Forfatter Emne: 2,1 liter i stedet for 1,9  (Læst 4062 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
2,1 liter i stedet for 1,9
« Svar #15 Dato: 22. Juli 2012 kl: 21:21:53 »
Reglen er egentlig meget enkel: Du må øge effekten 20 % set i forhold til det bilen er "født" med, beregnet i DIN hk.  Slut.
F.eks. blev Ford Granada i hine tider leveret med et utal af motorvarianter lige fra den noget bovlamme V4 på 75 hk og op til 3,0 V6. Det betød afgjort ikke, at man "bare" kunne stoppe en V6 på 3 liter i motorrummet ustraffet. Til nød en standart 2,0 V6 fra Taunus, da den præcis havde 90 HK og dermed gav en forøgelse på 20 %.  Alt andet var og er fy fy!  Man skal i den forbindelse også huske, at mange forsikrings selskaber ikke accepterer effektforøgelse uden præmiestigning.
Det er altid en god ide, at vende de teoretiske ombygninger med en synsmand man har tillid til. De kan råde og vejlede bedre end, at holde med et færdigt projekt og så løbe ind i bureaukrati og manglende godkendelser. I United Bluff kører der faktisk T3 med Ford 1,6 zetec motorer, men da vi herhjemme kan komme ud for, at fabrikanten - VW - i visse tilfælde skal sige god for projektet, er det lidet sandsynligt,  at det vil blive blåstemplet.  Lidt synd, for det er en stærk og yderst pålidelig motor på 90 hk, der ville passe fint både mht. udledning af emission og benzinøkonomi, - men regler er regler omend de nogle gange kan forekomme snørklede.

Offline elnef

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
2,1 liter i stedet for 1,9
« Svar #16 Dato: 25. Juli 2012 kl: 08:49:42 »
Hej Igen
Ja jeg forstår hvad du siger men her kan man jo bevise at bilerne er identiske og dermed ikke har problemer med egnethed af den store 2,1er så som jeg ser det kan der kun blive problemer med at skulle betale lidt afgift for differencen mellem 1,9 og 2,1eren

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
2,1 liter i stedet for 1,9
« Svar #17 Dato: 25. Juli 2012 kl: 09:21:06 »
Ikke afgift af differencen, afgift af HELE bilen...
Det er ny afgift du skal betale...
Men ellers, ja, det eneste du render i er afgift så længe du bruger std. dele til ombygningen...

Generelt tror jeg at så længe du bruger standard motorophæng og ikke benytter adapter til gearkassen, så får du ikke problemer med at få det godkendt - du skla bare en tur forbi SKAT's store pengemaskine ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan