at holde den på plads og jeg ikke rigtig gider til at bakse den på igen før den alligevel skal laves, så ville jeg lige høre om jeg har fået bestilt alt hvad jeg skal bruge her eller om jeg mangler noget? (har haft bilen i 2 dage så har ikke lige overblik over den endnu)

jeg har købt alle delene her undtagen nr 2 (min t3 er fra 90) er det ikke alt jeg skal bruge for at skifte alle bevægelige dele på skydedøren?

 http://www.brickwerks.co.uk/index.php?page=shop.browse&category_id=136&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=3

eller mangler jeg noget?


Jeg tror de dele sælges i danmark og lidt billigere.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Renovering af skydedør, har jeg alt?
« Svar #4 Dato: 02. August 2011 kl: 22:01:15 »
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966