Forfatter Emne: ...Træls bilhandel  (Læst 3916 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
...Træls bilhandel
« Svar #15 Dato: 25. September 2011 kl: 18:54:34 »
Det er den blanket Thomas linker til
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #16 Dato: 25. September 2011 kl: 20:57:27 »
Har været udsat for at en ikke ukendt entreprenør på Vejleegnen "glemte" at omregistrere.
havde ringet til Politiet flere gange og bedt om at få pladerne fjernet på vognen, og en nat fandt vi den i Vejle på en p-plads. 2½-3 mdr. efter handelen.
Ikke engang særlig langt fra Skolegade, hvor Politiet i Vejle bor.
Jeg ringede og fortalte, at nu står jeg ved siden af bilen og nu tager jeg pladerne af den.
Nej Uha Uha det måtte jeg sørme ikke det er ulovlig selvtægt og det kunne jeg komme grueligt galt afsted med osv. osv.

Men Politiet fortalte ikke at vi kunne underskrive ovennævnte blanket.

Jeg har lyst til at tilføje, at jeg aldrig har kunnet fatte, at hvis man handler med en bilhandler er det de samme 21 dage der gælder.
For mig at se, kan de ikke godt selv betale for at have nummerplader på deres biler ?
Betale vægtafgift og forsikring for at en bilhandler kan køre gratis har jeg aldrig set det formålstjenlige i.
Bilhandleren giver jo ikke mig tilsvarende 3 uger !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #17 Dato: 25. September 2011 kl: 21:57:21 »
Nej, forhandleren sørger som regel for registrering, da han heller ikke er interesseret i, at omgås uærlige købere. Når de påberåber sig tre uger med plader på, er det mange gange et forsøg på, at videresælge og omregistrere i denne periode. Hvis de har et fast registrerings gebyr kan de score en net lille avance på den konto.

Offline pcdoctor

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
    • Vis profil
...Træls bilhandel
« Svar #18 Dato: 25. September 2011 kl: 23:24:13 »
Citat fra: "kh"
Har været udsat for at en ikke ukendt entreprenør på Vejleegnen "glemte" at omregistrere.
havde ringet til Politiet flere gange og bedt om at få pladerne fjernet på vognen, og en nat fandt vi den i Vejle på en p-plads. 2½-3 mdr. efter handelen.
Ikke engang særlig langt fra Skolegade, hvor Politiet i Vejle bor.
Jeg ringede og fortalte, at nu står jeg ved siden af bilen og nu tager jeg pladerne af den.
Nej Uha Uha det måtte jeg sørme ikke det er ulovlig selvtægt og det kunne jeg komme grueligt galt afsted med osv. osv.
Mvh. KH.


Jeg tror nu, at jeg alligevel havde pillet dem af (uden at ringe til politiet først), og derefter sendt dem anonymt til motorkontoret.

Preben