Forfatter Emne: Varmgalvanisering  (Læst 5402 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Varmgalvanisering
« Svar #15 Dato: 22. Marts 2007 kl: 16:34:21 »
På en eller anden måde, er det lidt afsporet det der foregår i denne tråd.

Der kan ikke males ordentligt på Zink. ? (har aldrig prøvet.)
Hvilken farve havde Jarlen tænkt sig at male underrammen ??

Metallet mister styrken. ? yep, det bliver ligeså blødt som smør, det er derfor det benyttes ved så mange stålkonstruktioner, også konstruktioner der har med sikkerhed at gøre.
Måske Jarlen skal have en kraftigere ramme nedenunder, så den kan tåle det.??

Zinkspray, (esbjergs) skulle være det næstbedste, vi bruger det ofte, hvis der skal efterarbejdés på emner der allerede er varmgalvaniseret.

Galvanisering får jernemner til at slå sig. Se det er sandt, det er ikke hvergang og det er ikke ret meget. (mon ikke det aflaster spændinger)

Tråden startede med en ramme under vognen, og det vil være oplagt at få dyppet den i zink. BASTA.

KH KHS - Zink er giftig i dampform.
Kurt - 25115788

Kkrogsgaard

  • Gæst
Varmgalvanisering
« Svar #16 Dato: 23. Marts 2007 kl: 13:51:17 »
Hvad er stemningen, skal man undersøge elektrolytmetoden?

En ordentlig gang body kan vel også beskytte og er nok billigere i sidste ende? :-)

Kkrogsgaard

  • Gæst
Varmgalvanisering
« Svar #17 Dato: 23. Marts 2007 kl: 14:02:00 »
Har lige snakket med Nibe Beslagfabrik.

14-15 kr. pr kilo i urenset tilstand og en mindste fakturering på 250 kr.

Det er så en varmgalvanisering, så vi skal undersøge om godstykkelsen kan slå sig eller ej.

Han mente ikke styrken ville blive ændret af betydning.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Varmgalvanisering
« Svar #18 Dato: 23. Marts 2007 kl: 14:25:40 »
Hmm hvor store kar har han  8)

15 x 2075.. hmmm hmmm  :D
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Varmgalvanisering
« Svar #19 Dato: 23. Marts 2007 kl: 17:06:52 »
Jeg mener som storkunde koster det ca 5 kr, hos Herning.

Det slår sig meget lidt, men ikke hvis det er reelle stykker jern. Det er kun hvis du har svejst forskellige stykker sammen, du kan se det, men det kan jo rettes op igen.

Styrken ændres så lidt at det knapt kan måles.

Karret er stort nok til at din bil kan gå deri. MED HÆNGER.

KH KHS - Har filet overskuds zink af hele dagen.
Kurt - 25115788

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Varmgalvanisering
« Svar #20 Dato: 05. Februar 2011 kl: 21:09:40 »
Der er nu næsten gået fire år, er der nogen der har gjort erfaringer?
Mvh. Holger
81 75 44 50

larsa20

  • Gæst
Varmgalvanisering
« Svar #21 Dato: 05. Februar 2011 kl: 22:17:53 »
Hvad med at anvende Hammerite?? Det roses da rimeligt rundt omkring, og er ikke så dyrt som en gang galvanisering... Der må da være nogle i dette forum der har erfaring med dette produkt på biler, så ud af busken, og lad os høre de kloge ord   :)